Kako se dobro pripraviti in odteči maraton?

Priprava na maraton je, ne glede na predvideno število pretečenih kilometrov, svojevrsten izziv. Številni nasveti iz različnih kanalov pomagajo k boljši pripravi, najbolj prepričljivi pa so navadno tisti, ki prihajajo od izkušenih tekačev. Tu je 5 ključnih korakov, ki jih poudarjajo vsi strokovnjaki.

Lifestyle, 7. 10. 2016

Tek

1. Trening

Pred samim tekom na maratonu vsak tekač odteče kar nekaj kilometrov na domačem terenu. Priporočamo, da tečete na površinah, ki so podobne terenu maratona, ki se ga udeležujemo. Pametno je, da tečemo v čevljih, ki jih bomo nosili na dan maratona. Spremljajte svoje domače rezultate, da si boste znali lažje določiti ustrezen končni tempo in cilje.

2. "Kjer je cilj, je tudi pot."

Izkušeni maratonci si vedno postavijo svoj optimalni čas kot cilj vsakega teka, vendar je smotrno, da ob tem dovolite samemu sebi tudi odstopanja. Uspeh posameznega teka je pogojen s številnimi dejavniki. Za začetnika je dovolj cilj, da maraton preteče, in se ob samem dogodku tudi zabava.

3. Ustrezen tempo

Precejšnji procent tekačev se ujame v tekmovalni ritem in začne teči prehitro. Prvi kilometri se vedno zdijo lahek zalogaj, a vsako prehitevanje samega sebe se slej ko prej izkaže za slabo. Na ta način se čisto prehitro utrudimo. Vsekakor je boljše poznejše pospeševanje ob zaznavi dodatnih moči kot pa popolna odpoved tik pred ciljem. Se strinjate? Poskusite torej ohranjati svoj ritem.

4. Zadostna hidracija

Hidracija je eden od pomembnejših faktorjev, na katere pazimo pri pripravi na maraton. Pomembno pa je tudi opozoriti, da lahko pitje večje količine navadne vode pred samo tekmo predstavlja resen problem. Večja količina vode namreč lahko podre ravnovesje elektrocitov in povzroči hiponatriemijo (nizko koncentracijo natrija). Tekači morajo zato ves čas ohranjati primeren vnos natrija že v dneh pred maratonom in tudi med samim tekom. Del elektrolitov lahko pridobite s prehrano: banana in avokado za kalij, mlečni izdelki in zelena listnata zelenjava za kalcij, piščanec in druge slane jedi za natrij. 

Vsem športno aktivnim pa priporočamo tudi uživanje magnezija, ki pozitivno vpliva na obnavljanje celic, sprošča mišice in preprečuje krče.

5. Oblačila

Ker se dnevne temperature hitro spuščajo, je nujen razmislek tudi o primerni obleki. Smiselno je, da se oblečete po plasteh, da lahko majico z dolgimi rokavi tudi slečete. Profesionalni tekači uporabijo stare rokavice ali kapo in jih med tekom brez skrbi odvržejo.

Uspešno pretečen maraton je dokaz dobre organizacije. Naredite načrt, vendar dovolite nekaj prožnosti, če stvari ne gredo ravno v pravo smer. Akcija!

Prirejeno po nasvetu strokovnjakov magnesia.si.

Preberite še: Kako v jeseni postati in/ali ostati fit?

Priporočamo tudi: Poglej, kako za svojo seksi postavo skrbi Tjaša Kokalj Jerala

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri