Kristina Burja: "Moda je zelo čustvena"

11. 9. 2014
Nad kreacijami Kristine Burja se navdušuje tudi Ivana Šundov Hojan. (foto: osebni arhiv)
osebni arhiv

Modna oblikovalka Kristina Burja je že nekaj časa zelo prepoznavno ime hrvaške modne scene. Kreacije, ki jih ustvarja pod blagovno znamko Krie Design, so na zadnjih modnih dogodkih krasile številne manekenke in tudi znane estradnice.

Delate v Zagrebu, živite v Sloveniji. Zakaj?

Moj dan poteka ne samo na dveh različnih naslovih, ampak tudi v dveh različnih državah! (smeh) Z možem Alešem ter sinovoma Tilnom in Francem živimo v Jesenicah na Dolenjskem, kjer ima mož podjetje, otroka pa tam obiskujeta šolo. Zagreb mi je zelo blizu in do show rooma potrebujem 20 minut. Po napornem delovniku in mestnem vrvežu v Zagrebu se mi je prijetno vrniti v dom, ki ga krasi pogled na Mokrice! Krie fashion butik je v centru na Radićevi 12. Odprla sem ga leta 2012 kot poskusni salon s ciljem pridobivanja informacij številnih turistov, ki obiščejo hrvaško prestolnico. Tako se je moja ekipa srečala s kupci z vsega sveta. Potrdili so našo pot, saj so bili navdušeni nad izdelki, ki smo in jih ponujamo. V prvotni fazi pa nam je to dalo smer za nadaljnje širjenje na domačem trgu. Radićevo ulico smo nato reklamirali kot ulico hrvaških oblikovalcev.

Kako ste sploh zajadrali v oblikovanje oblačil?

Že od zgodnjega otroštva sem vedela, da sta modni dizajn in oblikovanje tisto, kar si želim. Kreativnost je zaznamovala vse moje življenje. Odraščala sem v umetniškem ateljeju, kjer so se ustvarjale skulpture iz ostanka gline. Neprestano sem ustvarjala in risala, ko pa sem odšla v šolo, sem začela pisati kratke zgodbe. Te sem nato ilustrirala in jih spremenila v gledališke igre. Nato sem še poskrbela za kostumografijo, ki me je zelo privlačila.

Kaj vam pomeni moda?

Moda je način izražanja. Kot vsaka umetnost. Poleg vsega pa je tudi zelo čustvena in hkrati zelo specifična, saj je predstavljena širši populaciji. Ruši vse ovire, tako govorne, rasne, časovne kot geografske. Še posebej danes, ko smo v internetni dobi, ko nekaj v hipu zajame ves svet. Narava mode je, da narekuje spremembe in smeri, v katere se družba razvija. Mene veseli tako dolgo, dokler se ne jemlje preveč resno, saj je njen glavni pomen ta, da je lahkotna igra, kjer so dovoljene napake in poskusi. Najlepše kreacije nastajajo iz napak in poskusov!

Kaj je bil prvi kos, ki ste ga oblikovali?

Prvo kolekcijo sem skicirala pri devetih letih za veliko tekstilno tovarno nekdanje države, ki je proizvajala izdelke iz džinsa. V tem času so moji starši sodelovali s podjetjem in videla sem velike količine nezanimivih izdelkov iz džinsa. Zato sem narisala kolekcijo za otroke, ki sem jo predala takratnemu direktorju nabave na poslovnem kosilu. Seveda je to vse prisotne zelo zabavalo in mojim skicam niso namenili veliko pozornosti, kaj šele, da bi šle skice v proizvodnjo. Kolekcijo so sestavljale hlače in krilo na naramnice ter jakna iz džinsa, obogatena z dodatki in v barvi, ki je v tem času še ni bilo na trgu.

Kako gledate na masovno proizvodnjo?

Padec povpraševanja in kriza odpirajo prostor za proizvode z 'dušo', ki so nasprotje masovni produkciji. Delajo se v majhnih omejenih serijah, ki so proizvedene z veliko ljubeznijo. Prav ta energija osrečuje kupce, ki obiščejo naš salon, ki se razprostira na 200 m2 in je na Jablanski 19. To mesto je moj drugi dom. Tam nastajajo naši proizvodi in vsi artikli iz aktualnih kolekcij. Govorim 'naš', ker je celotna ekipa Krie zaslužna za vse to, kar ustvarjamo.

Vaše kreacije nosijo tudi znane hrvaške estradnice. S čim jih navdušujete?

Najlepša stvar tega posla je ta, da se v mojih kreacijah najdejo ženske z različnimi modnimi stili. In to je tudi razlog, zakaj se ukvarjam z modo. Moje stranke prihajajo iz različnih družbenih slojev, so zelo različne in se ukvarjajo z različnimi stvarmi. Pohvala zame je, da jih povezujejo ravno moje kreacije. Vedno znova se vračajo navdušene, in to je najlepše. Seveda so med vsemi njimi tudi takšne, ki so javnosti bolj prepoznavne.

Krie Design

Kakšne materiale uporabljate v svojih kreacijah?

Obožujem naravne tkanine, kot so svila, bombaž, volna, usnje in džins. Danes uporabljam tudi nove tkanine celuloznih regeneratov, kot so mikromodal ipd.

Kateri kosi oblačil so vam najbolj pri srcu?

Hlače iz džinsa so večni kos, ki so v garderobi vsake ženske. Pogosto jih nosijo več let. Zelo zahtevno je narediti kos oblačila, ki se bo odlično prilegal ženskam različnih konstitucij. Nam je to uspelo in lani smo predstavili kampanjo z naslovom 'Kavbojke za vse generacije', katere reklamna obraza sta mati in hči Vanja in Nina Mamić.

Pred kratkim ste predstavili tudi kolekcijo Fenix. Kaj jo odlikuje?

S to kolekcijo sem na modno sceno želela vnesti neko svežino. Zmotilo me je to, da je bila ta scena enaka in si ni nihče upal tvegati z nečim, kar ni preverjeno. Mi smo se odmaknili v stilu, barvitosti in tkaninam ter napovedali nekaj povsem novega. Tema kolekcije je ptica iz pepela Krie Fenix. Nov začetek, nova ideja in novo upanje! Odlikujejo jo svetli razigrani modeli in materiali, ki so potiskani s printom ptice. Predstavili smo nov model kavbojk na trapez, ki so se odlično vključile v celotno zgodbo. Seveda, da ne pozabim na resice, ki so nepogrešljive v Krie Designu. Te so spominjale na ptičja krila.

Pred kratkim ste se predstavili tudi v Zagrebu na Perwoll Fashion s kolekcijo Cruise. Kako je bilo?

Kolekcija Cruise je nadaljevanje kolekcije Fenix. Modna zgodba se seli na obalo in zaznamujejo jo duh poletja, resice in printi barv, v katerih se ženske, ki jih nosijo, počutijo svobodne. Uživajo v igri teksture, ki jih spremlja na vsakem koraku.

Napisala: MIMA za revijo Story

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc