Zakulisje: Krasni novi London

London je mahnjen na naglavne skulpture Stephena Jonesa, živo oranžne šminke, na umetnost neujemanja in sandale v ledenem mrazu. Kako se torej ne bi na vrat na nos odpravili na njihov teden mode?

Zakulisje: Krasni novi London - Foto: Fotografjia promocijsko gradivo

Šele pet minut sem na dvorišču Somerset House, pa že imajo vsi okrog roke ovito Alexo, kamorkoli se obrnem, flirta z mano. V pravem odtenku rjave ali, še raje, z zabrisanim leopardjim vzorcem. Narejena tako, da se rahlo sesede in hkrati obdrži svojo šolsko obliko, je na londonskem tednu mode prvi in glavni hit, o katerem vsi šušljajo – čeprav oziroma prav zato, ker ni prav nič posebnega.

Pri Mulberryju so točno vedeli, kaj počnejo, torbice so kot darilo dali v roke modnih mrh, novinarje pa pobožali s platnenim šoperjem, na katerem je leopardinja Alexa le narisana. S tem so nam najbrž hoteli sporočiti: če je to najbliže, kar boste kdaj prišli do torbice sezone, se morate gnati še malo bolj. A ko se teden bliža koncu, je danes že tako zelo včeraj in Alexa vedno bolj iz prejšnje sezone.

London je 'all about the new', nova in nova imena, ki bodo v prihodnje prevetrila klasično milansko modo; kdo bo novi čudežni deček, novi Christopher Kane, ki pri hiši Versace igra vlogo svetovalca in glavnega oblikovalca mladostniške superkratke – vse oblekice in krilca, ki sestavljajo večji del kolekcije, se končajo tipično kanovsko, malo pod zadnjico – linije Versus? Londonski teden mode tako edini v svoj program vključi modno revijo študentov. Z vseh magistrskih smeri kolidža Central Saint Martins se jih predstavi 22, revija je na sporedu šele ob pol devetih zvečer.

V prvi vrsti opazim legendarno strehico novinarke Suzy Menkes s časopisa International Herald Tribune, ki je pred nekaj sezonami Marca Jacobsa javno okrcala za domišljavca, ker je debelo zamujal s svojo revijo. Utrujena od celodnevnega spremljanja novega in še novejšega je ob vsakem izhodu nekaj načečkala, nato pa zadremala. Ko na CSM-zabavi v nekem disko pajzlu v Sohu to omenim študentom, vsi po vrsti preslišijo, da je skoraj zaspala: »Ne morem verjeti, Suzy Menkes je videla našo revijo! « Kako prav so imeli, njeno poročilo naslednji dan je bilo namreč precej pohvalno, razumela je njihove monokromatske in škatlaste fascinacije, jim dala kompliment, da delujejo kot celota (sama je sicer rekla, da uporabljajo isto stran možganov) ter njihov 3D-pristop primerjala s pristopom Pierra Cardina.

Poleg Suzy v prvi vrsti opazim še Bianco Jagger, ki se je nekoč davno, v prejšnjem življenju, v belem hlačnem kostimu YSL, pod katerim ni nosila ničesar razen jedrih dojk, poročila z Mickom. Fotografi sedaj, ko sedi v črnem kostimu, sploh ne trznejo, hočejo novo, hočejo belo.

Na vsaki reviji v prvi vrstim naletim na eno in isto dekle z bambi očmi in, da, uganili ste, torbo Mulberry, ki jo fotografi obletavajo kot Kraljico. Ko nas končno spustijo na šov Matthewa Williamsona, je spet tam in tokrat jo ogovori Sienna Miller, kmalu se vključi še Twiggy.

Dve vrsti višje v belem krznenem brezrokavniku sedi Lara Bohinc, in ko se po brvi sprehodi še Valerija Kelava, se kar naenkrat počutim kot del slovenske modne ekipe, ki bi tudi onim trem lahko dala vetra, ha. Ko čakam na revijo Basso & Brook, pred katero kljub dopoldanski uri že točijo šampanjec z likerjem, od nadebudnih novinark končno izvem, da je dekle iz prve vrste Olivia Palermo, znanka iz ameriških družabnih krogov, ki igra v MTV-drami The City in je v London prišla kot oglasni pano za butik Matches.

Največja imena so v mesto prišla šele popoldan, ko je bila na sporedu revija Burberry Prorsum, katere že vabilo je bilo zastrašujoče konceptualno: kovinska kartica z zlatim leskom in vgraviranim škotskim vzorcem Burberry. Kakšna škoda, da so mi prestavili let in sem, medtem ko je Claire Danes kakšno rekla z Mary Kate ali s Kate Hudson, vlekla kovček proti Heathrowu.

Kljub temu sem na šovu Iris Van Herpen, ki je sicer čudovito obdelala usnje in se igrala z idejo mešanja čutov in čutil, videla nekaj, kar nisem še nikoli (pa sem, samo toliko, da veste, že od zelo blizu videla Janet Jackson): tipa, od glave do pete oblečenega v napihljivo lutko. Do prihodnjič, London.

Urša Jerkič

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri