PFW: Od čistih linij do nezemeljskih form

18. 3. 2015

Dan 7 na Pariškem tednu mode je bil zopet namenjen obisku predsatvitev in showroomov oblikovalcev z vsega sveta. Dogodki, ko je Designers Apartment, so ponudili številna izhodišča za nakupovalce kolekcij ter zanimivo fuzijo vplivov za tiste, ki smo prišli po vrstico ali dve v rubriki »Kaj smo novega opazili v Parizu«.

Na lanskoletnem moškem tednu mode v Parizu sem se prvič srečala z znamko Y/PROJECT, pod katero ustvarja kreativni direktor Glenn Martens. Ta je bila prvotno res namenjana samo našim ljubimcem, a hkrati so ti kosi dovolj androgeni, da si bi jih z lahkoto kdaj izposodile tudi same. Zato ni čudno, da je prav tako lani nastala tudi prva ženska kolekcija, ki pa vso inspiracijo črpa v njegovi garderobi.

Koncept tokratne kolekcije briše meje med mladostjo in odraslim svetom, vključuje arhitekturne elemente ter jih združuje z udobnimi kroji ter grafičnim videzom. Gre pravzaprav za urbana oblačila, ki izvirajo iz tehnološko naprednih materialov.

Vse je podrejeno funkcionalnosti, klasičnim oblikam in tehnološkim napredkom v oblikovanju. Mešanje tradicionalnih materialov, naprimer tvida, s hologramskim lateksom in vinilom ustvarja Op-art efekte, s katerim kolekcija dobi sveže barve. Te so subtilne, v tonih kamelje, sive, polnočno modre ter občasnih presekih rdeče, srebrne in črne. Med kosi so najbolj izstopale bomber jakne, hlače iz tvida, izčiščeni kostimi iz vinila, usnjeni trenč plašči ter maxi pletenine.

Glede na to, da smo pred leti v Ljubljani že lahko brskale med obešalniki moške kolekcije, lahko z zagotovostjo trdim, da ne bi imele nič proti, če bi se lahko posladkale tudi z ženskimi kosi Y/PROJECT.

Tokratni teden mode je definitivno potekal v znamenju luksuznega usnja, ki se s paščki vije okrog gležnjev in krzna, ki varuje vse kar urbana nomadka mora imeti s seboj. Na predstavitvi jesenske kolekcije Rubeus Milano, ki jo oblikuje mlada ruska oblikovalka Nataliya Bondarenko, sem zopet vzdihovala za obutveno umetnostjo. Pri torbicah gre za refinirano eleganco, natančnost oblikovanja ter za značilno podlogo v barvi rdečega rubina. Kolekcija je brezčasna in jo bodo brez zadržkov lahko nosile tudi naše vnukinje.

Večerne torbice so v stilu klasičnih damskih torbic z verigo in slavijo imena velikih umernic, kot so Frida Kahlo, Tamara Lempicka in Tina Modotti. Namenjene so sofisticiranim damam, ki obožujejo robatost krokodilje kože. Ta je predelana tako, da nudi kar se da lahkoten in mehak občutek. Prvič je kolekciji ekscentričnih in elegantnih torbic dodana tudi linija petih čevljev: sandali, gležnjarji, stilleto čevlji, salonarji in večerni čevlji. Njihove glavne karakteristike so aero-dinamične linije, 11 centimeterske pete ter različne kombinacije krokodiljega usnja, kot jih najemo na Rubeus torbicah.

Za konec dneva pa še presenečenje v školjki ali bolje rečeno školjke v obliki večernih torbic. Nathalie Trad je v Bejrutu rojena oblikovala, z ljubeznijo do grafičnih oblik, pa naj bodo te simetrične ali ne. Vse te vzorce spretno prenaša na prav posebne torbice, ki so sestavljene iz tisoče drobnih koščkov školjk. Z inspiracijo v kubizmu in futurizmu je nastala kolekcija malih večernih torbic, ki so na videz enostavne, a ob podrobnejšem pogledu razkrijejo vso komplesnost oblikovanja. Enkrat povsem geometrične, spet drugič organske in skoraj nezemeljske. Temu kar Nathalie Trad pravi klasika, bi sama opisala s prepričljivo iluzijo form, ki lahko zrastejo le v glavah najbolj »odpuljenih« umetnikov.

Pripravila: Katja Kozlevčar

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc