Jerneja P. Zhembrovskyy: Moda je sladka mala laž

12. 5. 2013
Jerneja P. Zhembrovskyy (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Jernejo P. Zhembrovskyy številni še vedno poznajo kot balerino, vendar je od takrat, ko je zadnjič nastopala v tej vlogi, naredila velik korak v smeri svoje druge največje ljubezni - mode. 

Kot stilistka je sodelovala in še vedno sodeluje pri številnih projektih, večino časa pa posveča predvsem svoji blagovni znamki torbic, oblačil in modnih dodatkov, ki jo je poimenovala The Lie by Jerneja Podbevšek Zhembrovskyy.

Da jo privlačijo lepe stvari, je pri Jerneji očitno že na prvi pogled. Vsi, ki jo poznajo, vedo, da je velik estet in da je tako rekoč od trenutka, ko vstane iz postelje, urejena od glave do peta.

Njena prijateljica, pevka Rebeka Dremelj, je pred časom v šali potarnala, da se mora vedno, kadar gre po nakupih z Jernejo, pa tudi če je to zgodaj dopoldne, 'v nulo' urediti, saj jo Nejka, kot Jernejo kliče večina prijateljev in članov družine, pričaka s popolnim mejkapom in v vrtoglavo visokih petah.

Jerneja je balet začela trenirati že pri rosnih treh letih, vsa otroška in najstniška leta pa je preživela v stiku z modo. Njena mama se je kot novinarka ukvarjala tudi s tem področjem, oče pa je kot mojster razsvetljave in ozvočenja sodeloval na nešteto modnih revijah. Svoj talent za oblikovanje je najprej preizkusila na svojih igračah barbikah, potem pa se je nadaljevalo. Šivala si je baletne kostume in v ta namen včasih razrezala tudi kakšno zaveso.

"Na srečo sem imela zelo razumevajoče starše, saj sem bila sicer zelo priden otrok. Spomnim se, da sem si že v četrtem razredu osnovne šole oblikovala obleke za v šolo. Oblekico sem si zamislila, nona pa mi jo je sešila," se spominja Jerneja, ki pa se je kljub temu pozneje raje odločila za pot profesionalne balerine.

Med študijem si je denar služila kot manekenka in z modnih pist in fotografiranj jo je vse bolj vleklo v ozadje modnih revij. In tako je počasi zajadrala v stiliranje, odločila pa se je tudi za nadaljevanje študija.

Obožuje torbice

"Ko sem se vrnila z baletne akademije na Nizozemskem, v Sloveniji v ljubljanskem SNG Operi in baletu ni bilo prostih delovnih mest. Zato sem sem odločila za še en študij, in sicer na fakulteti za podjetništvo, in sem tik pred diplomo. Zdaj razmišljam, da bi se lotila še študija modnega oblikovanja, predvsem zato, ker imam že ogromno izkušenj, prakse, ki bi jih nadgradila s teorijo."

Že od nekdaj še obožuje torbice in večino honorarjev, ki jih je zaslužila kot manekenka in voditeljica, je porabila za nakup torbic znanih prestižnih blagovnih znamk.

V trenutku, ko je padla ideja, da bi imela svojo blagovno znamko, je bilo seveda jasno, da se bo poleg oblačilom najprej posvetila svojemu najljubšemu modnemu dodatku. Prvo torbico je po njeni zamisli izdelal eden izmed čevljarjev v Amsterdamu, kjer je takrat še študirala.

"Potem pa sem se pred tremi leti, ko sem dokončno opustila profesionalno kariero balerine, odločila, da bo šlo zdaj pa zares. Da bom nehala sanjariti o tem, da bi imela nekoč lastno blagovno znamko torbic, in svojo željo končno tudi uresničila. No, zavedala sem se, da moram imeti poleg želje še dovolj finančnih sredstev.

Denar sem si služila kot voditeljica in stilistka in vse honorarje sem vložila v prve torbice. V tistem času je imela svojo trgovino z modnimi dodatki tudi Jasmina Štibernik, žena glasbenika Martina Štibernika, in tudi ona je bila med tistimi, ki so me najbolj spodbujali.

Rekla mi je, da bo moje izdelke razstavila v svojem butiku, in tam se je potem res prodala moja prva torbica. Kmalu po tistem je nastala tudi prva kolekcija. Tako sem na banki vzela nekaj malega posojila in se še bolj resno zakopala v delo," se spominja Jerneja, ki pa žal ne ve, kdo je bila njena prva stranka.

Prizna, da je bolj komercialno naravnana

Je pa ponosna, da njene torbice obožuje kar nekaj znanih Slovenk, od pevk Rebeke Dremelj in Mateje Malnar do Ivane Šundov. "Vendar pa je veliko tudi takšnih, ki si jih izposodijo tudi za kakšen dogodek," pravi in dodaja, da živi od strank, ki pa so javnosti večinoma neznane. "Priznam, da sem bolj komercialno naravnana. Meni je všeč komerciala, všeč mi je, da čim več žensk nosi mojo torbico, ne nazadnje pa od tega tudi živim," je odkrita.

Do zdaj je imela srečo, da je še vsaka od njenih torbic našla lastnico, veliko pa izdeluje tudi po naročilu. "Moje torbice so zelo priljubljeno darilo in številni se odločijo tudi, da jim v torbico vgradim pozlačeno ploščico, na katero se vgravira posvetilo, ki ga namenijo ljubljeni ose­bi," ponosno pove in obenem pokaže torbico z ogromnim okroglim ročajem, ki je njena prodaj­na uspešnica.

Jerneja, ki je šele dobro dobila zagon, nam je ob koncu pogovora zatrdila, da se je vse skupaj ravno dobro začelo in da že intenzivno dela pri novih projektih: kolekciji sončnih očal in čevljev.

Andreja Freyer za revijo Story