Vpogled v omaro najbolj ostre modne kritičarke

20. 9. 2013

Razkrita skrivnost: kaj kupuje Suzy Menkes, najbolj stroga modna kritičarka na svetu?

To je tako rekoč intimna izpoved Suzy Menkes, najbolj ostrega peresa modne kritike na svetu. Ko je privolila, da na dvotedenski spletni avkciji v juliju proda 80 kosov oblačil in modnih dodatkov iz svoje garderobe, je ponudila tudi možnost, da si svet podrobneje ogleda njeno modno estetiko, kar od stroge modne kritičarke seveda ni nihče pričakoval. Med pogovorom o nastanku skoraj pol stoletja stare zbirke pa je o sebi razkrila več, kot bi komu uspelo iz nje izvleči med najbolj sproščenim intervjujem.

»Od leta 1964, ko sem zaključila študij, nisem nikoli ničesar vrgla iz omare, zato je zdaj čas, da moja oblačila ponovno ugledajo dnevno svetlobo in nekomu prinesejo vsaj toliko veselja, kot so ga prinesla meni,« je bilo zapisano v službenem sporočilu za javnost, ki ga je Menks podala za avkcijsko hišo Christie's, katere uprava je bila presrečna, da je modna kritičarka prav njim izrazila zaupanje. Vsem je bilo takoj jasno, da je bila avkcija poslastica za zbiratelje vintidž mode, hiša Christie's pa si je zagotovila neverjetno publiciteto.

»Če bi imela doma ogromen odprt prostor, bi ga osvetlila kot v galeriji in posvetila svoji kolekciji oblačil. Ker ga nimam, pa je žalostno, da ta čudovita oblačila ležijo zložena v kovčkih in škatlah. Celo zame so sčasoma postala le spomini. Ko sem jih sortirala za avkcijo, sem se sama o sebi tudi veliko naučila,« pravi Suzy.

»Res sem netipična modna urednica, saj moja garderoba ni sestavljena iz resnih črnih kosov. Vedno se mi je zdelo, da barve in vzorci polepšajo vsakdan, in tako sem tudi kupovala takšna oblačila. Vse to sega nazaj, v čas mojih študentskih let, ko sem s kolegico Idanno Pucci ob koncih tedna odhajala v Firence in tam kupovala kreacije njenega strica Emilia.«

Minimalizem je, pravi, nekaj, kar sicer ceni kot umetniški izraz, kot osebni stil pa ga raje prepušča drugim. Od Ossieja Clarka in Zandre Rhodes do Yvesa Saint Laurenta, Giannija Versaceja in Christiana Lacroixa pa vse do Alexandra McQueena, čigar mirno plat je oboževala, še zlasti obdobje, ko je oblikoval za Givenchy ...

Suzy Menkes je hitela v objem pisanih in živih barv, tudi ko so vsi drugi bežali od njih. Enako velja za nakit – vedno se je spraševala, zakaj bi nosila le en niz biserov na ogrlici, če lahko ogrlica iz koral pokrije celotni dekolte, oziroma zakaj bi nosila eno zapestnico, če jih potrebuje veliko, da lahko zapolni prostor od zapestja do podlakti.

Besedilo: Ivan Lozić