Pekovi novi junaki Design by ...

6. 2. 2010

Peko poleg svoje obutve na domačem in evropskem trgu že nekaj let ponuja ekskluzivne linije obutve, ki so plod sodelovanja z nekaterimi umetniki in oblikovalci. Letos so presenetili s še tremi novimi kolekcijami, pod katere so se podpisali štirje priznani modni oblikovalci iz Hrvaške. Ocena? Več kot odlično.

Milan Gačanovič: »V tokratni kolekciji sem ustvaril obutev različnih stilov, tako da se bo za vsakega nekaj našlo. Tokrat nisem ustvaril moške kolekcije in zdi se mi, da sem tudi v svoji ženski kolekciji postavil trende, ki jim nameravam slediti v prihodnje.«

Barbara Šuštar: »Za svoje kolekcije sem kot vedno črpala navdih iz svojih potovanj, tokrat iz hladnega severa, in poskušala to prikazati v čevljih, ki jih združujeta hladnost in svetloba.«

Elfs (Aleksandar Šekuljica in Ivan Tandarić): »Vesela sva, da sva za Peko ustvarila njihove prve superge, saj jih v njihovih kolekcijah prej ni bilo. Obe najini kolekciji za Peko, E-Ballet in E-Party, sva ustvarila za ljudi, ki so drzni in razmišljajo zunaj meja.«

Ivica Klarić: »Gre za mojo prvo kolekcijo, ki sem jo ustvaril za žensko, ki ji je udobnost bistvena in funkcionalnost nujna. Seveda sem to povezal z všečnostjo oziroma vizualno privlačnostjo obutve in tako ustvaril osem modelov v različnih barvah.«

Uredništvo Elle pa je s svojo kolekcijo Peko by Zigman najbolj navdušil mladi Juraj Zigman, tako imenovani prvi enfant terrible naših sosedov.

1. Kaj vas je navdihovalo pri oblikovanju kolekcije?

Diskretni r’n’r motivi, golf, pa nekaj ljubkega, zato je v kolekciji kar nekaj pentelj, del pa je navdihnjen z mojo prejšnjo kolekcijo. Ko začnete kalup oblikovati v obuvalo, se kar naenkrat pojavi milijon rešitev. Stopalo doživljam kot platno, in to me je na začetku kar malo obsedlo.

2. Koliko so visoke najvišje pete?

15 centimetrov. Ne pridružujem se mnenju, da so visoke pete ženskam vsilili, mislih, da jih imajo preprosto rade. Pete poskrbijo za popolne noge in neko posebno avro drugačnosti. Seveda smo pazili, da so sandale tudi udobne – višina pete se je skladno povečevala z dodajanjem slojev, platojev na prednjem delu stopala. Imamo kar nekaj modelov z osemcentimetrskimi petami, a sem vesel teh 15-centimetrskih, saj so za prave Zigmanove punce.

3. Koliko modelov je v kolekciji?

Več kot 60. Poleg sandal in salonarjev obstaja še serija nizkih čevljev za šik damo, supermoderni moški čevlji za ženske, balerinke, ultraseksi škornji, ki segajo čez koleno, škornji do kolen, polškornji z visoko peto . . Meni so najljubše sandale s pentljami.

4. Oblikovali ste tudi svojo reklamno kampanjo?

Res je, to je kolaž mojih fotografij in mojih risb. Rad to počnem in mislim, da mora ime­ti vsak izdelek od začetka do konca avtorjev pečat. Moj način izražanja niso samo oblačila in dodatki.

5. Kaj bi še želeli oblikovati: torbe, parfume, dodatke za dom?

Hiperaktiven sem, odkar pomnim, in ubija me misel, da nekaterih stvari ne morem delati. Če bi lahko, bi naredil še 200 dodatnih modelov. Dogovarjamo se še za moško linijo. Ustvarjam lastno kolekcijo, ki jo bo mogoče dopolnila tudi moška. Za poletje pripravljamo še torbe, ki jih že izdelujemo. O parfumu pa me rajši ne sprašujte, saj že vidim, kako bi bila videti reklamna kampanja zanj . .

Fotografije Fatur in Marin Mešter ter promocijsko gradivo

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc