S plakati za »Kulturni utrip Ljubljane«

1. 7. 2015

Ljubljana je na zadnji junijski dan zaživela v prav posebnem kulturnem vzdušju razstave Kulturni utrip Ljubljane, ki je prestolnico popestrila ob 25. obletnici družbe TAM-TAM. Gre za prvega od 25 dogodkov, ki se bodo ob pomembnem jubileju zvrstili čez leto. Zanimivi plakati, ki imajo sicer izjemen pomen pri širjenju kulturnega dogajanja, pri ozaveščanju, povezovanju družbe in ustvarjanju mestnega ambienta, bodo na Trgu francoske revolucije na ogled do 7. julija, nato pa sledi razstava plakatov, ki so nastali v okviru družbenoodgovornega projekta Plaktivat.

TAM-TAM plakat je z leti prerastel v standard urbanega oglaševanja, nadgrajen pa je bil tudi z družbeno koristnimi in zanimivimi mestnimi obogatitvami – s kolesarnico, ločevalnikom uličnih odpadkov, priložnostnimi postavitvami, uličnimi galerijami. Ker se družba zaveda odgovornosti do prostora, ustvarja z vsebinami estetsko in informativno bogato urbano okolje. Številne občine so tovrstne plakatne panoje umestile v nabor svoje urbane opreme, v marsikaterem mestu pa so izpodrinile tudi t. i. črno plakatiranje in tako pripomogle k lepšemu in bolj urejenemu videzu urbanih sredin.

Razstavo sta slovesno otvorila ljubljanski župan Zoran Jankovič in direktor družbe Tomaž Drozg, povezala pa je 19 kulturnih institucij, ki aktivno soustvarjajo kulturno dogajanje v prestolnici: Center urbane kulture Kino Šiška, Javni zavod Kinodvor, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Lutkovno gledališče Ljubljana, Ljubljanski grad, Mestno gledališče ljubljansko, Slovensko mladinsko gledališče, Pionirski dom, Mednarodni grafični likovni center, Cankarjev dom, SNG Drama Ljubljana, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija Slovenije, Narodni muzej, SNG Opera in balet Ljubljana, Slovenska filharmonija, Oddelek za kulturo Mestne občine Ljubljana, Kinoteka in ŠKUC.