Kateri Benettonov kos moramo vsi imeti?

15. 2. 2013

Nazaj k barvam ... ali zakaj si bomo to pomlad zaželeli vsaj en Benettonov pulover. 

Androgini maneken Lea T, lepotec s protezo Mario Galla, najbolj znana manekenka z rožnato pričesko Charlotte Free, ki boleha za sinestezijo (številke vidi v barvah) ... to so le trije izmed devetih Benettonovih ambasadorjev.

Več podob iz aktualne kampanje si oglejte tukaj.

O junakih novega časa se je Elle pogovarjala s predsednikom skupine Benetton, Alessandrom Benettonom, in kreativnim direktorjem Youjem Nguyenom.

Zakaj ste za naš zmenek izbrali Pariz?

A. B.: Leta '69 smo tu odprli prvo trgovino izven Italije. Razlogi so torej sentimentalni.

Zakaj je kampanja pomlad-poletje 2013 nekaj posebnega?

A. B.: Prvič smo uporabili obraze iz modnega sveta. Hkrati smo zelo v sozvočju s svojo tradicijo izbiranja posameznikov z unikatnimi zgodbami, zvestih sami sebi. Kljub nekaterim posebnostim, ki bi jih po vseh pravilih morale ovirati, jim je uspel preboj. Od drugih se razlikujejo tudi po tem, da hočejo javnosti sporočati svoje ideje in prepričanja.

Kako se te ideje poznajo v kolekciji?

A. B.: Znova spoznavamo prepoznavne elemente svoje blagovne znamke, a jih na novo interpretiramo. Uspelo nam je povezati svoja prepričanja, ki jih navadno pokažemo v korporativnih kampanjah, kot je bila zadnja UnHate (v kateri so se med seboj poljubljali voditelji sveta, op. p.), s ponovnim odkritjem našega bistva, torej barv in pletenin.

Zakaj mora blagovna znamka ponuditi še kaj drugega kot le produkt?

A. B.: Če se hoče razlikovati od drugih, mora pogledati, od kod prihaja in kaj ljudje od nje pričakujejo. Nove tehnologije nam omogočajo, da smo lahko še bolj nedvoumni glede svoje dediščine. Seveda se zanašamo na kolekcijo in distribucijo, a najbolj na blagovno znamko.

Kdo je danes Benettonova ženska?

Y. N.: Ne merimo na leta, temveč na način mišljenja. Bolj kot modo naš kupec ceni dizajn, kakovost in stil. Želimo nekoga, ki bo z nami naslednjih 40 let.ž

beneton

Kateri so največji izzivi za hišo Benetton?

A. B.: Trg in konkurenca sta se v zadnjih desetih letih dramatično spremenila. Čas, ki preteče od novih modnih smernic do njihovega prihoda na police, je vsaj petkrat krajši. Čeprav menim, da ne bomo nikdar postali hiša hitre mode, saj preveč cenimo svoj izdelek, se moramo prilagajati.

Kaj se je v zadnjih letih najbolj spremenilo?

A. B.: Obnašanje potrošnika. Prej je šel enkrat na mesec v glavno mesto, zato je bilo pomembno, da imamo tam trgovino. Z nizkocenovnimi leti in internetom gre zdaj lahko enkrat na mesec v London ali Pariz oziroma nakupuje kadarkoli in kjerkoli.

Ali Benetton čuti zahtevo hitre mode po vedno novih in novih oblačilih?

Y. N.: Pritiska ne čutimo zaradi H & M-jev tega sveta, temveč zaradi svojih kupcev, ki hočejo vsakič videti nekaj novega. Zato imamo zdaj na sezono šest izdaj, prej smo imeli le eno in pol. Vse to se je zgodilo v zadnjih 18 mesecih.

Kako težko je delati blagovno znamko sred­njega cenovnega razreda v času, ko je vse ali noro drago ali noro poceni?

Y. N.: Ko si deset evrov dražji kot H & M, moraš kupca prepričati s kakovostjo izdelka, nakupovalno izkušnjo, ustrežljivostjo. Ljudje se bodo naveličali cikla 'kupi danes, operi jutri in pojutrišnjem vrzi proč'. Sicer pa se tudi Zara hitro draži.

Na modnih brveh je vedno več črne, zato se zdi, da je malo pozno za kričanje barv. Ali nas želite le spomniti, da ste specialist zanje?

Y. N.: Res opažamo premik k bolj nevtralnim in subtilnim barvam, a zame je ključno, kako se barv lotevamo. Tudi potiski in vzorci so del barv. Če blagovna znamka temelji na njih, ne bo spremenila svoje osebnosti le zato, ker ta hip niso v modi. Nikoli ne bomo 'brezbarvni'.

Benettonov kos, ki ga moramo vsi imeti?

Y. N.: Basic pulover, kot ga nosi Alek Wek. Vsi iz modnega sveta smo krivi, da je basic postala grda beseda, toda koliko basic kosov imamo sami v omari? Ogromno!

Pripravila: Urša Jerkič