Oliver Theyskens - Theyskens Theory (TT)

2. 6. 2011

Upornik, katerega kreacije želijo vsi. In zdaj si jih lahko tudi privoščijo! Ovacije na modnih revijah, gneča v trgovinah ... Oliver Theyskens je v poletni kolekciji za Theory svojega romantičnega duha trdno prizemljil.

Zakaj prav Theory?

Oliver Theyskens, zlati fant pariške mode, se je ničkolikokrat znašel pred tem vprašanjem. Niti prijateljem, niti oblikovalcem, niti novinarjem, nikomur ni bilo jasno, kaj je tega nadarjenega Belgijca, ki se je proslavil z ekstravagantnimi kolekcijami za znamki Rochas in Nina Ricci, napeljalo, da v novo modno avanturo vstopi s to relativno klasično ameriško blagovno znamko za poslovne ženske. Torej, zakaj Theory?

»Ustvariti sem želel nekaj, kar bo dostopno širšemu krogu ljudi,« odgovarja Theyskens in doda, da nikoli ni bil elitist. Kljub vsemu govorimo o oblikovalcu, ki je avtor 90.000 evrov vredne Rochasove obleke iz 150 metrov petelinjega perja, o tistemu, ki se je čez noč odrekel vsemu, kar je moderno, in je iz hiše vrgel televizor ter nehal poslušati glasbo, težko se je vživeti v zamisel, da je oblikovalcu s tako zgodovino demokratičnost mode tako prirasla k srcu.

Oliver Theyskens

je kot nova modna zvezda na modnem nebu prvič zasijal leta 1998, ko se je na podelitvi oskarjev v njegovi obleki iz črnega satena v gotskem slogu pojavila Madonna. Obleko so za kratek čas po napaki pripisali Jeanu Paulu Gaultierju, vendar so ljubitelji mode hitro odkrili, da ekstravagantno kreacijo podpisuje dolgolasi 21-letnik, ki je sklenil, da na študiju mode izgublja čas, in je leto prej pod svojim imenom ustanovil blagovno znamko ter z njo krenil v osvajanje modne scene. Pogum se mu je izplačal.

Konec devetdesetih so gotske vibracije in trda romantika na Theyskensovih revijah dobile že kultni status in ko je Alexander McQueen leta 2001 zapustil Givenchy, so mediji na veliko špekulirali, kako bo prav Theyskens zasedel njegovo mesto. Belgijski 'vunderkind' naj bi postavil previsoko ceno, Givenchy pa je ni bil pripravljen plačati, zato do sodelovanja ni prišlo.

Kakor koli, potem ko je bil zaradi finančnih težav primoran ugasniti svojo linijo, se je Oliver Theyskens hitro lotil korporativnih izzivov: najprej je bil štiri leta umet­niški direktor v Rochasu, kjer se je jasno uveljavljal s svojim poetičnim, temačnim viktorijanskim podpisom, potem pa še tri leta pri Nini Ricci, kjer je do popolnosti razvil svojo inovativno silhueto in krhko urbano eleganco. Kljub krizi v poslu mu ne manjka oboževalcev. Rochasovih pank-glam oblek iz svilenega šifona si želijo zvezde, kot sta Kristen Dunst in Sarah Jessica Parker, popolno krojene ozke hlače in puloverji-tunike, ki jih oblikuje za znamko Nina Ricci, pa kmalu postanejo iskani zbirateljski primerki.

Če bi imela Patti Smith in lord Byron otroka ljubezni, bi bil to gotovo Oliver Theyskens, je slikovito opisala njegovo bledo lice in poetične kreacije modna poznavalka Anne Slowey. Postal je heroj cele generacije žensk, ki težijo k temačni strani lepote in se želijo odmakniti od konvencionalne mode.

Nekaterim od njih je linija Theyskens Theory (TT) enaka izdaji in svojemu idolu bodo težko oprostile (resnično ali namišljeno) kapitalizacijo uporniškega sloga. Toda na vsako izgubljeno oboževalko bo 34-letni Belgijec dobil tisoč novih, rekrutiranih žensk iz vojske, ki si niso mogle privoščiti njegove tako želene klasike za znamki Rochas in Nina Ricci. V kolekciji TT je oblikovalec svojega romantičnega duha več kot uspešno prenesel v resničnost.

Barve in materiali, ki so že davno postali njegov zaščitni znak, so ostali nedotaknjeni, delno tudi zato, ker Theory uporablja iste tovarne tekstila kot Rochas in Nina Ricci. Izklesani okoli črno-bele palete njegove ultrašik hlače, dolge obleke tekočih oblik, suknjiči z enim gumbom in kratke hlače z visokim pasom preprosto in vznemirljivo posodabljajo obris poslovne ženske. Čeprav je genialnost najpogostejši opis, ki ga je slišati od modne kritike, se mnogi sprašujejo, kako bo na policah delovala ta minimalistična kolekcija čistih linij in ugaslih barv, ki kombinira džins in usnjene jakne s pižamami iz tila, majicami in plašči preprostih krojev, z majhnim izrezom na vratu za linijo TT. Kljub hvalospevom so tudi distributerji malo presenečeni. Kje je njeno mesto v modnih veleblagovnicah? V nadstropju z modnimi oblikovalci? Daleč od malih blagovnih znamk? Najbrž ne skupaj z znamkama Gucci in Louis Vuitton?

Lastnik in ustanovitelj Theoryja Andrew Rosen je šest mesecev po tem, ko je poklical Oliverja, da oblikuje Theyskens Theory, saj je bil navdušen nad modeli, ki uspejo z ledenih lic modnih urednic izvabiti nasmeh, imenoval Theyskensa za umetniškega direktorja celotne blagovne znamke ženske in moške kolekcije. Videti oblikovalca, kot je Oliver, popolnoma posvečenega tako dostopni blagovni znamki, je nekaj povsem novega.

Čeprav smo se že navadili sodelovanj velikih oblikovalcev s komercialnimi znamkami, je ta povsem drugačna: Oliverju Theyskensu pomeni posel s polnim delovnim časom in kolekcija TT, s katero je znamka zakorakala v strogo varovani svet modnih revij, je svojevrstni fenomen. Če je Theory del skupine hitre mode, ki je lastnica tudi blagovnih znamk, kot so Uniqlo, Comptoir des Cotonniers in Princesse Tam Tam, ali to pomeni, da v prihodnosti na revijah lahko pričakujemo kreacije Jil Sander za Uniqlo? So tudi druge masovne znamke pripravljene narediti korak dlje? Ali bo H & M še sodeloval z gostujočimi oblikovalci ali pa se bo hiša lahko kmalu pohvalila z umetniškim direktorjem poznanega imena? Kakorkoli, transformacija modnega sektorja najavlja, da se industrija obrača v novo smer ... Upajmo, da je res tako.


Prevedla in priredila Petra Windschnurer,
fotografije promocijsko gradivo in theyskenstheory.com