Skupaj za vedno ...

Ni boljšega zrcala, ki o nas pove toliko kot poroka ...

Skupaj za vedno ... - Foto: profimedia

Ko so se poročale naše mame, so morale poskrbeti le za obleko, prstana, seznam gostov in dobro gostilno. V današnjih časih je organizacija porok pravi znanstvenofantastični projekt, še zlasti če želiš vse pripraviti sam.

Kako velik zalogaj je priprava poroke, na uredništvu Elle vemo iz prve roke, z njo se že kar nekaj mesecev ukvarja naša art direktorica Dunja. »Nama je najpomembnejša lokacija, želiva si poroke na odprtem, s pogledom na morje,« pravi. »Navdih za temo poroke je moja poročna obleka, za katero vem, da bo nekaj v stilu Velikega Gatsbyja,« še pove in pri tem se strinjava, da nevestina obleka po navadi pride na vrsto na koncu. »Ti dve stvari sta pri meni tudi iztočnici za vse drugo,« zaključi. Dunja ni nikoli pomislila, da bo morala ob poroki razmišljati tudi o obliki pisave. Verjetno bo zato, ker se z njo ukvarja vsak dan v službi, pri njeni izbiri še posebej natančna. Tudi nas zanima, kako se bo odločila. Helvetica, Georgia, Cambria ali nekaj bolj v stilu Elle?

Kaj pa vaša poroka, bo imela pridih art decoja z razvpitimi koktajli, džez orkestrom in razvratno zabavo? Bo nadvse lepa, s prikupnimi pentljami, barvitimi šopki in metuljčki? Ali pa bo v vintidž-hipsterskem stilu s kozarčki za vlaganje marmelade namesto vaz, s starinsko fotokabino in brki na paličici? Poročni dan že dolgo ni več samo zaveza osebi, ki jo ljubiš, gre za izražanje, kdo kot par in kot blagovna znamka sta.

A zakaj so poroke postale tako velika stvar, če po zadnjih številkah Statističnega urada RS njihovo število še vedno upada? Povprečno število zakonskih let naj bi bilo osem, približno vsak tretji zakon v Sloveniji se konča z ločitvijo. Večina tistih, ki se za poroko odločijo, pa že tako ali tako živi skupaj.

Sociologi poudarjajo, da se pari ne poročajo zaradi zakonske ali družbene koristi ali varnosti. V središču je dogodek sam in tisti, ki gredo skozi poročni proces, bodo poskrbeli, da bo to prav posebno poglavje v njihovih življenjih.

Slovenska poroka naj bi stala med šest in deset tisoč evri, odvisno od tega, koliko je par pripravljen odšteti za svoj nepozabni dan. V zadnjih 30 letih se je povprečna starost neveste ob prvi poroki zvišala za skoraj šest let. Tako so pari ob prvi poroki starejši, njihova delovna doba je daljša in z malo preudarnosti imajo na varčevalnem računu vsaj kupček prihrankov.

V starih dobrih časih, ko so poroko še plačevali starši, ti niso bili tako navdušeni nad nepotrebnimi stroški za poročno zabavo v slogu ameriških filmov. Organizatorka porok pripoveduje, da tudi pari, ki so takrat sami poskrbeli za poroko, te niso mogli izpeljati povsem po svojih željah. Najpomembneje je bilo, da je bila zadovoljna družina, nevesta pa je tako ali tako morala poslušati mamine nasvete.

Danes imata ženin in nevesta ves nadzor nad tem, kakšna bo njuna poroka. Te so se odmaknile od uradov in mestnih hiš, par lahko sam izbere lokacijo in ima tako na voljo veliko večji izbor teme. Tako pa se seveda poveča tudi strošek prilagoditve lokacije za izvedbo poročnega obreda. Moderna poroka se od klasične še najbolj razlikuje po dejstvu, da gre danes bolj za zabaven dogodek kot za resnega. V Ameriki so zabavo vzeli dobesedno in tudi najbolj resne zaobljube spreminjajo v zabavne pripombe, ki nasmejejo zbrane goste. »Večno ti bom pripravljal bananin napitek, ki ga obožuješ,« je le ena izmed novodobnih pogruntavščin. Pisanje humornih zaobljub je tako pogosto in nujno, kot je bila včasih poročna belina, figurice na torti in petje YMCA na gostiji.

Vsakdo si želi, da bi bila njegova poroka nekaj posebnega. Dandanes bi ženin in nevesta rada, da njun poročni dan izstopa in resnično odraža njun individualni življenjski stil in odnos. Kadar se par osredotoči na detajle z osebno noto, si poroko običajno bolj zapomnimo.

Industrija organiziranja porok se je razcvetela tudi v Sloveniji. Dogovorite se lahko za skoraj vse – od logotipa vaše poroke, posebnih vabil in spominkov za goste, ustekleničene vode z vajinim imenom, jedilnikov z imeni gostov, prtičkov in drugih dekorativnih dodatkov. Spletne platforme, ki bodočim mladoporočencem z nasveti olajšajo življenje, rastejo kot gobe po dežju. Kdo si ne želi izvedeti, kje so najlepše lokacije za poroko v Sloveniji, kdo je najboljši fotograf, kam po prelepo obleko in kam po najlepši poročni make-up za dan D.

Še eno priročno orodje je Pinterest. »S preostalimi lahko delite vse detajle in ustvarite navdih za nekaj posebnega ali drugačnega. Sploh si ne predstavljamo, kako smo lahko poroko načrtovali pred Pinterestom,« pravijo organizatorji. Tudi moja prijateljica Katja, ki se je poročila pred dobrim letom, je z veseljem uporab­ljala Pinterest. »Skoraj sem že izgubila živce z obiskovanjem portalov, namenjenim porokam, ki sploh niso bili v mojem slogu, dokler nisem povsem slučajno naletela na Pinterest s poročno vsebino in vse všečne ideje začela pripenjati na svojo tablo. Od tu se je vse razvijalo z neverjetno lahkoto. Imela sem dobro vizualno podporo, in ko sem se na primer dogovarjala za cvetlični aranžma, ni bilo prostora za kiks,« pove Katja vzneseno.

Pri Pinterestu pravijo, da uporabniki v svoje albume pripnejo poročne ideje več kot sedemstotisočkrat na dan. 36 odstotkov bodočih nevest naj bi na medmrežju v iskanju navdiha preživelo od pet do deset ur, kar 91 odstotkov pa naj bi za poročni navdih uporabilo fotografije s spleta.

Se vam ne zdi, da (Pinterset pred poroko, Instagram s posnetki med njo in Facebook z galerijo po njej) družbeni mediji igrajo kar malce pretirano vlogo pri porastu personaliziranih porok? Tako smo bili lahko priča poroki glasbenika Petersona Olsona in Elizabeth Olson (dekliško Spiridakis), art direktorice ameriške izdaje Bon Appétit, na Twitterju in Instagramu aka @white_lightning. Par, ki sploh ni tako znan, se je poročil julija na kmetiji na severu zvezne države New York. Njuna poroka je bila neverjetno kul, z gosti, ki so o lokaciji poroke pripomnili, da je kot prizor iz filma Wesa Andersona, vključno s kokošmi, kravatnimi metuljčki, baloni in bradami. Medtem ko so gostje ob koncu tedna polnili hashtag #EPOMG, je par ugotovil, da se je njun posebni dan razširil kot virus. Instagram sledilci po svetu so začeli vzpostavljati stik z nevesto in jo spraševati o obleki, nohtih in dekoraciji ...

Po eni strani lahko na Instagram gledamo zelo pozitivno, saj lahko popolne tujce povprašamo za nasvet, po drugi strani pa ta hipna povezava ubija čar. Prvi pogled na poročno obleko ženin tako ukrade prek profila Instagram ali Facebook, in ne šele na poti svoje družice do 'oltarja'. Tudi poročni fotografi se pritožujejo nad gosti, češ da se jim postavljajo pred objektiv ali pa svoje bliskavice sprožajo v nepravem trenutku. Poroke brez podatkovnega prenosa naraščajo, pari svoje goste vedno pogosteje prosijo, naj se vzdržijo fotografiranja in svojih fotografij ne objavljajo na spletu.

Še ena izmed negativnih strani družbenih medijev je opazna tekmovalnost z vsemi, ki vam sledijo na profilih, celo s srednješolskimi sošolci, ki jih že celo večnost niste videli. Prevelik poudarek na poroki lahko povzroči skrbi, kako bo vse skupaj videti – ljudje se začnejo opazovati od zunaj in razmišljajo le še o tem, kako bo nekaj delovalo na Facebooku. Je kaj čudnega, da se še tako nežna nevesta spremeni v pošast?

Dunja si, kot rečeno, poroko organizira sama. Pri tem pravi, da je slabost organiziranja lastne poroke ta, da nimaš distance do organizacijskega dela, saj ves čas nadzoruješ, ali vse poteka brezhibno, medtem ko bi se, če bi to prepustila profesionalcem, lahko sprostila.

Seveda obstajajo zdravi razlogi za to, da je naša poroka nekaj posebnega – na primer to, da želimo proslaviti skupno pot z nekom, ki ga ljubimo, in to tudi javno izraziti, – a moderne poroke pogosto skrenejo s prave poti. Prevelika osredotočenost na zunanjo podobo, želja po impresioniranju in preveč skrbi o tem, kaj si mislijo drugi, niso najboljše za naše duševno počutje, niti individualno niti partnersko.

»Posebno poglavje so prestižne poroke, ki so lahko tudi nadomestilo za partnersko samozavest in prihodnost,« pravijo psihologi. »Par meni, da bo, če bo priredil veliko in krasno poroko, zakon moral delovati, saj sta si pred veliko množico ljudi izkazala ljubezen in predanost.« Lepo je, če slavimo ljubezen in smo optimistični, pomembno pa je tudi, da smo realni, sploh kar zadeva partnerstvo.

Torej, kje je meja med praznovanjem ljubezni in sreče ter deželo ponorele neveste? Vsak par bi se moral pred poroko vprašati: koliko tega prihaja iz srca, koliko tega lahko postoriva skupaj ter ob tem uživava in se druživa, lahko nesporazume izkoristiva, da se še bolj zbližava, ali razumeva drug drugega in delujeva kot tim, ali ne počneva tega le za druge in njihovo občudovanje?

Torej, jejte in pijte ter se poročite. In imejte poročno torto v barvah mavrice, sobo napolnite s pastelnimi zastavicami, ali pa se poročite, oblečeni v princeso Leio in Hana Sola, če vas to resnično veseli. Toda, bodite prepričani, Helvetica ni skrivnost uspešnega zakona.

O moderni poroki smo se pogovarjali tudi z Zojo Bevc, vodjo projektov pri Hiši vizij, kjer imajo bogate izkušnje tudi z organizacijo porok.

Kakšne so želje današnjih bodočih mladoporočencev?

»Veliko se ukvarjajo s tem, kako se bodo gostje počutili, kje in kako jih lahko presenetijo in poroko spremenijo v pravo doživetje. Dejstvo je, da nam svetovni splet ponuja ideje na dlani, da je izbira neskončna in da se je včasih težko odločiti že o stilu in barvi poroke. Ukvarjajo se z nešteto detajli in marsikaj izdelajo ali zorganizirajo tudi sami. Vse večkrat se pojavljajo želje, da bi bila njihova poroka kot iz ameriškega filma, kar seveda vključuje tisoč in en detajl. Dejstvo je, da se večina parov s svojo poroko začne ukvarjati vsaj šest mesecev prej.«

Kaj bi svetovali paru, preden začne organizirati poroko?

»Moj predlog je, da organizirata poroko po svoji meri, in ne glede na okus in želje gostov, saj sta najlepši detajl vsake poroke presrečna nevesta in ženin. Dokler je tako, bo vsem gostom lepo in poroka bo zagotovo uspela. Pomembno je tudi, da so stvari organizirane vnaprej, da se lahko na poročni dan resnično sprostita in osredotočita predvsem drug na drugega. Že tako na ta dan nosita v sebi toliko čustev, dodatne obremenitve so resnično odveč. Dobro je, če v priprave vključita tudi družino in prijatelje, ki lahko na poročni dan prevzamejo vsak svojo nalogo in tako razbremenijo mladoporočenca. Na spletu se najde ogromno vodnikov, kaj vse je treba postoriti do poroke. Pametno je, da se naredi okviren časovni načrt, kaj je treba urediti v določenem tednu, saj bodo stvari tako bolje organizirane in bo manj možnosti, da na kaj pozabita.«

Na kaj je treba biti še posebej pozoren pri pripravi?

»Vsaj nekaj dni pred poroko naj par pošlje e-pismo vsem sodelujočim (glasbeni skupini, gostincu, fotografu ...) s kontakti ter podatki, kdaj naj kdo pride na določeno lokacijo in kak­šen bo približen časovni potek dogajanja. Ljudje se lahko na ta način povežejo med seboj in sami zorganizirajo tako, da čim manj obremenjujejo mladoporočenca.

Dejstvo je, da je poroka pogosto dogodek, na katerem bi radi imeli vse najboljše, vendar nam finančno stanje tega ne dopušča. O stroških je treba vsekakor tako dobro razmisliti, da nam naslednji dan ni žal niti enega evra.«

Katera tematska poroka je danes najbolj zaželena?

»Zelo trendne so vintidž poroke – veliko čipke, umazano rož­nata barva v kombinaciji z barvo peperminta, veliko lučk in svečk za romantično vzdušje. Čeprav še vedno prevladuje rožnata barva v vseh odtenkih, pa se počasi v ospredje premika tudi barva sivke. Veliko mladoporočencev se resnično trudi, da bi poroka izrazila njun značaj.«

Kaj bi svetovali nevesti, če bi šlo res vse narobe?

»Pogosto se že vnaprej pojavi skrb zaradi vremena. Toda nevesta, ki je prepričana, da je to njen dan, najlepši dan, pa naj se zgodi karkoli, bo tako rekoč nepremagljiva. In dokler bo nasmejana ona, bo tudi vse drugo v redu. Skratka, na poročni dan si moraš pač reči, da bo, kar bo, saj ni nič tako pomembno kot ljubezen – ta mora preglasiti vse preostalo, druge stvari narediti nepomembne.«

Pripravila: Nina Pretnar

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri