Michel Gaubert: veliki maestro modnih brvi

17. 12. 2011

Pogovarjali smo se s pariškim mojstrom glasbe za modne revije.

Michel Gaubert, eden izmed najbolj iskanih ustvarjalcev v modni industriji, je  ustvarjalec glasbenih ozadij za modne revije, ki je sodeloval že s skorajda vsemi zvenečimi oblikovalskimi imeni (s Karlom Lagerfeldom, Frido Giannini, Phoebe Philo …).

Kako ste postali alfa in omega na področ­ju glasbe za modne revije?

Tega nisem načrtoval, kar zgodilo se je ... Prva revija, za katero sem ustvarjal, je bila v osemdesetih, in sicer za znamko moških oblačil Vestiaires. V tistih časih je bilo ustvarjanje glasbe za revije nekaj, s čimer si lahko nekaj zaslužil, nisi pa mogel od tega živeti.

In kako je danes?

Sodeloval sem že s Karlom Lagerfeldom, Stefanom Pilatijem, Tomasom Maierjem, Olivierjem Theyskensom, Thomom Brownom, Proenzo Schouler, Michaelom Korsom in Valentinom … toda vse to mi ne bi uspelo brez mojega partnerja Stevena Brinkeja in računalniškega čarodeja Jeana-Marca Fyota. Oba sta pomagala uresničiti moje nore ideje.

Kako so videti priprave na revije?

Tu ni pravil, vsak oblikovalec ima drugačen pristop. Stik z mano običajno navežejo približno tri tedne pred dogodkom, v glavi pa že imajo določeno pesem. Povem jim mnenje, nato pa poskušamo narediti nekaj posebnega, nekaj drugačnega. Veliko bolj zanimivo je, če je glasba na primer pravšnje nasprotje tistega, kar gledamo na brvi. Svoje delo jemljem zelo resno. Če stvar ni odlična, sem jo pripravljen v zadnjem hipu popolnoma spremeniti. Končni rezultat mora biti dober. Glasbe ne ustvarjam le zato, da nekaj počnem.

Kaj vas navdihuje?

Vse! Filmi, dogajanje na ulici, hotel, letenje ali le brskanje po spletu. Name je močno vplival Andy Warhol, saj je imel moč, da je iz česarkoli naredil nekaj glamuroznega. To je ustvarjalni proces multimedijskega umetnika; takšna sta tudi Jean-Luc Godard in Serge Gainsbourg, ki me vsak po svoje navdihujeta.

Kateri so vaši najljubši ustvarjalci?

Všeč mi je marsikaj, pomembno je le, da se dobro sliši. Pa vendar je nekaj ustvarjalcev, ki jih še zlasti spoštujem, pa ne le zaradi njihove glasbe, temveč tudi zaradi njihovega prispevka h glasbeni kulturi; to so David Bowie, Kraftwerk, Prince, Kurt Cobain,
Giorgio Moroder, Bach, Aphex Twin, David Byrne … če jih nekaj naštejem.

Zakaj se vam zdi glasba za modno revijo pomembna?

Na modni reviji imamo le deset minut časa, da predstavimo bistvo, zato mora biti glasba takšna, kot da je bila ustvarjena posebej za zanjo. Dopolnjevati mora tisto, kar vidite na brvi, obenem pa ponuditi vpogled v oblikovalčev miselni proces. Uporabimo karkoli, le da je pravo, ni nujno, da gre za zadnji modni krik.

Gre lahko kdaj vse narobe?

Seveda gre lahko vse narobe, če pride do tehničnih težav, vendar se to res zelo redko zgodi.

Katera revija vam je bila najbolj pri srcu?

Tako kot pravi Karl Lagerfeld: naslednja. Toda med najboljšimi so zagotovo revija za Fendi na velikem Kitajskem zidu, Chanelova kolekcija na letališču Santa Monica, ko so punce prihajale iz letal, in seveda revija Thoma Browna na sedežu komunistične stranke v Parizu. Te so bile nepozabne.

In vaš naslednji korak?

Šel bom, kamor me bo ponesla glasba …

Prevedla in priredila Živa Deu, fotografije Imaxtree