Spoznajte najvplivnejše lepotne blogerje

16. 10. 2014

Kdo so lepotni eksperti, ki narekujejo smer estetike?

O tem, kako se njihov pristop k lepoti razlikuje od tradicionalnega novinarstva, smo spregovorili z novinarko in lastnico bloga BeautyEditor.ca, Michelle Villett, in Niko Veger, urednico slovenskega lepotnega bloga beautyfullblog.si.

Zakaj ste zapustili mesto lepotne urednice pri kanadski Elle in postali blogerka s polnim delovnim časom?

Michelle: Ko sem začela pisati Beauty­Editor.ca, blogi niso bili tako popularni kot danes. Začela sem z zabavnim projektom ob strani, saj sem želela eksperimentirati z blogerskim medijem; danes večino časa preživim na tej strani in le še občasno pišem za časopise. Postopen prehod na blog je odločitev naredil manj tvegano.

Kako vam je uspelo spremeniti osebni blog v resen portal?

Michelle: Razvoj je bil zelo naraven. Nikoli nisem bila naklonjena odkrivanju detajlov iz svojega osebnega življenja na blogu, a moj način je oseben, bralce nagovarjam kot svoje prijatelje. Tako sem izbrala tudi svoje sodelavce, saj ne želim, da mi stran diši po neosebnem, korporativnem stilu.

Kakšnim blogom dajete prednost — osebnim, strokovnim, ekscentričnim?

Nika: S spletnim zapisom izražam sebe, zato je blog osebne narave. A ker se z lepotnimi temami ukvarjam že kar nekaj časa (več let sem bila lepotna urednica pri reviji Cosmopolitan, hkrati pa sem tudi visažistka), je tudi strokoven. Ekscentričen do te mere, da se včasih na njem pojavi zapis, ki ni lepotnega značaja, kot je slovar dojenč­kovega joka. Ker je blog mešanica vsega, kar sem in me zanima, navdušuje, draži, šokira, razjezi. Resda predvsem na področju lepote, a ni omejen le na to.

Kako vidite prihodnost osebnih blogov z egocentričnim pristopom?

Michelle: Ker izhajam iz tradicionalnega novinarstva, je takšen aspekt precej zoprn, a mislim, da še nekaj časa ne bo izginil. Všeč mi je stran GetOffMyInternets.net, ker parodira to blogersko narcisoidnost.

Je razlika v tem, kako ste pisali oziroma pišete za časopis in kako za svoj blog?

Nika: Seveda. Vsebine bloga ne prilagajam oglaševalcem, ampak bralcem. Različne analize natančno pokažejo, kaj jih zanima, kaj berejo ... tako lažje ohranjaš svojo estetiko, jezik.

Michelle: Ko pišem za časopise, uporab­ljam zelo nevtralen stil, saj želim določeno temo raziskati z vseh mogočih kotov. Na blogu imam veliko bolj oseben pristop, saj z bralci delim svoja razmišljanja. Opazila sem, da si moji bralci ne želijo dolgih intervjujev in novinarske forme, zanima jih samo mišljenje avtorja.

Vas moti, da imajo tiskani mediji večji zaslužek kot spletni?

Michelle: Vsekakor lahko opazimo spremembe v korist digitalnih medijev, ne le na vsebinskem, temveč tudi na finančnem področju, čeprav so zaslužki še vedno več­ji v tiskanih medijih. Imam srečo, da na blogu organiziram kampanje z največjimi kozmetičnimi igralci na svetu, na primer z Revlonom, L'Oréalom, P & G ... Blog mi omogoča številne možnosti zaslužka, kar mi pomeni velik izziv.

Kako blogerska scena vpliva na tradicionalno novinarstvo, in nasprotno?

Michelle: Vse več časopisov uvaja dostopnejši ton in konverzacijski stil pisanja, vendar v vsebinskem smislu po mojem še vedno nimajo dovolj resnih analiz in kritik izdelkov. Vpliv tradicionalnih medijev na bloge pa je mogoče zaznati v vse boljšem dizajnu in kakovosti fotografij. Nekateri, na primer Into The Gloss, so bolj privlačni in estetski, kot so korporativni blogi. Blogerji so postali fotografski strokovnjaki, vlagajo v DSLR-fotoaparate in profesionalno razsvetljavo ter snemajo videopriloge.

Katere rubrike so na vašem blogu najbolj brane?

Nika: Najbolj brane so teme o ličenju in laseh, predvsem praktični nasveti. Lepotna kanta oziroma mesečno poročilo, katera lepotila in zakaj bi kupila še enkrat, ima največ rednih bralk, zapisi, ki vključujejo Petra (Polesa, op. p.), pa radovednih.

Kdaj bodo blogi po vašem mnenju enakopravni tiskanim medijem?

Nika: Mislim, da težko govorimo o enakovrednosti, saj nagovarjajo različne tipe bralcev. Branje revije ponuja večje senzorično doživetje ... papir občutiš, vohaš, vidiš drugače. Spletno branje pa po drugi strani ponuja več informacij, ki potegnejo k raziskovanju, dajo takojšnje odzive in odgovore na številna vprašanja ...

Trenutno je videti, kot da se je sesuti časopisni medijski svet v Sloveniji preusmeril na bloganje. Ker je to trendno. Piše zelo veliko avtorjev pa tudi tiskani mediji radi povzemajo spletno vsebino in jo povezujejo z marketinškimi akcijami. A kmalu se bo poplava bloganja ustavila. Predvsem zato, ker je v spletni dnevnik treba vložiti res veliko časa, energije in številnih znanj, če želiš konkurirati medijem s podobno vsebino, biti dober in zanimiv ter tako iz oglaševalskega budžeta izmakniti kakšen delež.

Kako močno vlogo imajo oglaševalci pri vašem lepotnem blogu?

Nika: Lepo sodelujem z večino uvoznikov, proizvajalcev kozmetičnih izdelkov in ponudnikov storitev. Obveščajo me o novostih in vabijo na različna izobraževanja in tiskovne konference. Vendar to ne pomeni, da se na blogu pojavi vsak izdelek, ki mi ga pošljejo, še manj, da bo opis v skladu z njihovimi pričakovanji ali navedbami na oglasih. Ker sodelujemo že več let, vedo, da je moje mnenje iskreno in da prav to bralke najbolj cenijo. Večkrat jih resnično zanima moje mnenje o novosti, saj pogosto napoveduje uspešnost prodaje.

Modni ali lepotni blog?

Nika: Moda in lepota trende ustvarjata skupaj, zato sta prepleteni tudi na mojem blogu. A vseeno prevlada lepota, saj imam s tega področja več znanj in izkušenj. Predvsem tiste teme, s katerimi lahko ženskam pomagam, da znajo in upajo poudariti sebe, svojo notranjo lepoto, in da spoznajo tisti del lepotne industrije, ki jim bo pomagal, da se bodo v svoji koži počutile dobro.

Kaj bi svetovali tistim, ki se šele uvajajo v blogerske lepotne vode?

Michelle: Gojite strast do tistega, kar počnete, samo tako boste preživeli vzpone in padce te nepredvidljive industrije. V lepotnem novinarstvu je še zlasti pomembna strast do pisanja in ljubezen do medija. Videla sem veliko vizažistov, ki so razočarani ugotovili, da sta veliko bolj pomembna veščina pisanja in urednikovanje kot preizkušanje izdelkov. Morate imeti smisel za detajle in sposobnost, da odkrijete zanimiv način izražanja tudi najbolj dolgočasnih tem. Odkrijte svoj glas in originalno stališče in ne pozabite, za koga pišete!

Prevedla in priredila: Petra Windschnurer

Novo na Metroplay: Tjaša Železnik in Franci Krevh│Najbolj pomembno je, da otroci poslušajo glasbo