Bazilika - zeleno, ki te ljubim

Ko zadiši pomlad, je čas za zdravo, ekološko in očiščevalno hrano. Pri Baziliki prisegajo na sezonske polnovredne sestavine, njihovo kulinarično vodilo pa je biti preprost, a hkrati poseben. (Bazilika, Miklošičeva 22)

Zelenina juha z arašidi (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Zelenina juha z arašidi

Očiščevalni zmečkanček (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Očiščevalni zmečkanček

Kvinoja z jagodami, beluši in pekan orehi (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Kvinoja z jagodami, beluši in pekan orehi

Sendvič z avokadom in kozjim sirom (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Sendvič z avokadom in kozjim sirom

Sendvič z mocarelo in posušenimi paradižniki (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Sendvič z mocarelo in posušenimi paradižniki

Solata s koromačem in z granatnim jabolkom (foto: Mateja Jordović Potočnik)

Solata s koromačem in z granatnim jabolkom

Zelenina juha z arašidi

Za 4 osebe

Sestavine:
2 gomolja zelene, 1/2 korenčka, 3 stebelne zelene z listi, 2 dobri pesti oluščenih arašidov, 4 žlice ekstra deviškega oljčnega olja

Priprava: En gomolj zelene narežemo na kose in jih skupaj z rezinami korenčka na rahlem ognju skuhamo v osoljeni vodi. Odstavimo in pretlačimo s paličnim mešalnikom. Preostali gomolj zelene narežemo na drobne kocke, natrgamo liste enega stebla zelene in ga narežemo na tanke lunice. Kocke in liste za kratek čas vržemo v vrelo juho. Preostala stebla prihranimo za serviranje.

Štiri žlice sesekljanih arašidov popražimo na dveh žlicah olja, preostale pa drobno sesekljamo v kremo z dvema žlicama olja, žlico sladkorja in žličko soli.

Juhico postrežemo z lunicami stebelne zelene, popraženimi arašidi, domačo arašidovo kremo, dodamo pa lahko še žlico jagodne marmelade. Zraven grizljamo zelenino steblo, ki je eden boljših naravnih diuretikov, poleg tega pa uničuje bakterije in razstruplja.

Nasvet: Naša 'juharica' med zelenjavo pogumno vkuha sadje in oreščke. Takšne pisane veganske juhe so osvežilne in krepčilne. Ker so polepšane z užitnimi cvetovi, vemo, da je pomlad tu.

Očiščevalni zmečkanček

Za 4 osebe

Sestavine: 1/2 palca ingverja, 1 kumarica, 1/2 jabolka, šopek mete, 1 limeta, ščepec himalajske soli

Priprava: Za pol palca olupljenega ingverja, eno čvrsto neolupljeno kumarico, pol jabolka, šopek mete, sok ene limete in malo vode ter ščepec himalajske soli vržemo v močen mešalnik in na hitro premešamo.

Nasvet: Pred poletjem se odločite za krajšo razstrupljevalno kuro. Poleg veliko vode, spanca in gibanja se najejte ekološko pridelanega sadja in zelenjave ter polnovrednih živil. Zjutraj pa doza očiščevalnega zmečkančka, ki čisti črevesje, krepi imunski sistem in poživlja.

Kvinoja z jagodami, beluši in pekan orehi

Za 2 osebi

Sestavine: skodelica kvinoje, skodelica kokosovega mleka, sol, šopek belušev, nekaj jagod, majhna pest pekan orehov

Priprava:
Kvinojo, kokosovo mleko in polovico skodelice vode damo v posodo, posolimo in kuhamo na majhnem ognju toliko časa, da kvinoja vpije tekočino. Medtem ko se kvinoja hladi, na ponvi na hitro popečemo beluše, posolimo s ščepcem soli in jagode narežemo na četrtinke. Nazadnje vse skupaj na hitro zmešamo in začinimo s preprostim prelivom iz balzamičenga kisa ali limoninega soka, oljčnega olja in sveže bazilike. Potresemo s pekan orehi, ki so zelo nežnega okusa, primerni pa so tudi navadni orehi ali pa popražene pistacije.

Nasvet: Pri nas radi uporabljamo z okusom bogate zelene beluše, ki jih narežemo na tanke kolobarčke in začinimo z limono in oljčnim oljem. Beluši so nam še posebej všeč, ker poživijo presnovo in celotno telo ter sodijo med najboljša pomlajevalna živila! Če popečemo še na kocke narezan tofu in ga pomešamo v solato, dobimo popolno kosilo.

Sendvič z avokadom in kozjim sirom

Sestavine: popečeni rženi kruhki, ekstra deviško oljčno olje, solatni listi, rezine avokada, limonin sok, sol, poper, kozji sir

Priprava: Ržene kruhke popečemo, pokapamo z oljčnim oljem, obložimo s solatnimi listi in avokadovimi rezinami, ki jih pokapamo z limoninim sokom. Rahlo posolimo in popopramo. Povrhu položimo kozji sir, ki je lahko tudi staran.

Nasvet: Poiščite rženi kruh, narejen z drožmi. Le takšen resnično dobro vpliva na telo. V svoji kuhinji uporabljajte le najbolj kakovostna hladno stiskana olja. Poleg oljčnega imamo radi tudi laneno, sezamovo, kokosovo in bučno olje. Avokado je prav tako poln najfinejših maščob, pa tudi beljakovin in ogljikovih hidratov.

Sendvič z mocarelo in posušenimi paradižniki

Sestavine: polnovredna štručka, namaz iz posušenih paradižnikov, majhna pest rukole, 2 žlici narezanih posušenih paradižnikov v olju, 1/2 kroglice mocarele

Priprava: Štručko prerežemo, premažemo z namazom iz posušenih paradižnikov in enakomerno razporedimo rukolo ter narezane posušene paradižnike. Povrhu položimo mocarelo. Na koncu lahko sendvič popečemo.

Nasvet: Za polno mero sočnosti zmešamo jogurt z limoninim sokom in s svežimi zelišči. Tik preden nesemo sendvič v usta, ga pomočimo v omako.

Solata s koromačem in z granatnim jabolkom

Za 2 osebi

Sestavine:
1 koromač, 2 pesti mlade špinače, 2 pomaranči, 1/4 granatnega jabolka

Priprava: Koromač razrežemo na tanke rezine in ga zmešamo z nežnimi lističi špinače. Olupljeno in na rezine narezano pomarančo zložimo čez koromač in špinačo ter vse skupaj posujemo z zrni granatnega jabolka.

Čez solato lahko polijemo na hitro pripravljen preliv iz pomarančnega soka, oljčnega olja in limone, ali pa ga nadgradimo s slastno polivko.

Sestavine: 1 žlica gorčice, 2 žlici agavinega sirupa, 2 žlici ekstra deviškega oljčnega olja, 2 žlici sojine omake, sok 1 limone, sok 1/2 pomaranče, 1 žlička mletega ingverja

Priprava: Vse sestavine dobro pretresemo v kozarčku s pokrov­čkom in polivko dobro premešano prelijemo prek solate.

Dunja Mantel,
fotografije Mateja Jordović Potočnik

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri