Evgen Gec: "Imamo veliko nadarjenih ustvarjalcev"

13. 4. 2014
Evgen Gec (foto: osebni arhiv)
osebni arhiv

Lepotni strokovnjak, vizažist, predavatelj in organizator marketinških aktivnosti Evgen Gec se vsak dan srečuje s kreativnimi izzivi.

Številne izkušnje, ki jih je nabral na področju kozmetike in organizacije dela, prenaša na poslušalce, študente in vse, ki jih zanima tovrstno področje. Hkrati pa skrbi še za ustrezne publikacije tako doma kot v tujini.

Ste priznan vizažist, tržni svetovalec, predavatelj, organizator in še bi lahko naštevali. Katero področje vam je najljubše?

Karkoli delam, delam s predanostjo, ali pa ne delam. To je moje načelo že od nekdaj. Predanost delu najrajši prenašam na slušatelje z željo, da bodo s časom tudi sami vsaj v tolikšni meri prenašali znanje naprej. Dolgoletne izkušnje in nenehno vlaganje v napredno znanje mi z vztrajnim delom odpirajo nove priložnosti in možnosti, s katerimi lahko svojo dejavnost, ki je dokaj široko zastavljena, dopolnjujem in bogatim.

So ljudje odprti za izobraževanja?

Vsak uspešen podjetnik se zaveda, da mora biti drugačen, če želi biti v ospredju. Prenašati znanje na druge je vrlina, ki razmejuje iskrenost in izkušenost od naučenosti. Slednja je zagotovo osnovni segment obeh navedenih, vendar ni edini, zato prilagajanje in povezovanje omogočata, da te slušatelji sprejmejo ali pač ne. Psihologija prodaje, vključno s tehnikami prodaje, ki se povezujejo z dejavnostjo, kot je kozmetična, je zagotovo odličen izziv za ustvarjanje nečesa novega, kar se v različnih okoljih nenehno spreminja in dopolnjuje. To je tudi razlog, da že vrsto let gra­dim in nadgrajujem lasten izobraževalni program, ki omogoča znanje, s katerim vsakdo, ki želi delovati ali že deluje na kozmetičnem trgu, pridobi vse, kar potrebuje, da je lahko uspešen. Sem pa zelo vesel, da mi tako v okviru ličenja kot trženja v kozmetični dejavnosti zaupajo svoje dijake oziroma zaposlene nekatere šole in podjetja, ki se ukvarjajo s prodajo in promocijo kozmetike.

gec

V zadnjem času je veliko mojstrov in mojstric ličenja. Kako gledate na podmladek?

Z velikim navdušenjem. Ko bi le vedeli, koliko nadarjenih ustvarjalcev imamo. Pa ne le mladih. Naša šolanja, ki jih izvajamo s člani Slovenia make-up teama in so namenjena pridobitvi naziva vizažist/vizažistka, obiskuje vse več oseb, ki so to želele delati v svoji mladosti, vendar za to niso imele možnosti. Nekatere, ki so z odliko opravile šolanje, so pri nas zelo uspešne in celo izvajajo dejavnost ličenja kot svojo primarno. Celo nekate­re visoko izobražene osebe so svoje delo opustile in se vrnile k delu, ki jih že od nekdaj veseli. Zelo lepo je videti nasmejane in vesele obraze predvsem mladih, ko začutijo, da jim to delo ustreza in da si želijo nadaljnjega ustvarjanja v tovrstni dejavnosti. Kar nekaj sem jih že napotil na dodatno usposabljanje v tujino k svojim kolegom in so danes že pomočniki pri izvajanju večjih projektov, kot so filmi, videospoti in drugo. Imamo čudovit zaklad, ki ga bomo z veseljem nadgrajevali, seveda če nam bo to dopuščeno.

Kaj pa svetovalci, ki v trgovinah ponujajo kozmetične izdelke? So dovolj izobraženi, da nam ustrezno svetujejo?

Vrsto let že poučujem prodajni in svetovalni kader v kozmetiki ter z veseljem lahko trdim, da podjetja, ki razumejo pomen prodajalcev specia­listov v kozmetični dejavnosti, dosegajo vse boljše prodajne rezultate. Vse več je prodajnih podjetij, ki razumejo, da znanje, ki ga vlagajo v prodajno osebje, ni strošek, temveč investicija, brez katere žal ni razvoja. Kozmetični prostor se s tem bogati in zadovoljstvo potrošnikov je vse večje, kar je cilj vsakega dobrega ponudnika kozmetičnih izdelkov in storitev. Prodajni kader poučujemo tako, da najprej preverimo predhodno znanje, in ga za tem dopolnjujemo na posameznikom prilagojen način. Številni usmerjeni moduli zagotavljajo vrhunsko znanje, na osnovi katerega lahko vsakdo v prodaji deluje učinkovito, samostojno in predvsem zanesljivo. Vsekakor pa bi se raven svetovanja kupcem in prodaje lahko dvignila, če bi tovrsten učni program uvedli v obvezno izobraževanje, kar je odlična praksa nekaterih sosednjih držav.

Nekje sem zasledila, da ste predavali že več kot 10 tisoč slušateljem doma in v tujini. Kako ste sprejeti na tujih odrih?

Zelo lepo in s spoštovanjem. Predavam na različnih delavnicah, seminarjih, kongresih in drugih srečanjih v različnih jezikih in tematikah. V tem uživam in skrbim za to, da ne glede na število slušateljev v manjših skupinah ali na večjih srečanjih, na katerih je lahko več sto ljudi, izvedem tematiko razumljivo, dinamično, vedno prikazano s praktičnimi primeri in samozavestno. Ljudje vedno začutijo, ali si naraven ali naučen, in temu primerno te tudi nagradijo. Glede na pestro zgodovino in izkušnje se dokaj hitro približam slušateljem, tako da so tudi predavanja zanimiva in predvsem praktično poučna.

Izdali ste knjigo Skrivnosti lepote, ki je prvi priročnik na področju porabe trženja dekorativnih izdelkov. Nam zaupate kaj več?

Iskreno lahko povem, da sem to knjigo napisal zaradi jeze. Preprosto nisem mogel razumeti, da imamo pri nas na voljo toliko strokovnjakov in mojstrov, medtem ko za učenje osnov oblikovanja obraza, tehnik ličenja in uporabe izdelkov ter pripomočkov ni bilo enega gradiva na voljo, ki bi ga lahko uporabljali pri učenju v kozmetični dejavnosti. Seveda tudi zanimanja založnikov ni bilo, zato sem se odločil za samozaložbo. Sredstev za izdajo prav tako ni bilo in tisti, ki so v ta projekt verjeli bolj kot jaz, so mi pomagali, da smo ga uspešno izpeljali.

Sledila sta dva prodajna priročnika z več kot 100 opisanimi primeri iz vsakdanje prakse. O čem govorita, kaj je v ospredju?

Glede na to, da sem se vrsto let, še preden sem vstopil v svet kozmetike, ukvarjal s prodajo in pri tem pridobil veliko prodajnih izkušenj, je bila tudi želja po izdaji knjige vse večja. Pisati sem začel takoj po zaključku knjige o ličenju in vsako tehniko prodaje sem opisal z lastnim pri­merom iz različnih dejavnosti. Nekoliko pozneje sem začel razmišljati o tem, da bi bilo bolje, če bi tehnike prodaje predstavil v obliki priročnika, in ne knjige, prav zaradi večjega števila primerov iz prodajne prakse. Lani sva s sodelavko Jasno Kovačič Kelemina, ki skrbi za knjižni jezik, odločila, da bova priročnika dopolnila in sta že pripravljena za izdajo, vendar za zdaj ne pred zaključkom druge knjige o ličenju.

Nastaja torej tudi nova literatura. Kaj boste zajeli, s čim nas boste tokrat presenetili?

Pravkar je v zaključni fazi knjiga o tehnikah ličenja, ki dopolnjuje prvo. Tehnike ličenja bodo tokrat veliko bolje in predvsem praktično izpopolnjene in v njej bo številne informacije lahko pridobil vsakdo, ne glede na to, koliko je seznanjen z ličenjem. Je knjiga za vsako žensko.

Koliko prakse potrebuje dober vizažist, preden sploh lahko začne delati?

Z občudovanjem sem opazoval svoje učitelje, ki so osebe svetovnega kova in delujejo za blagovno znamko Make up for ever. Med njimi je bil tudi Paolo. Njegove poslikave telesa lahko občudujemo na svetovnem sejmu kozmetike v Bologni. Vprašal sem ga, koliko časa bom potreboval, da bom naredil make-up v pol ure. Nasmehnil se je in dejal: "Ne skrbi. Ko jih boš izdelal tisoč, ti zagotavljam, da boš lahko opravil še prej kot v pol ure." Ličenje je znanost in po več kot 20 letih dela se še vedno učimo. Za dobrega vizažista je treba dobro poznati fiziognomijo obraza, svetlobo in tehnike ličenja prilagajati določenim pravilom, brez katerih ličenje ni mogoče. Če je 'nekaj' lepo naličeno, še ne pomeni, da je pravilno naličeno. Prav tako ni pomembno, koga se liči (kot osebnost), temveč so pomembne karakteristike posameznega obraza, ki jih je treba prilagoditi željam oziroma potrebam. Nekateri vizažisti zelo radi poudarjajo blagovno znamko, s katero delajo ali jo zastopajo, kar seveda ni napačno, če so tudi rezultati dela temu primerni. Vsekakor pa je ob dobrem poznavanju karakteristik ličenja potrebno še veliko, veliko kilometrine.

Se zna slovenska ženska urediti, naličiti?

Vsaka ženska se zna naličiti, če se to nauči. Veliko je takih, ki ličila uporabijo na svojevrsten način, kar sčasoma postane pravilo, in se le s svojim načinom ličenja tudi dobro počutijo. Nekoč me je ena od znanih italijanskih osebnosti, ki deluje v poslovnem svetu, v okviru izobraževanja v Monzi vprašala, od kod prihajam. Ko sem odgovoril, je dejala: "Imate neverjetno veliko možnosti za delo predvsem v poslovnem svetu." Prijatelj, ki me je gostil, me je pozneje vprašal, ali sem razumel, kaj mi je želela s tem povedati. "Povedati ti je želela, da bi bilo najbolje, če bi čim več časa posvetil ličenju za poslovne priložnosti, ker je pri nas zaznala pomanjkanje." Seveda se je v nekaj letih stanje na tem področju povsem spremenilo. Vse več poslovnih žensk razume, da je uporaba ličil v poslovne namene eden od pomembnih segmentov neverbalnega komuniciranja. S poslovnimi partnerji komuniciramo in jih gledamo v obraz. Opazijo pa zgolj to, kar se jim predstavi.

Veliko žensk se sploh ne zna pravilno naličiti. Verjetno so neka osnovna pravila, ki bi jih morale upoštevati. Nam lahko svetujete trike, s katerimi si olajšamo vsakodnevno ličenje?

Ličila je pomembno pravilno uporabljati, saj sicer lahko nastane nekaj povsem nasprotnega od želenega. Vzemimo primer: ali ste vedeli, da širina očesne linije, ki se začrta pod očesom, vpliva na dolžino nosu, medtem ko širina mostička ustnice vpliva na navidezno širino spodnjega dela nosu? Torej če ima oseba krajši nos in je linija pod očesom široka, je nos navidezno še krajši. Podobno je pri ustnici. Ko je spodnji predel nosu širši, mora mostiček ustnice biti ožji, kajti le tako je nos na spodnjem predelu videti ožji.

Kateri obrazi so najtežji za ličenje?

Zame kot vizažista so najbolj zanimivi obrazi s prirojenimi ali pozneje pridobljenimi znamenji. V danih primerih ne govorimo o spreminjanju počutja ob uporabi ličil, temveč o spreminjanju življenja. Danes imamo na voljo izdelke, s katerimi lahko skrijemo skoraj vse. Pomembno pri tem pa je, da so ti naravni, da ne zapirajo por in so vodoodporni. Preprosto povedano, ljudje z opisanimi težavami se z uporabo tovrstnih izdelkov počutijo prerojeni in so najbolj hvaležni kot stranke. Videti ljudi vesele je torej naše največje zadoščenje.

Napisala: MIMA

Novo na Metroplay: Tjaša Železnik in Franci Krevh│Najbolj pomembno je, da otroci poslušajo glasbo