Petra Švajger: Dajmo (modnim) GIF-om priložnost!

Smo v dobi, ko življenje poteka hitreje kot kdajkoli prej. Najbrž od tod izvira ponovna priljubljenost rasterskega slikovnega formata gibljivih slik, saj nam za razliko od modne fotografije na spletu na hiter in humoren način poda veliko informacij in nam predstavi oblačila v popolnoma novi luči, ugotavlja Petra Švajger.

Petra Švajger: Dajmo (modnim) GIF-om priložnost!

Še sveža diplomantka Fakultete za dizajn je v svojem diplomskem delu Rasterski slikovni format kot medij modne predstavitve raziskovala GIF-animacijo in prva v Sloveniji definirala pojem modne animacije. Sicer se z omenjeno tehniko pri nas že ukvarja nekaj posameznikov, vendar je do sedaj še nihče ni definiral kot koncept modne predstavitve.

Za omenjeno delo je naša sogovornica prejela Rozmanovo nagrado za najboljše diplomsko delo na smeri tekstilije in oblačila pod mentorstvom dr. mag. art. Jureta Purgaja.

Rasterski slikovni format oz GIF-animacija velja za nov medij modne predstavitve, čeprav je bil "izumljen" že leta 1989. Zakaj je na področju upodabljanja oblačil oziroma človeške figure aktualen šele zdaj oziroma spet?

GIF-animacija je v zadnjih nekaj letih ponovno pridobila na priljubljenosti zaradi pojava interaktivnih medijev, posamezniki vedno več časa preživimo ob računalnikih, na internetu - tiskani mediji so se preselili tudi na svetovni splet in ravno zato ni več razloga, da bi se oklepali negibljive statične slike. Internetno okolje in GIF-format nam namreč dajeta možnost, da predstavitve del prikažemo na bolj unikaten način - naj bodo to oblačila ali pa kateri koli drugi izdelki. Če se osredotočim na upodabljanje oblačil, nam modna animacija oziroma GIF omogoča, da vidimo lastnosti materiala, kako se oblačila gibajo, naravo kolekcije, oblačila lahko vidimo iz več kotov, možnosti so praktično neomejene ...

V svoji diplomski nalogi ste prvi v Sloveniji definirali pojem modne animacije. Kakšna je torej njena definicija?

Modna animacija je tehnika, ki je, kot že omenjeno, nastala s pojavom interneta, saj nam računalniška tehnologija in internetne strani omogočajo veliko bolj interaktiven način predstavljanja oblačil. Je nekakšen "miks" med modno fotografijo in modnim videom, ki omogoča, da naši produkti oživijo v popolnoma novi luči. Pionirji tehnike modne animacije oziroma GIF-animacije v vlogi medija modne predstavitve so Pamela Reed in Matthew Rader (Reed + Rader) ter Jamie Beck in Kevin Burg (Cinematographs™), sedaj pa se jim pridružuje vedno več ustvarjalcev. Pri nas se je na primer v tej tehniki že pred časom preizkusil Matjaž Tančič s serijo Summer time cinemagraphs.

Tudi sami ste ustvarili serijo duhovitih modnih GIF-animacij. Nam poveste kaj več o zamislih v ozadju in o njihovem nastajanju?

Že nekaj časa sem navdušena nad GIF-animacijo - začela sem s klasičnimi GIF-i, ki jih redno objavljam na svojem blogu GIF GIF A CHANCE, ki je nekakšen osebni GIF-dnevnik, kasneje pa sem odkrila tandem Reed + Rader, ki me je popolnoma prevzel s svojim načinom GIF-anja. V trenutku ko sem ju odkrila sem vedela, da želim ustvarjati na ta način, torej GIF-animacije, pri katerih se premika le del slike. Takoj sem začela razmišljati, kako bi lahko tehniko vpeljala v svoj študij tekstila in oblačil. V zadnjem letniku smo morali oblikovati kolekcijo oblačil, tako sem izkoristila priložnost, ter oblikovala kolekcijo z namenom da jo v diplomskem delu "poGIFam". Ko sem idejo predstavila svojemu mentorju Juretu Purgaju, je bil sprva radoveden, kaj bo iz moje ideje nastalo, na koncu pa je bil prijetno presenečen in navdušen ter me je nominiral za Rozmanovo nagrado za najboljše diplomsko delo, ki sem jo tudi prejela. Ustvarila sem serijo modnih GIF-animacij z naslovom Punčke iz cunj oz. Doll Story - pri animiranju sem se igrala z gibanjem oblačil, s samim karakterjem "punčke iz cunj" in pa inspiracijo kolekcije. Vsekakor je GIF lažje pokazati, kot pa ga opisati - v trenutku, ko ga posameznik vidi, ga razume.

Ste se pri delu opirali na vzornike?

Seveda, opirala sem se na tiste, ki jih hkrati spoštujem in obožujem. Že omenjena Pamela Reed in Matthew Rader sta definitivno moja največja inspiracija - navdušujejo me njuni koncepti, visoko modo prikazujeta na zelo humoren način - njune GIF-animacije so izredno zabavne, sta tudi razlog, da sem se odločila, da to tematiko opišem v diplomskem delu. Poleg njiju me navdušujeta prav tako prej omenjena Jamie Beck in Kevin Burg, ki sta kot prva definirala to obliko GIF-animacije kot cinemagraph - trenutek, ujet v času, hkrati pa poudarila, da gre za novo vejo fotografije na splošno. Posebej me je navdihnila izjava Jamie Beck: "GIF nam daje možnost, tako kot vsaka nova veja fotografije do zdaj, da nekaj kar smo videli že neštetokrat, vidimo v popolnoma novi luči."

Kakšni so načrti za prihodnost, zdaj ko imate diplomo v žepu?

Ukvarjam se z različnimi stvarmi - vsekakor si želim ustvariti še veliko modnih GIF-serij, tako da iščem mlade ali pa že uveljavljene modne oblikovalce, ki bi si želeli svoje delo predstaviti na ta način. Cele dneve tuhtam, kaj bi lahko "poGIFala", medtem pa veliko šivam, vse od oblačil pa do igrač za otroke - kljub temu, da so me prevzeli GIF-i, se nekako ne morem otresti navezanosti na tekstil in oblačila oziroma modo. Ker imam jeseni željo nadaljevati študij na ALUO, sem začela raziskovati modno animacijo tudi z grafičnega vidika - torej prek animiranja modnih ilustracij. Vsekakor upam, da bom imela možnost vpisa na akademijo, saj si želim svoje znanje nadgraditi oziroma ga uporabiti na tisoč in en način.

Petrine duhovite modne GIF-e si lahko ogledate na njeni spletni strani.

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri