Prvi Philips Fashion Week presegel vsa pričakovanja, na vrsti je drugi

5. 3. 2012

Dober mesec pred drugim Philips Fashion Weekom, ki bo v Kinu Šiška 2., 3. in 4. aprila, smo klepetali z direktorico Marušo Penzeš. Zaupala je svoje vtise o prvem Fashion Weeku in razkrila načrte za prihodnost.

Story: Prihaja že drugi Philips FW, a se vseeno malo spomnimo prvega. Je potekal tako, kot ste si želeli? Ste dosegli namen?

Prvi je presegel vsa pričakovanja. Predvsem nismo pričakovali, da je naš trg tako lačen takih dogodkov. Po pravici … do zadnjega sem se bala, da bo dvorana zevala prazna.

Story: Kaj so bili po vašem mnenju vrhunci prvega pravega tedna mode pri nas?

Vrhunec? Hm. Predvsem se je dvignilo zavedanje o tem, da imamo pri nas odlične oblikovalce in da njihovo delo vendarle ni nekaj, kar je rezervirano le za elito. No, pa prepolna dvorana. Pa Valerija Kelava.

Story: Kakšni so bili odzivi na prvi FW?

Saj veste, kako gre ta zgodba s 'prvim'. Navdušenje je veliko, a ko poskusiš drugič in tretjič, vidiš, da prvič ni bilo prav nič posebnega. Potrebnega bo namreč še veliko dela, da bomo ta dogodek lahko primerjali s tedni mode v tujini. Pa ne mislim toliko po obsegu, temveč rezultatih, ki jih tak dogodek prinese.

Story: So imeli oblikovalci kakšne težave s predstavljanjem kolekcije za pol leta vnaprej?

Ne, bomo pa v prihodnosti še malo adaptirali datume, da se bomo bolj približali urnikom, po katerih deluje ta branža.

Story: Bomo na letošnjem spomladanskem FW videli iste oblikovalce?

Večina bo istih, dodali smo še tiste, ki so bili ob prvem spregledani. Pomembno pa se mi zdi tudi to, da se bomo tokrat posvetili mladim.

Story: Kaj bo tokrat novo ali drugačno?

Trajalo bo tri dni. Uvodni dan bo namreč namenjen mladim oblikovalcem. V sodelovanju z British Councilom pa bomo še nadgrajevali izobraževalni del.

Story: Tokrat ostajate v Kinu Šiška. Lahko v prihodnosti pričakujemo selitev PFW na druge lokacije, glede na to, da je zanimanje za ogled revij zelo veliko in je bila že lani dvorana nabito polna?

Šiška je odličen partner. Tehnično je oprem­ljena tako, da lahko tam izvedeš tudi zelo zahtevne produkcije. Pa še prav oseben šarm ima. To je preprosto 'cool plac'. A če bo zanimanje za dogodek še raslo, se bomo gotovo morali seliti. Kar pa je v Ljubljani kar težava, saj zlepa ne moreš najti primernega prostora za tovrsten dogodek. Šiškarji so nas razvadili, kaj hočem.

Story: Bistvo tednov mode je, da si kupci ogledajo kolekcije za prihajajočo sezono in oblikovalci prodajo svoje kreacije. Je Philips Fashion Week pozitivno vplival na ta odnos med kupci in oblikovalci?

To in FW je predstavitev trendov. Je napovedovanje prihodnosti. Zakaj vsi čakamo, da minejo veliki tedni mode po svetu? Tudi zato, da bomo vedeli, ali je nova barva lososova ali rožnata. Glede na pobude na trgu pa bi si upala trditi, da so se tudi odnosi med oblikovalci in večjimi slovenskimi kupci začeli malce ogrevati.

Story: Kako bo letos z vstopnicami, kdo vse si bo lahko ogledal PFW?

Ogledali si ga bodo lahko vsi, ki jih to zanima. Povabljeni v dvorani, ostali prek spleta.

Story: Morda veste, kakšen je odmev PFW-ja v tujini? Je požel kaj zanimanja pri sosedih na primer?

Ja, pojavila se je pobuda, da bi povezali regijo.

Story: Ali lahko po vašem mnenju slovenski modni trg prenese dva tedna mode na leto?

To bo pokazal čas, imam pa v rokavu rezervni scenarij.

Story: Ko ste lani napovedali, da prihaja PFW, je ravno odpadel Mercedes Benzov teden mode. Pričakujete letos kakšno konkurenco?

Raje imam dobrega sovražnika kot slabega prijatelja. Konkurenca te sili v napredek!

Story: Ko ste pripravljali lanski FW, ste izrazili željo, da bi bila to le prva ponovitev izmed mnogo. Čez en mesec nas čaka druga, kako pa kaže potem?

In potem bo prišel konec septembra oziroma začetek oktobra in zgodil se bo naslednji.

pripravila Meta Kač,
fotografije Mimi Antolovič, stiliranje Nina Jagodic, ličenje Maja Drab, pričeska Urška za Mič Styling

Novo na Metroplay: Tjaša Železnik in Franci Krevh│Najbolj pomembno je, da otroci poslušajo glasbo