Klepetali smo z Ano Jelinič

26. 11. 2010
Klepetali smo z Ano Jelinič (foto: Fotografija: osebni arhiv)
Fotografija: osebni arhiv

Ana Jelinič je modna oblikovalka mlajše generacije, a ima za sabo že lepo število kolekcij. Njena oblačila so zgodba med romantiko in arhitekturo, polna močnih detajlov in čudovitih vzorecev. Je tudi dobitnica za najboljšo kolekcijo na BMW fashion&art weeku v Ljubljani. Nas je prevzela s kolekcijo dežnih plaščev s potiski regratovih lučk.

Kako ste vedeli, da je ravno oblikovanje oblačil tisto, skozi katerega se najlažje izražate?

Najprej seveda tega nisem vedela, potem pa so situacije nanesle, da sem spoznala, da je moda tisto kar najraje ustvarjam in me obenem sprošča. Pri tem delu enostavno ne izgubljam energije ampak jo pravzaprav dobivam. Verjamem v svoje delo in v to da sem lahko vedno še boljša.

Hodili ste na SŠOF in se potem vpisali na NTF. Ste se odločali še med kakšnim drugim študijem?

Ne, razmišljala sem po več poteh. Na koncu sem se odločala med grafiko, arhitekturo in modnim oblikovanjem. V tem trenutku menim, da je bilo modno oblikovanje prava odločitev, saj pri modnem oblikovanju najdem povezavo tudi z grafiko in arhitekturo.

Kaj je tisto kar vas v modi najbolj privlači?

Vsak projekt je nov, drugačen izziv in prav to je tisto kar me privlači. Uživam v tem , da lahko ustvarjam tisto kar mi je všeč in to pokažem tudi drugim. Vznemirja me to, da oblačilo, ki je najprej na papirju in še prej v glavi postane realnost. In če je ta všeč še ostalim sem vesela in dobim nov zagon.

Zmagali ste na tednu mode pred dvemi leti, s kolekcijo za katero ste črpali iz secesijske arhitekture. Od kod še črpate navdihe za svoje kolekcije?

Pri ustvarjanju poskušam gledat široko in tako tudi oblikovati. Nikoli se ne oziram na trenutno modo, temveč na to, kako trenutno živim, razmišljam, delujem. In tu, v svojem trenutnem »valovanju« ponavadi iščem navdih za ustvarjanje. Menim, da je to pristop s katerim nastajajo brezčasni izdelki, seveda pa so aktualni trendi vedno nekoliko prisotni in tako je tudi prav.

Zakaj menite da slovenci ne posegamo/kupujemo po naših oblikovalcih in raje kupujemo tuje znamke?

Hmm. A je to res? Sama nisem tega mnenja. Kupujemo, vendar manj saj smo oblikovalci majhni in težko vstopamo na ta trg, ki večinoma prihaja iz tujine in je bistveno večji, močnejši. Morda tudi družba danes teži k temu, da je potrebno imeti, nositi priznane blagovne znamke, saj drugače nisi in.

Kateri so vaši najljubši slovenski oblikovalci?

Ne da se ravno zgledujem, zagotovo pa me vedno navdušujejo kolekcije tudi naših oblikovalcev. Med uveljavljenimi slovenskimi bi izpostavila Almiro Sadar, Natašo Peršuh, Zorana Garevskega, Uroša Belantiča in še kdo bi se našel. Med mladimi pa so mi všeč dela Petje Zorec, Petra Movrina, Klementine Kranvogel, Katje Magister, …

Sedaj končujete magisterij, na čem bo temeljila vaša magistrska naloga in kaj nameravate po končanem magisteriju?

Ja počasi res končujem študij in in na to ne rada pomislim. Magisterska naloga bo res kmalu na prvem mestu. Trenutno še počasi zlagam svoje ideje na en kupček, tako da je vse skupaj tudi zame še nekoliko skrivnostno. Pa naj tudi za vas tako ostane. Po magisteriju pa so moje trenutne želje poučevati modno oblikovanje, za kar pa bo potrebno še opraviti nekaj izpitov. Seveda pa nikoli ne bom opustila lastnega ustvarjanja, ki bo vedno potekal vzporedno. Pa tudi o kakšnem skoku v tujino razmišljam.

Vas zanima tudi delo v tujini?

Predvsem z vidika novih izkušenj. Tam je moda veliko bolj razvita kot pri nas in tudi vse kar je povezano z njo. Tako so tudi izkušnje, ki jih pridobiš zunaj, zagotovo vsaj drugačne kot izkušnje, ki jih pridobivam v Sloveniji.

Če bi imeli možnost delati v kretivnem timu kakšne priznane modne hiše, katera bi to bila?

Raje bi sodelovala s kakšno manjšo modno hišo, ker mislim, da tam vse poteka bolj na osebni ravni in takšen način dela mi je bližji. Vsekakor pa bi delal tam, kjer bi mi bil všeč način dela in izdelki sami.

Kateri so tisti kosi, ki po vašem mnenju must have v garderobi Elle ženske za aktualno, zimsko sezono?

Menim, da je pri oblačenju pomembno predvsem to, da se oblečemo tako, da smo sami s sabo zadovoljni, da oblačila prispevajo k naši samozavesti. Pomembno se mi zdi, da imamo ustvarjen nek svoj stil oblačenja s katerim sporočamo kako živimo, s čim se ukvarjamo, kako razmišljamo. Za letošnjo zimo pa mislim, da ne smejo manjkati večje pletenine, visoki škornji, seveda pa ženske ne smemo pozabiti tudi na bolj ženstvene kose oblačil.

Fotografije: osebni arhiv

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc