Chiara Ferragni: Neverjetna, magnetna

30. 6. 2016

Chiaro Ferragni sem prvič videla v živo pred  dvema letoma, ko je prišla v Milano zaradi tedna mode ...

... in hkrati zato, da bi širši javnosti predstavila svojo kolekcijo čevljev. Zelo sem bila vesela novice, da me bodo sprejeli v zakulisje za intervju z njo, saj je Chiara ikona, kar se sliši skorajda neverjetno, stara je namreč le 28 let.

Dekle iz Cremone je bila vzorna dijakinja na klasičnem liceju, a že leta 2013 jo je Vogue razglasil za najlepše oblečeno modno blogerko. Pred štirimi leti je Chiara na spletu ustvarila blog theblondesalad.com, ki ni le običajen blog, saj ima tri milijone obiskov na mesec; rečemo lahko, da je stvariteljica modnega bloga, ki danes velja za poklic. Dekle iz mesteca s približno 70 tisoč prebivalci je torej prodrlo v svet. Sama pravi, da jo je do uspeha pripeljalo 50 odstotkov sreče ter 50 odstotkov pameti in sposobnosti. Chiara je ponosna na svoje korenine in poudarja, da se je prav v domačem kraju navdušila nad modo, ko je začela hoditi po nakupih; no, nakupovanje ji je prišlo v kri in cenejše kose je začela kombinirati z dražjimi.

Čeprav veliko potuje, jo pogosto opazijo v domačem mestu, ko si s sestrama Francesco in Valentino v lokalu privošči vročo čokolado, se fotografira z domačini, deli avtograme ali nakupuje. Vse to dokazuje, da res ni pozabila svojih korenin in ostaja z nogami trdno na tleh. Chiara je zasenčila vse ameriške kolege, saj je v enem letu zaslužila osem milijonov dolarjev in s tem postala pravi fenomen.

Spomladi 2014 jo je Matt Groening narisal kot lik iz Simpsonovih, sicer pa taka čast pripada le najpomembnejšim osebnostim v svetovnem merilu. Business of Fashion, ena od najpomembnejših spletnih strani z modnega področja, jo je označila za eno izmed najvplivnejših ljudi v svetu mode; Chiara je prisotna na vseh pomembnejših dogodkih, od festivala v Cannesu do težko pričakovanih filmskih premier. Kaj je skrivnost njenega uspeha? In kako je sploh mogoče zaslužiti osem milijonov dolarjev z blogom? Newyorška publicistka Carey Dunne pojasnjuje, da blog The Blonde Salad predstavlja le 30 odstotkov Chiarinih prihodkov, preostalo doprinesejo sodelovanja z drugimi blagovnimi znamkami in modnimi oblikovalci, reklame ter modna linija Chiara Ferragni Collection, ki jo je ustanovila pred letom dni, največji dobiček pa ji prinaša linija obutve. Chiara je vsekakor izkoristila prepoznavnost in jo unovčila pri ustvarjanju kariere oblikovalke in manekenke.

Najprej me je presenetila gneča pred objektom, ki je gostil njeno predstavitev čevljev; iskreno mislim, da je bilo na kupu več ljudi zaradi nje kot zaradi Pradine revije. Zanimivo je opazovati to navdušenje nad njo, saj je kot magnet in povrhu zelo prijetna oseba, zato od mene zagotovo ne boste slišali, da je naduta, nedostopna ali čudaška. Bila je ... preprosta. 

To je tudi prva beseda, na katero pomislim, ko razmišljam o njej, saj je v resnici videti popolnoma običajno dekle, iskreno in tudi hvaležno za vse, kar ima. Njene številke pa so osupljive: skoraj 20 ljudi vsak dan dela zanjo in poskrbi, da je vse tako, kot mora biti. Kajti biti Chiara Ferragni v resnici ni niti malo preprosto; že njeno življenje na Instagramu povzroča vrtoglavico: danes Milano, jutri New York, potem Hongkong, pa skok na Coachello in spet v Rim. Njen dom je svet, čeprav med intervjujem pove, da ima zelo veliko hišo v Los Angelesu in je zdaj Amerika njen dom.

Chiara je v modnem svetu slavna, kot Anna Wintour, toliko slavna, da je na top listi skupaj s tistimi, ki narekujejo trende na svetovni ravni. Zakaj? Ker je fenomen in hkrati živi dokaz, da se sanje lahko uresničijo.

In prav ko jo sprašujem o sanjah, mi z neverjetnim zanosom pove: »Živim svoje sanje. Danes sem tukaj in na vseh modnih revijah, ki sem jih včasih občudovala od doma. Zdaj sedim v prvi vrsti in marsikdaj pomislim, da je morda vse skupaj le šala in se bom kmalu zbudila. Sicer si tega ne želim ... Želim nadaljevati in biti močna še naprej. Imeti želim svojo vizijo, ki je sicer zelo osebna, a ljudem je očitno všeč. Torej hvala vsem, ki ste pripomogli k temu, da je Chiara danes Chiara.«

Ampak kdo v resnici je Chiara? Ko se luči ugasnejo, ko ne pozira za naslovnice, ne ustvarja selfijev, ni v središču pozornosti ter je z ljudmi, ki jih tudi obožuje? Zaključila sem, da je Chiara milijonarka, ujeta v otroškem telesu, s povsem čisto dušo in nasmehom, ki še ni popolnoma ženski. Ima čudovite dolge lase in med intervjujem se premakne zato, ker 'luč ni dobra', to pa je tudi edina muha, ki v resnici to sploh ni, saj živi pod žarometi in prekleto dobro ve, kdaj je njen obraz najlepši. To je njena izkaznica in njen dnevni kruh, izpostavljena je 24 ur na dan, vendar na predstavitvi čevljev ujamem trenutek, ko se s fotografom Andrewjem, ki je njen partner in ima prav na ta dan rojstni dan, spogledata, neopazno stegneta roki, se pobožata in potem gresta vsak po svoje.

Ta povsem normalna zaljubljena gesta me gane, ker imam občutek, da je okrog nje toliko direndaja, da si težko privošči pet minut miru, ne da bi jo vsak analiziral od glave do peta. 

Medtem ko jo opazujem, me dvignjeni telefoni norih oboževalcev kar slepijo, vsi želijo fotografijo, vsi želijo košček Chiare in njene slave. In tukaj so tudi italijanske blogerke, ki si prav gotovo mislijo, da bi bile lahko tudi same na njenem mestu, a žal niso. Chiara je namreč pionirka. Bila je prva na nešteto področjih: prva z blogom takšnim, kot ga poznamo danes, prva plačana blogerka na modnih predstavitvah, prva blogerka, ki je sodelovala pri ustvarjanju kolekcije (linija čevljev za Steva Maddena je bila razprodana v dveh tednih, kar je neverjetno), prva blogerka na naslovnici prestižnih revij (ne bom naštevala, katerih, ker menim, da ni naslovnice, ki je ne bi ovekovečila, in to ne le enkrat). Vem, da danes za svojo prisotnost zahteva visoko ceno, vendar mi je jasno, da ni preprosto priti na vrh Olimpa, in še težje je tu ostati, zato ima vso mojo podporo.

Marsikdaj sem slišala ljudi reči: Kdo pa misli, da je? Kaj je sploh naredila? Odgovor je zelo jasen: nič posebnega in hkrati vse. Predstavila nam je novo modno razsežnost (ki smo jo močno potrebovali), prekoračila je meje interneta, nikoli ni zbrisala niti polovice negativnega komentarja (»Ker me ne zanimajo, kar pa ne pomeni, da me ne ranijo,« pove, »ampak se s tem res ne bom ukvarjala.«) ... Toliko o tem, kako močna je, pa ne le to, je odlična poslovna ženska in menedžerka svojega videza. Na revijo pride z osebnim šoferjem, vendar vedno poskrbi, da iz avta stopi vsaj ulico prej, da jo lahko vsi v miru fotografirajo. In nikoli, res nikoli ne reče ne fotoaparatom, čeprav gre za stari mobilnik, ki že komaj fotografira, njej to ni pomembno. Živi pred fotografskimi objektivi, kot bi si ustvarila drugi, virtualni dom, ki ga mi le deloma dojamemo in hkrati niti ne želimo živeti v njem, saj je življenje tu zelo naporno.

V svoji ekipi je vodja in tudi tista, ki poskrbi za dobro voljo; pri tem pa je imela srečo: začutim, da ji je to mlado pleme (Forbes je večkrat pisal o njeni ekipi, v kateri so vsi zelo uspešni in, jasno, zdaj tudi bogati, stari pa so manj kot 30 let) neverjetno zvesto, popolnoma brez zavisti. Skoraj je šokirala novica, da sta v njeni ekipi dekleti, ki sta dali odpoved na prestižni modni reviji zato, da bi lahko delali zanjo. Najbrž sta začutili možnost napredovanja, potovanja in povsem drugačne energije.

Ko sem odšla z intervjuja, sem bila nabita z energijo; pogovor z njo mi je pomenil ogromno. Na koncu sem skoraj spregledala čevlje z bleščicami, nove camperose v stoodstotno ameriškem slogu (»Zasvojena sem s puščavo in zimska kolekcija je posvečena čudovitim prizorom, ki me prevzamejo vedno, ko sem doma.«), like iz stripov, ki zaznamujejo poletno kolekcijo, ter nemogoče modele, za katere mi ni jasno, kdo in kdaj naj bi jih nosil. Ampak Chiari oprostiš vse, ker je osupljiva ženska, ki zelo pogumno hodi po svoji poti in se ne ozira na svet. »Vem, da me veliko kritizirajo in največkrat so to Italijani, ki bi me morali podpirati, saj sem Italijanka. Zdi se mi žalostno, a je pač tako.«

Najraje bi jo potolažila, češ da je zavist doma povsod po svetu in da je vedno tako, da si, ko si na vrhu, tudi moteč, vendar mislim, da Chiara tega ne potrebuje. Zelo dobro ve, kje je in kam želi iti. In ko se obrnem, da bi še zadnjič ujela pramen njenih svetlih las, ki mehko plešejo okrog majhnega obraza, je že ni več, množica jo je vsrkala vase. Takšen je njen svet: hiter, mladosten in nor.

Lorella Flego
Fotografije Rafa Gallar, stilist Jimenez Mateos Immaculada, Profimedia

Preberite še: Olivia Palermo: Čudežno dekle v svetu mode

Novo na Metroplay: Tjaša Železnik in Franci Krevh│Najbolj pomembno je, da otroci poslušajo glasbo