Klepet: Petja Zorec

31. 1. 2011

Kako to, da ste se odločili za študij modnega oblikovanja?

Že od malih nog je kreativnost nekaj kar me osrecuje. Tako sem se po osnovni šoli odločila nadeljevati šolanje na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, smer Modno oblikovanje. Kam naprej je bilo jasno.

Vas je kdaj zamikala tudi tujina?

Seveda. Žal mi med dodiplomskim študijem ni uspelo, da bi odšla kam na izmenjavo, zato sem želela magisterij opravljati v Londonu na CSM-ju, kjer sem žal ostala na listi rezerv.

Najprej čestitamo, saj je Central Saint Martins College of Art and Design znana kot ena najboljših in najzahtevnejših šol. Znano je da so že na sprejemnih pogovorih z študenti, na katere povabijo le redke študente, neizprosni. Kakšna je bila vaša izkušnja?

To, da sem bila povabljena na intervju mi je bil že osebni dosežek, saj si nisem delala posebnih utvar. Intervju z Louise Wilson pa vse prej kot prijetna izkušnja. Čeprav je bil zaključek že malo »toplejši«, se mi je odvalil kamen od srca ko sem stopila iz njene pisarne, pripravljena na vsak nadaljni intervju v mojem življenju.

Verjetno so elitne šole precej bolj zahtevne od naših?

Zahtevne . . kaj pa vem. Sem mnenja, da si zahtevnost določamo sami.

Za vaše diplomsko delo ste letos prejeli Prešernovo nagrado, kaj je bilo tisto s čimer mislite da ste prepričali komisijo?

Verjetno to, da sem na oblačila poleg estetskega videza gledala tudi iz vidika funkcionalnosti. Celotna kolekcija je namreč izdelana iz tehnološko naprednih materialov (hi-tech materialov), ki uporabniku olajšajo delovanje pri vsakdanjih opravilih (vodoodbojnost, paroprepustnost, hiter transport vlage, hitro sušenje . . )

Kaj vas pri vaših kolekcijah največkrat inspirira?

Vsakič kaj novega, nekaj kar mi je še nepoznano, nekaj kar mi ne pomeni samo vizuelne inspiracije, temveč mi razširi tudi splošno znanje in obzorja.

Mislite da bo Slovenija še kdaj zacvetela v tekstilni lepoti?

Čeprav bi bilo fino, se mi zdi to nemogoče, saj je nemogoče biti konkurenčen vsej ponudbi na našem trgu.

Kako mislite da bi kot oblikovalka lahko pripomogla k razcvetu domače tekstilne industrije?

Zdi se mi, da bodo vedno bolj pomembna sodelovanja z malimi obrtniki, ki so specializirani na svojih področjih in ohranjajo kar je še ostalo znanja. Sama trenutno pri kolekciji sodelujem z bivšo delavko pletilnega podjetja Almira, ki oblada strojno pletenje in mi pomaga pri izvedbi.

Kateri tuji oblikovalci so vam všeč?

Raf Simons, Jil Sander, Yamamoto, Chalayan, Rick Owens, Margiela, mlada Iris Van Herpen me navdušuje s svojimi detajlno izdelanimi oblačili . .

Imate morda tudi na naših tleh kakšnega ki vam je pri srcu?

Nataša Peršuh, Almira Sadar, Zoran Garevski

Pa mlajša generacija?

Všeč so mi dela Ane Jelinič, Nine Tomažin, Petra Movrina, Dajane Ljubičič, Maje Mehle, Anje Mlakar. Gotovo bi se najdel še kdo, katerega del sploh še nisem videla . .

Kateri so po vašem mnenju tisti kosi, ki jih za prihajajočo pomlad in poletje priporočate našim bralkam?

Preprosta prevelika oblačila so vam lahko vsak dan posebej navdih.

Morda še sporočilo za naše bralke?

Ne sledite trendom, ampak ustvarjajte svoje, take, ki so samo vaši, vas zaznamujejo in delajo posebne. Spoštujte vsak posamezen kos oblačila, ki naj bo premišljen nakup.

P. M.

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc