Elle Slovenija

Gurmama - sodobna hrana

Gurmama so jedi iz svežih, naravnih, izključno rastlinskih sestavin. To je hrana, ki napolnjuje z življenjsko energijo, obnavlja in deluje pomlajevalno. Ponuja nam jedilnik za celovito pripravo na skok v bikini. (www.gurmama.com)

Gurmama - sodobna hrana
Špinača z avokadom
Foto: Anže Grabeljšek
Gurmama - sodobna hrana
Zvitek z nori algo, rukolo in presnim sirom
Foto: Anže Grabeljšek
Gurmama - sodobna hrana
Pikantni tajski zvitki
Foto: Anže Grabeljšek
Gurmama - sodobna hrana
Mediteranski zvitki s pesinim humusom
Foto: Anže Grabeljšek
Gurmama - sodobna hrana
Pesto iz čemaža in ohrovta s kelp rezanci
Foto: Anže Grabeljšek
Gurmama - sodobna hrana
Presni limonin sladoled
Foto: Anže Grabeljšek

Špinača z avokadom

  • Za 4 osebe

Sestavine: 300 g mlade špinače, 1 šopek redkvic, očiščenih in narezanih na tanke rezine, ½ kumare, olupljene in narezane na tanke polmesece, ½ zrelega velikega avokada, narezanega na tanke rezine, 1 žlička gorčice, 1 ščep soli, 3 žlice olivnega olja, 2 žlici sveže stisnjenega limoninega soka

Priprava: Oprano in temeljito osušeno špinačo razporedimo na štiri krožnike in okrasimo z rezinami redkvic, kumar in avokada. V lončku s pokrovčkom zmešamo gorčico, sol, olivno olje in limonin sok in temeljito pretresemo. Tik preden postrežemo, solato prelijemo s polivko.

Nasvet: Sveža špinača je eno izmed najpomembnejših živil za prenovo in ohranjanje zdravega črevesja. Organska oksalna kislina, ki je v velikih količinah prisotna v sveži špinači, naravno vzpodbuja peristaltiko in obnavlja tkiva celotnega prebavnega trakta. Prav tako organska oksalna kislina pomaga pri asimilaciji kalcija. Špinača je kot vse zelenje bogata s klorofilom, ki je pomemben za nastajanje hemoglobina. Anorganska oksalna kislina, ki je prisotna v kuhani špinači, pa ima popolnoma drugačen učinek, saj nase veže kalcij iz hrane, ki ga mora nato telo zaradi pomanjkanja črpati iz kosti! Najboljši načini za uživanje špinače so zeleni zmečkančki in sveže iztisnjeni sokovi. Špinačni sok je dragocena pomoč pri mnogih zdravstvenih težavah.

Zvitek z nori algo, rukolo in presnim sirom

  • Za 4 osebe

Sestavine: 140 g makadamije, 1,5 dl vode, 1 žlička probiotikov, 1/8 žličke soli, 2 žlički limoninega soka, 4 listi nori alge za suši, 250 g rukole, 1 šopek redkvic, 1 paket pikantnih kalčkov

Priprava: Makadamijo namakamo štiri ure, odcedimo in skupaj z vodo in probiotiki zmeljemo v visokohitrostnem mešalniku v gladko zmes. Zmes zavijemo v gazo, postavimo v cedilo ter obtežimo, da skozi gazo odteka voda. Na sobni temperaturi pustimo stati 24 ur. Naslednji dan sir odvijemo iz gaze in v mešalniku zmešamo s soljo in z limoninim sokom. Nori algo položimo na delovno površino in jo nadevamo z rukolo (približno 60 g na eno algo). Dva do tri cm zgornjega roba pustimo praznega. Po sredini razporedimo sir, narezane redkvice in kalčke. Rob alge navlažimo s prsti in algo zvijemo v rulado, da se zlepi. Ruladice narežemo na enakomerne kolobarje.

Nasvet: Uporabimo lahko tudi druge vrste zelenja in zelenjave. Kombinacije so neskončne. Probiotiki so na voljo v specializiranih trgovinah v obliki prahu ali tekočine.

Pikantni tajski zvitki

  • Za 4 osebe

Sestavine: 100 g nasekljanih indijskih oreščkov, 1 žlička temnega sezamovega olja, ½ žličke soli, ¾ dl presnega javorjevega ali agavinega sirupa, 1 ¼ dl sveže stisnjenega limoninega soka (sok treh sočnih limon), 2 žlici nasekljanega ingverja, 1 žlička nasekljanega čilija, 1 ½ žlica shoyu sojine omake, 140 g mandljev, ½ glave ohrovta, 6 velikih listov mlade blitve, 1 velik korenček, narezan na palčke debeline vžigalice, 1 mango, 1 paket sojinih kalčkov, 1 pest koriandrovih listov, 1 pest natrganih bazilikinih listov, 1 majhna pest metinih listov

Priprava: V majhni skledi zmešamo indijske oreščke, sezamovo olje in sol in odložimo na stran. V visokohitrostnem mešalniku zmešamo javorov ali agavin sirup, limonin sok, ingver, čili in sojino omako v gladko zmes. Dodamo mandlje in mešamo, dokler zmes ne postane gladka. Ohrovt zmeljemo v večnamenskem kuhinjskem mešalniku. V srednje veliki skledi zmešamo ohrovt z mandljevo pasto, kar najlažje naredimo z rokami. Iz vsakega blitvinega lista izrežemo belo steblo in ga razpolovimo po dolgem. Polovico lista položimo na desko za rezanje, tako da notranja stran lista gleda navzgor. Na spodnjo polovico lista naložimo žličko do dve paste (odvisno od velikosti lista). Posujemo z nasekljanimi indijskimi oreščki. Na sredino paste počez naložimo nekaj paličic korenčka, mango, malo kalčkov, koriander, baziliko in meto. List zvijemo v zvitek.

Mediteranski zvitki s pesinim humusom

  • Za 4 osebe

Sestavine: pesin humus, 6 velikih listov mlade blitve, 150 g mlade špinače, 2 zrela avokada, 2 bučki, zrezani na dolge in tanke trakove, 100 g izkoščičenih in narezanih črnih oliv

Sestavine za pesin humus:
600 g sezama, 4 žličke nasekljanega česna, čemaža ali čemaževih cvetov
2 žlički soli, 2 srednje veliki rdeči pesi, olupljeni in narezani na kocke
350 g tahinija, 1 dl sveže stisnjenega limoninega soka, 1 žlička mlete kumine

Priprava: V večnamenskem mešalniku zmeljemo sezam, česen in sol na drobne koščke. Dodamo preostale sestavine za pesin humus in zmeljemo v gladko maso. Iz vsakega blitvinega lista izrežemo belo steblo in list po dolgem razpolovimo. List prekrijemo s špinačo. Čez spodnjo polovico lista razporedimo žličko humusa, nanj pa počez naložimo avokado, bučke in olive. Zavijemo v zvitek in postrežemo.

Pesto iz čemaža in ohrovta s kelp rezanci

  • Za 4 osebe

Sestavine: 1 velika glava ohrovta, narezana na manjše kose, 1 šopek čemaža (ali strok česna, če ni sezona čemaža), 50 g pekan orehov, ½ žličke soli, sok dveh limon, 5 žlic olivnega olja, bučkine špagete ali kelp rezanci

Priprava: V večnamenskem mešalniku zmeljemo vse sestavine razen rezancev v zmes, ki je po teksturi podobna pestu. Postrežemo skupaj s špageti iz bučk ali kelp rezanci in uživamo!

Nasvet: Špagete iz bučk najlažje naredimo s spiralnikom. Kelp rezanci so morska alga prozornobelkaste barve, nevtralnega okusa, zelo hrustljava ter zelo bogata s kalcijem. Čemaž je idealna spomladanska hrana zaradi prečiščevalne sposobnosti, spomladansko čiščenje pa je najboljša naložba v dobro počutje za vse leto. Če ste zamudili spomladanskega, je tudi poznopoletno čiščenje dobrodošlo. Pravzaprav je najbolj priporočljivo redno izvajati razstrupljevalno-pomlajevalne tedne večkrat na leto. Redno razstrupljanje prinaša veliko koristi in pozitivnih rezultatov: izgubo odvečne telesne teže, pomlajevanje, izboljšanje počutja ter umskih in telesnih sposobnosti, lepa, gladka in napeta koža, sijoči in gosti lasje. Pomoč pri pripravi individualnega detoks programa po vaši meri lahko poiščete tudi na rednih detoks pomlajevalnih delavnicah Gurmame, ki nudi tudi dnevno dostavo detoks paketov do vaših vrat.

Presni limonin sladoled

  • Za 4 osebe

Sestavine: sočni datlji, 10 sočnih limon

Priprava: Iz datljev pripravimo pasto: izkoščičimo jih in jih v visokohitrostnem mešalniku zmeljemo z minimalno količino vode, ki še omogoča, da se datlji nemoteno zmeljejo v gladko pasto. Limone olupimo z nožem, narežemo na kolobarje in jim odstranimo pečke. Skupaj z datljevo pasto jih zmeljemo v visokohitrostnem mešalniku v gladko zmes. Poskusimo in po potrebi dosladkamo. Predevamo v strojček za pripravo sladoleda in upoštevamo navodila proizvajalca.

Nasvet: Limona je nepogrešljivo živilo, eden najhitrejših načinov alkalizacije krvi.

Dunja Mantel,
fotografije Anže Grabeljšek

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri