25 let Indije v objektivu Arneja Hodaliča

27. 6. 2013
25 let Indije v objektivu Arneja Hodaliča

Po lanski razstavi fotografij Steva McCurryja letos na Ljubljanskem gradu nadaljujejo  s sklopom razstav na temo lepote in čudes narave, kultur in narodov sveta.

Letos mineva 25 let, odkar je Arne Hodalič, izjemen slovenski fotograf, gostujoči profesor, član različnih humanitarnih organizacij, prejemnik domačih in tujih nagrad za fotografijo, avtor številnih razstav širom po svetu, pisec, filmski ustvarjalec, potapljač in še kaj, prvič obiskal Indijo. Ob številnih obiskih te dežele se je v njegovih arhivih nabralo veliko fotografij, ki bodo tokrat na ogled v Palaciju in Stanovski dvorani Ljubljanskega gradu. Razstava bo na ogled do 1. septembra.

»V belih oblačilih čemijo na tleh nad Gangesom. Tako lepi so videti. Verjetno mrmrajo blagoslovne molitve, ki jih je sveta reka narekovala že njihovim prednikom. O večnosti govorijo njihove drže, o tisti skrivnostni večnosti, ki jo turisti z našega dela sveta prepoznamo le v oddaljenih deželah. A za tem prizorom blagodejnega miru se skriva vsakdanje življenje ljudi, ki so prisiljeni pozabiti na svoje sanje, če so sploh kdaj znali sanjali. Sveti Ganges odnaša trupla njihovih ljubih, a jih tudi vse bolj in bolj zahteva. Reka nosi božjo naklonjenost, a tudi vso umazanijo današnje civilizacije. Podobe lepe, zastrašujoče, simpatične, odbijajoče Indije se kot na limanice lepijo na dušo fotografa Arneja Hodaliča.« S temi besedami je Njegovih 25 let Indije, kot nosi naslov del razstave na Gradu, v galerijskem listu pospremila Meta Krese.

Arne Hodalič je edini slovenski fotograf, ki je v ameriški izdaji revije National Geographic objavil zgodbo iz Slovenije, natančneje reportažo o arheoloških zakladih v Ljubljanici. Ker letos revija praznuje 125 let izhajanja, so se na Gradu skupaj z National Geographicom odločili, da obletnico zaznamujejo tudi z razstavo njegovih fotografij iz reke Ljubljanice, predvsem tistih, ki so našle prostor v tej prestižni publikaciji.

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc