Umetniški pavilijon v obliki mavrične gosenice

23. 8. 2015
Umetniški pavilijon v obliki mavrične gosenice

Poletni paviljon londonske galerije sodobne umetnosti Serpentine že 15 let predstavlja mednarodni poligon za arhitekturno eksperimentiranje.

Na njem so svoje zamisli do zdaj testirali nekateri najvidnejši svetovni arhitekti, galerija pa si je z organizacijo tega dogodka zagotovila izboljšanje prodajnih številk, saj paviljon velja za eno od najbolje obiskanih arhitekturnih in oblikovalskih razstav na svetu. Španska arhitekta Lucia Cano in Jose Selgas iz biroja SelgasCano sta avtorja letošnjega poletnega paviljona, 15. po vrsti, ki so ga odprli 25. junija.

SelgasCano je tudi prvi španski arhitekturni biro, ki mu je bila dana priložnost projektirati paviljon na kultni zelenici v londonskih kensingtonskih vrtovih, in je obenem, kot veli tradicija, prva arhitektura, ki jo je omenjeni studio postavil na britanskem otoku. Izhodišče projektne naloge je bilo ustvariti obliko, ki bo skladna z naravo kensingtonskih vrtov.

Struktura, ki sta jo oblikovala Lucia in Jose, ne bi mogla biti bolj začasna in poletna, saj gre pravzaprav le za malo večji šotor, ki se od večine klasičnih šotorov, namenjenih za kampiranje, razlikuje predvsem po dolžini in mavričnih barvah, ki se prelivajo druga v drugo.

Španska šotorska sestavljanka je sestavljena iz obročev, na katerih je napeto barvito šotorsko platno. Z mehko in cevasto amorfno obliko spominja na orjaško gosenico, ki je poletno skrivališče našla v enem od londonskih parkov.