Znamka Alessi: Popolni primer iznajdljivosti

Alessi, italijanski pionir na področju preoblikovanja nepogrešljivih kuhinjskih pripomočkov.

Dekor, 15. 2. 2015
Znamka Alessi: Popolni primer iznajdljivosti - Foto: promocijski materijal Alessi

V kuhinje po vsem svetu Alessi že skoraj vse stoletje vliva svojevrstno igrivost s trendnimi ikonskimi izdelki, kot sta odpirač za steklenice z nasmejano Anno G in vesoljska kreatura za iztiskanje agrumov. Podjetje je ponosno na svoje sodelovanje z vizionarji, kot so Philippe Starck, Marcel Wanders, Fratelli Campana, Michele De Lucchy in Achille Castiglioni, s katerimi predstavlja potrebščine, ki iz kuhanja naredijo čudovito izkušnjo.

Danes je generalni direktor Alberto Alessi, ki podjetju pravi 'raziskovalni laboratorij uporabne umetnosti'. Leta 1921 ga je v Omegni ustanovil njegov dedek Giovanni, nadarjeni delavec za delo s pločevino in s spretnimi veščinami za obdelavo kositra. Alberto pravi, da se je Alessi, čeprav je globoko zakoreninjen v tradiciji, v nekaj desetletjih iz delavnice, specializirane za izdelke iz medenine, niklja in srebra, prelevil v eno izmed najpomembnejših ustanov italijanskega dizajna.

Vse ostane v družini

družina alessi

Njihova prioriteta niso bili vedno praktični pripomočki. »V sodobnem pomenu besede je element oblikovanja prvič postal jasen pozno v tridesetih letih prejšnjega stoletja, ko se je moj oče Carlo pridružil podjetju,« se spominja Alberto. Izurjeni kreativec si je zamislil arhetipske sete skodelic za čaj in kavo Bombe.

V petdesetih letih sta Ettore in njegov brat postala svobodnjaka, kot so bili Carlo Mazzeri, Luigi Massoni, ustvarjalca mešalnika za koktajle 870 iz leta 1957, in Anselmo Vitale, ki je naredil izbor kovinskih postrežnih pladnjev. Diplomirani pravnik Alberto se je podjetju pridružil leta 1970, za njim pa še brata Michele in Alessio ter bratranec Stefano. Leta 2000 je Michelov sin Matteo postal prvi član četrte generacije, ki je vstopil v podjetje, v začetku tega leta pa je Luca, Alessijev sin, postal vodja mednarodne prodaje in razvoja v Aziji.

Tveganje z inovacijo

Alberto meni, da sposobnost blagovne znamke uskladiti industrijske potrebe po operaciji z intelektualno željo po ustvarjanju predmetov s poetičnim doživljanjem, potrošnikom ponuja odlične osnovne pripomočke po dostopnih cenah, kar se drugim proizvajalcem zdi zapleteno.

Alessi je sodeloval z več kot 300 nadarjenimi posamezniki, zdaj pa uporablja novejšo elektroniko in materiale, kot so les, porcelan, keramika, steklo, kristal in plastika. Snovanje izdelkov s senzibilnostjo in intuicijo omogoča Alessiju, da premika meje, ki ga vodijo do luksuznih predmetov. In to v času, ko nihče ne misli, da čajniki lahko še vedno prenesejo vrsto posodobitev in novosti.

»Naše interpretacije so odprle trg, kjer je oblikovanje disciplina umetniškega izvora, in ne samo tehnološko orodje, ki se mnužično prodaja,« zaključi Alberto.

Ali ste vedeli ...

  • Kot najstnik je Alberto v času poletnih počitnic delal kot pripravnik v Alessijevi mehanični delavnici. Prvi dan je dobil ogromen kos jekla in pile različnih velikosti, prosili pa so ga, da se nauči tehnike piljenja. To je počel tri tedne.
  • Philippe Starck se je nastavka za iztiskanje agrumov domislil, medtem ko je v restavraciji jedel lignje in nanje iztiskal limono. Na hitro je skiciral oris na prtiček, popacan s kečapom, in ga kar takega predstavil Albertu.

Prevedla in priredila: Manca Pogačar

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri