Urška Faller: “Družbi želim dati čim več”

19. 12. 2014
Urška Faller (foto: Helena Kermelj)
Helena Kermelj

V sklopu njene organizacije Femme Feminite se Urška Faller zavzema za spoštovanje, odobravanje in sprejemanje drugačnosti v svetu žensk. Iz poslovnega sveta je vzela smernice, s katerimi pripravlja neverjeten dogodek, ki bo prihodnje leto marca v Cankarjevem domu. V ospredju bo ženska, kot smo jo doživljali skozi stoletja vse do danes.

V napovedniku Cankarjevega doma za prihodnje leto je tudi prvi festival za ženske z naslovom Femme Feminite. Kaj lahko pričakujemo?

Takoj vam moram povedati, da dodajamo še en spektakularen večer, tako da bodo v sklopu tega festivala kar trije nepozabni večeri in dva dneva delavnic ter seminarjev. Dogajanje se začne v četrtek, 26. marca 2015, v večernih urah. Prvi večer nosi naslov 'Speak up! What is women all about!'.

To bo uvod v zelo pisano in aktivno dvodnevno dogajanje, posvečeno ženski oziroma bolje rečeno ženstvenosti, ki je rdeča nit festivalov Femme Feminite, izobraževalnega sistema Women Life Academy ter organizacije Femme Feminite. Naša zgodba je zgodba o ženstveni ženski, ki je v zadnjem stoletju počasi, a nežno zaspala, in prav zdaj je čas, da se začne spet prebujati. 2015 v Sloveniji, 2016 v Rusiji, 2017 v Italiji in tako počasi vsako leto v novi državi.

Torej ne gre samo za festival in tudi ne samo za nekaj lokalnega ter enkratnega. Od kod ideja?

Če pogledam nazaj, se je verjetno to spletlo v moji glavi, ker zelo rada opazujem ljudi, družbo, dogajanje, utrip življenja, naravo, sploh rože in arhitekturo. In prav to opazovanje ter branje, kar je tudi moja strast, ter nato premišljevanje, premlevanje, povezovanje, analiziranje, večinoma na dolgih sprehodih po ulicah in ali nekje po naravi, so rodili to idejo. Kajti večkrat sem videla oziroma videvam in berem, kako se poudarja, da je najpomembnejše to, da je ženska močna, samostojna, svobodna, neodvisna, poslovno/karierno uspešna, to je prava ženska, to je vzor.

Na drugi strani pa videvam vedno več naveličanih, utrujenih, izčrpanih žensk in tudi vedno bolj podobnih moškim, tako po obnašanju, oblačenju in tudi strukturi telesa. V časopisih, revijah, magazinih in na spletu berem, kako se je povečal delež rakavih obolenj pri ženskah, kako ima vedno več žensk težave z zanositvijo, kako se vsako leto poveča odstotek ločitev, kako ženske druga za drugo pregorevajo, da so največje zlo težave s hormoni in tako naprej.

Vse, kar je negativno in povezano z družbo, z ljudmi, me iritira. Imam občutek, da moram pomagati. Lahko rečem, da je to vzvod moje ideje - izključujoča se dejstva družbe, ki jih je zelo težko videti, kajti družbeno programiranje skozi medije, politiko in gospodarstvo je tako močno, tako hitro in tako prefinjeno, da se nam zdi, da v bistvu ni nič narobe in da se vsem enako dogaja. Prihajam iz dežele, kjer je ritem bolj počasen ter vse skupaj bolj prijazno za življenje, zato sem za te stvari še bolj občutljiva.

Torej ni vse zlato, kar se sveti. Femme Feminite, ženska, ženstvenost. Kako se to povezuje?

Natanko tako, ni vse zlato. Na prvi pogled je vse lepo, ko pogledamo z razdalje ter subjektivno, je slika drugačna. A ker tako hitro živimo, vzamemo to, kar nam dajo, kar nam plasirajo, kot dobro, koristno, edino pravo. Redko pa razmislimo, ali si resnično želim to, resnično potrebujem to, je to resnično za nas ali pač poosebimo nekaj, ker je tako družbeno prav in sprejemljivo.

Ljudje nič več ne razmišljajo oziroma ne razmišljajo kreativno, in to je v mestih še bolj na udaru. Smisel življenja niso delo, grebatorstvo in hlastanje vsega 'in', smisel življenja je igranje igre po notah ljubezni in sreče, vse drugo pa je le pozitivna posledica slednjega. In ženske si moramo pustiti pomagati. Vsega nismo sposobne same oziroma plačamo za to previsoko ceno - z zdravjem, velikokrat z življenjem.

Se mi zdi, da se zelo odmikate od trenda poslovnih žensk, ali se motim?

Ne, ne motite se. Zadnjih deset let se zelo krepi trend, da je ženska popolnoma samostojna in neodvisna, samozadostna. Uspešna je tista ženska, ki si lahko vse kupi sama. In jaz vedno vprašam, ali je tudi srečna? Zdi se mi namreč, da pogovor z avtom pa mizo pa louboutinkami ni prav zanimiv, je bolj enosmeren, ali pa se le meni tako zdi. Ljudje smo le malo bolj razvite živali in material nam res ne da sreče, pa tudi kupiti je ne more. In ta trend že izgublja moč, zato je zdaj prav v to smer tako močno in agresivno oglaševanje, pa tudi družbena tendenca je močna na tem področju.

A enkrat se vse konča in v naslednjih letih bo prav to področje doživelo velike spremembe. Vidim, da je ženske včasih še malo sram priznati, da je avto možev, da ji je mož kupil čevlje in da ji je omogočil manikiro, hkrati pa tudi to, da rade doma kaj naredijo, da jim je prijetno, ko urejajo dom - sram jih je povedati, da so enostavno rade ženske, ženstvene, da jim veliko pomeni skrbeti za dom in družino, da so ponosne na moža in da jim to ugaja. Sem pa vesela, da je v mojem krogu vedno več takšnih žensk, ki znajo in kljub družbenim pritiskom uspevajo vzdrževati ta zdrav balans moške in ženske energije.

To ne pomeni, da ženske ne moramo biti poslovno uspešne. Seveda, vsekakor, potrebujemo le varnost, ljubezen in to, da lahko prosto ustvarjamo, ker vemo, da bo vedno nekdo poskrbel za nas. Ko gre ženska 'poslovnost' v to smer, iz tega vedno nastanejo lepe zgodbe in nato nikoli ne beremo, kako je direktorica zbolela, se ločila itd. In to je zame ženstvena ženska, uspešna ženska. Nikakor ni cilj z moškimi tekmovati, kdo je močnejši in pametnejši, z njimi je treba sodelovati.

Vse to je privedlo do vaše ideje. Kako pa je nato nastala organizacija Femme Feminite, kako je strukturirana in kakšna je vizija?

Organizacija s 35 leti vizije in z letnim dogodkom, festivalom Femme Feminite, ki se bo dogajal na več lokacijah hkrati. Vsako leto se doda ena ali več lokacij, s tem se bo ustvarjala energija, ki bo 'vlekla' in povezovala ter pomagala večati kritično maso do meje, ko bo moč naših dejanj in besed res takšna, da bodo spreminjali družbo.

V sklopu organizacije se je razvila prva in edinstvena Women Life Academy. Gre za sistem izobraževanja, ki bo pomagal ženskam skozi to družbeno transformacijo in jim bo dal znanje za življenje, za srečno, zdravo in ljubeče življenje. Ker se mi je zdelo, da še nekaj manjka, sem sestavila projekt Muzej ženska, ki bo stal v Sankt Peterburgu, v stari mogočni stavbi, ki ji bo priključena nova moderna arhitektura, seveda dediščina, akumulirana v okolje in kulturo, kjer bo Znanstvenoraziskovalni inštitut Ženska.

Muzej bo žensko predstavil skozi antropološki razvoj, zgodovino človeštva in skozi različne kulture sveta oziroma skozi različne dediščine načina življenja na določenih območjih. Znanstvenoraziskovalni inštitut pa bo skrbel za to, da se bo tam ženska preučevala z vseh znanstvenih in poljudnih vidikov. To so temelji, ki so jim dodani še manjši stebrički, kot so Neodvisni center za ocenjevanje uporabnosti in kakovosti, kajti danes imamo vse preveč stvari, ki so v bistvu dušilci našega časa in prostora.

Dodam lahko še projekt Women Earth, kjer gre v bistvu za svetovne konference na temo, kako lahko ženska kot mati oziroma 'vzgojiteljica' človeštva pripomore k večjemu spoštovanju do narave, do okolja itd., saj je prvi stik z novim bitjem in največji vzor, ki ga ima otrok. Vse je že dodelano, secirano v detajle in se že počasi razvija, trenutno v senci prvega festivala, a vsekakor bo čas, ko bo vse skupaj zasijalo v polni moči. In prepričana sem, da bo vse skupaj zasijalo prav takrat, ko bo v vse skupaj stopil tudi moški svet.

Povejte mi, kakšen bo ta tridnevni dogodek, prvi festival ženstvenosti v Cankarjevem domu?

Začenjamo 26. marca zvečer z dobrodelnim dogodkom. Kontaktirali so me iz Zavoda Y, da imajo idejo, kako bi lahko sodelovali, in sem bila za. Sestavili smo program, vse drugo bodo naredili mladi iz Zavoda Y. In ker vidim, da delajo z veseljem, da jim je mar in želijo dokazati, da znajo, da so sposobni, sem se odločila, da ves izkupiček od vstopnic in sponzorskih paketov podarim Zavodu Y, kajti tudi mladi so ljudje in si zaslužijo biti dobro plačani za svoje delo, hkrati jim bo to omogočilo, da naredijo še kakšen družbenokoristen projekt.

Naslednji dan zjutraj, 27. marca, se bodo začele delavnice (v dveh dneh se jih bo zvrstilo približno 70), zvečer pa bo v veliki sprejemni dvorani glamurozna modna revija z naslovom Femme Fashion Night. Gre za nov koncept modnega dogodka, vse skupaj pa raste in se oblikuje pod taktirko koncepta Kraus Fashion Line.

Po končani reviji se bo preddverje spremenilo v Femme Fashion Street, razstavljavci bodo predstavljali prestižne modne butike Femme Fashion Streeta, pista pa bo ulica, ki jo bodo krasila drevesa in kjer se bo kramljalo ob okusni hrani izpod prstov Tereze Poljanič in Jezerška ter uživalo v najkakovostnejših vinih in svežih infuzijskih vodah vse do trenutka, ko se bo večer spektakularno zaključil s presenečenjem za glavno zvezdo večera - oblikovalko trenutno najbolj zaželenih in ženstvenih kreacij od Milana do Moskve Petro Kraus.

Zadnji in zaključni dan, 28. marca, pa bomo deležni nepozabnega večera z ženskami svetovnega formata, ki bo nosil ime Femme Special Night, kjer se bo v sproščenem vzdušju kramljalo, kaj je ženska, kaj je ženstvenost, kako to one dojemajo in kaj lahko naredimo, da bo več nasmejanih in srečnih žensk. Kdo bodo gostje, vam do februarja ne morem izdati. Povem lahko le, da prihajajo iz Hrvaške, Japonske, Italije, Rusije itd. Lahko rečem, da bo tisti večer Cankarjev dom svet v malem.

Spremljajte tako spletno stran kot FB-portal. Tam se vse dogaja in tudi to bo prostor, kjer boste izvedeli, kdo so dame, ki bodo očarale na zadnjem večeru. V vseh treh nivojih Cankarjevega doma pa bo tudi nekaj sto razstavljavcev. Vsak od njih se posredno ali neposredno navezuje na žensko in ženstvenost. Ogled 'sejma' je brezplačen, ker želim dati družbi čim več, saj si zasluži. Delavnice in vsi trije večeri pa so plačljivi oziroma za obisk kupite vstopnico.

Napisala: MIMA za revijo Story

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc