Po dežju #fwlj

15. 4. 2014
Po dežju #fwlj (foto: profimedia)
profimedia

Tik pred začetkom prvega dne Fashion Weeka Aquafresh so nad Ljubljano zlovešče priplavali črni oblaki. S seboj so nosili dež. Prve težke kaplje so se usule že med samo revijo Garevski, nato pa so me ob spremljavi gromov in bliskov spremljale vso pot do doma.

Ponoči nisem spala, razmišljala sem o oblikovalcih, modi, o kolekcijah in mladih upih, ki šele stopajo na svojo začrtano življenjsko pot.

Danes je jutro jasno. Zrak in slika sta kristalno čista. Oprana. Jasne so tudi misli in razum končno preplavljen z najboljšimi vtisi včerajšnjega večera.

GAREVSKI

Če bi napisala, da je Zoran s kolekcijo tokrat prekosil samega sebe, bi bilo slišati patetično, zato bom raje začela s tem, da je Garevski s prikazanim znova nadgradil svoj prepoznavni slog. Ženski del kolekcije je bil izredno čuten, ženstven, in spet strogo formalen. Pot, ki jo je oblikovalec ubral med tema dvema nasprotujočima si svetovoma, pa popolna. Nakazuje jo z izbiro barv (črna in bež), materialov (mehka in težka volna ter tehnološka luknjičasta čipka) in seveda s konstrukcijskim dvobojem bogatega in izčiščenega. Igra z volani in volančki, ki se na oblačilu pojavijo v nepredvidljivi formi, spet drugič pa kot nujno obvezen in razumevajoč detajl, prav zaradi povezave s strogimi kroji deluje veliko bolj sveže in tudi bolj ženstveno, kot bi sicer. Romantiko za odraslo žensko oblikovalec nadgradi še z njemu ljubo asimetrijo, ki tokrat prav zaradi mehkobe in padca materiala in zgodbe z volani deluje nevsiljivo in prav nič strogo geometrijsko.

Njegova moška kolekcija je v nasprotju s prejšnjimi leti veliko bolj mehka in umirjena. Odlikuje jo pravo razmerje med stvarnostjo, ki jo kljub določenim dekonstrukcijskim elementom nakaže s klasičnimi moškimi suknjiči in hlačami, ter domišljijo, ki se še vedno zrcali v uporabi plapolajočih detajlov in z volumnom navdihnjenih krojev.

DAJANA LJUBIČIČ

Že prvi izhod oblikovalke – izvrstno konstruiran plašč – je dal slutiti, da je imela Dajana odličnega učitelja, ki je njen oblikovalski DNK popeljal do mesta, od koder lahko iz mlade squatovske zibke poleti povsem samostojno. Dobro izvedena dekonstrukcija in ponovna konstrukcija v oblačilo, ki kot celota funkcionira profesionalno in dodelano, kljub neštetim interpretacijam, ki nam jih je že uspelo videti, delujeta sveže in sodobno. Na mestu je bil tudi detajl z resami, ki se je povsem zlil z minimalističnimi oblačili in jih oplemenitil, še posebej navdušujoče je bilo dejstvo, da nakit iz resic ni deloval kot nakit, temveč del oblačila.

Young@Squat

Čeprav je kolekcijo oblikovalo kar šest oblikovalcev, je delovala precej sinhrono, enotno. Na igriv in neobvezen način so se dotaknili danes vedno aktualnih tekstur, obdelav materialov in nenavadnih krojev oblačil. Všečen in sproščen pristop k oblikovanju debi kolekcije novega podmladka skupine Squat je nedvomno dobra popotnica slovenskemu modnemu oblikovanju.

URŠA DROFENIK

Resda je prevezovanje na hrbtu zaščitni znak Urše Drofenik, ki svojo oblikovalsko pot nadaljuje v segmentu večernih oblačil, tako da sem bila pozitivno presenečena nad dejstvom, da ga je pri zadnji poročni obleki izpustila.

Pera W.

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc