Marc Jacobs: Prepušča se občutkom

Marc Jacobs je edini modni oblikovalec, ki se je lani znašel na Timesovi lestvici 100 najbolj vplivnih ljudi na svetu.

Marc Jacobs: Prepušča se občutkom - Foto: Imaxtree in promocijsko gradivo

Neutruden perfekcionist ob poslovnih uspehih trenutno doživlja tudi obdobje pomembnih osebnih sprememb. Pred nekaj leti, ko se je še vzpenjal proti vrhu, je pridno treniral in izgubil 20 kilogramov, le da bi dosegel formo, ki je potrebna za enega od najmočnejših ljudi v svetu mode. Pa tudi na svetu, kot meni revija Times. Na seznam 100 najbolj vplivnih ljudi na svetu se ne pride kar tako: 48-letni ameriški oblikovalec, ki se je sredi osemdesetih na modni sceni pojavil kot najmlajši novi talent, danes poleg uveljavljene blagovne znamke pod svojim imenom in linije Marc – ene izmed prvih, ki so najavile trend dostopnejše mode s podpisom – vodi francosko blagovno znamko Louis Vuitton. Čeprav mu slalomiranje med tremi velikimi znamkami ne dopušča veliko časa za počitek, Jacobs diha s polnimi pljuči. Ekskluzivno za Elle smo se z njim pogovarjali o življenju med New Yorkom, Parizom in preostalim svetom, o modi nekoč in danes, o njegovem odnosu z drugimi in s samim sabo.

Se je modna industrija v času vašega ustvarjanja močno spremenila?

Mislim, da je zanimanje za modo vse večje, vedno več je ljudi, ki želijo postati oblikovalci ali del modne industrije. Na splošno pa se ni prav veliko spremenilo. Verjetno je zanimanje za modo bliskovito naraslo predvsem zaradi časa, v katerem so informacije dostop­nejše kot kdaj prej. Ob ljudeh, ki jih zanimata šport in glasba, je vse več zaljubljencev v modo, tistih, ki jim moda služi kot navdih. Zaradi tega ima moda danes drugačno razsežnost kot pred 20 leti.

Ali lahko svoje začetke primerjate s tem, kar poosebljate danes?

Pravzaprav nisem nikoli pričakoval, da bom dosegel ta položaj. Ko sem začenjal, sem bil zelo vznemirjen ob ustvarjanju kolekcije, ki sem jo želel predstaviti, in tudi danes je tako. Še vedno sem med vsako revijo navdušen, ko gledam scenografijo in manekenke v svojih kreacijah. Marketing, potovanja, sestanki in številni drugi aspekti posla me občasno tako zaposlijo, da se z nostalgijo spominjam svojih začetkov, obenem pa ves čas razmišljam o tem, kaj vse smo dosegli in kaj vse bi želel še doseči. Tega, da ustvarjamo tudi parfume, čevlje, torbice, da imamo revije po vsem svetu, da živim med New Yorkom in Parizom, si nisem mogel niti zamisliti.

In da boste morali oblikovati tri linije hkrati?

Tega nisem pričakoval niti v sanjah! (smeh)

Ste glavni oblikovalec blagovne znamke pod svojim imenom in linije Marc, obenem pa ste kreativni direktor hiše Louis Vuitton. Kako vam vse to uspeva?

Imam srečo in za to sem neskončno hvaležen, saj delam z izjemno nadarjenimi ljudmi. Od oblikovalcev, krojačev, stilistov, frizerjev, vizažistov, modelov, ljudi iz prodaje in medijev – vsi so del velike organizacije in pomembno prispevajo k končnemu rezultatu.

Kako bi čim bolj preprosto opisali ta končni rezultat?

Oblikovanje lepih stvari, v katerih in s katerimi bodo ljudje uživali.

To pomeni, da ste timski igralec?

Rad delam z ljudmi, bolje delujem v skupini kot sam. Najbolj ustvarjalen sem v aktivnem dialogu in timskem delu.

Danes skoraj vse blagovne znamke ponujajo dostopnejše linije, da bi se čim bolj približale trgu. Vi ste linijo Marc by Marc Jacobs ustanovili že pred desetimi leti – kako vam je uspelo tako zgodaj predvideti ta trend?

Naša oblačila so bila ljudem všeč, a zaradi dragih materialov in načina izdelave cena seveda ni bila dostopna vsem. Ko nam je uspelo razviti določeno estetiko, smo pomislili, da bi lahko to z nekaj spremembami dosegli tudi po nižjih cenah. Estetike nismo želeli spremeniti, odločili pa smo se za uporabo manj dragih tkanin in tako obdržali imidž blagovne znamke. Nisem pa želel, da znamka postane glavni dopolnilna, temveč da je to povsem svoja linija. S partnerjem Robertom Duffyjem sva že pred več leti verjela v ta koncept.

In uspelo vam je, čeprav marsikdo še vedno meni, da poosebljate luksuz ...

Seveda obožujem zelo drage, izjemno kakovostne stvari, toda rad imam tudi običajne, preproste kose, kot je bombažna majica, ki se ne pretvarja, da je nekaj več, kot je.

Omenili ste svojega dolgoletnega poslovnega partnerja Roberta Duffyja. Modna industrija je poznana po konkurenci in rivalstvu. Komu v tem poslu najbolj zaupate, njemu?

Da. Pravzaprav zaupam vsem, s katerimi delam, z Robertom pa imava res odličen partnerski odnos.

V New Yorku ste odprli svojo knjigarno ...

To je bila Robertova ideja, saj ima veliko prijateljev pisateljev ... Ko sva naletela na neko knjigarno, ki se je zapirala, sva se odločila, da v njej odpreva Book Marc. Knjigarna se je izkazala za zelo zelo uspešno, zato načrtujeva odpreti še eno, tokrat na zahodni obali.

Ali oblikovalci danes bolj prodajajo imidž kot oblačila?

Ne bi rekel. Prodajamo izdelke, ki jih povezuje določena skupna estetika, integriteta, senzibilnost. Ljudje lahko kupujejo iz kakršnihkoli razlogov, mi pa ostajamo osredotočeni na oblikovanje.

Yves Saint Laurent je v oprostilnem govoru rekel: »Ugotovil sem, da je v življenju najpomembnejše srečanje s samim seboj.« Se strinjate z njim?

Uh. (premor) Mislim, da se.

Kako to mislite?

Zavedati se moramo samih sebe ... Občutek imam, da se sam v tem trenutku zelo dobro poznam. Še vedno sem zelo odprt in malo radoveden ter občudujem stvari okoli sebe, toda moja osebnost je zgrajena in razvil sem določeno samozaupanje ter samozavest.

In glede tega dobivate jasno povratno informacijo: lani vas je revija Times uvrstila na seznam 100 najvplivnejših ljudi na svetu. Obstaja nevarnost, da bi padli v katero izmed pasti, ki jih je modna industrija polna? Imate dovolj samonadzora?

Opravljam svoje delo, takšne stvari pa me pri tem ne ovirajo. Priznanja vsekakor laskajo, ne morejo pa me zmesti pri poslu in predvsem ustvarjanju. Iskreno, kot sem že rekel, nič me ne more ustaviti, da ne bi zjutraj vstal iz postelje ter nadaljeval delo, ki ga imam rad.

Je uspeh skrivnost do sreče?

Sreča je samo občutek kot vsi drugi. Mogoče imajo prav budisti, ki vsem občutkom in čustvom priznavajo enako vrednost in se jim preprosto prepuščajo.

V zadnjih šestih letih ste močno spremenili svoj videz. Je bilo oblikovanje telesa in pridobitev boljše forme nujno za imidž vaše blagovne znamke?

Tega nisem naredil zaradi imidža, temveč zaradi zdravja. Slabo sem se počutil, delal sem vse dneve in imel težave z želodcem. Nutricionist mi je priporočil telovadnico, spremembo prehrane ...

Je to za vas nekaj novega?

Počutim se bolje in močnejšega, s telesno spremembo pa sem pridobil tudi precej več samozaupanja. Mislim, da živim srečnejše in bogatejše, odkar skrbim zase.

Brez izjeme?

Izjema so cigarete, drugače pa res pazim na svoje zdravje in v tem uživam.

Tudi ob pogledu v ogledalo bolj uživate?

Mogoče bo slišati smešno, ampak zdaj bolj uživam v oblačenju, v novi pričeski in negi kože. To mi je nekako tudi pomagalo razumeti, kaj kupec vidi v modi. Zdaj jo tudi sam bolj cenim, začel sem uživati celo v nakupovanju, kar prej na primer nisem.

Zdaj vas tudi drugi lahko vidijo v novi 'preobleki', kajne? Za reklamo svojega parfuma Bang ste pozirali goli?

Seveda me ljudje zdaj drugače zaznavajo. Nekaterim sem bil bolj všeč prej, toda kot oseba se nisem prav nič spremenil, le bolje se počutim v svoji koži ...

Prevedla in priredila Petra Windschnurer,
fotografije Imaxtree in promocijsko gradivo

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri