Cenite to, kar ste in kar imate.

Ste se kdaj zamislile nad življenjem in si rekle – je to vse? Čakate na dan, ko se bo zgodilo nekaj, kar bo spremenilo vaše življenje na bolje? Znebite se lupine, ki vas obdaja, in dovolite soncu, da otopli vaše čustveno podnebje.

Cenite to, kar ste in kar imate. - Foto: Fotografija Shutterstock

Prav mogoče je, da spadate med tiste, ki si sami onemogočajo uresničitev lastnih sanj – in se tega sploh ne zavedajo! Imate tudi ve kar nekaj presneto dobrih idej, kako si izboljšati življenje? Koliko vam jih ostane, če izločite vse tiste, ki temeljijo na zavisti, dolgočasju, nezadovoljstvu ali zanikanju?

Torej na stvareh z negativnim predznakom? Ali odlašate s pomembnimi opravki, na primer s popravilom avta, ker verjamete, da vam bo neka dobrotna in mogočna sila podelila glavni dobitek na lotu in spremenila vaš vsakdanjik? Potem ste v stanju mirovanja. Čakate, da se vaše “pravo” življenje šele prične. Toda saj že živite, danes, v tem trenutku!

Če je žalostno srce, so žalostni tudi možgani

Odlašanje z odločitvami v nejasnem upanju, da se bodo stvari okoli vas spremenile same od sebe, pomeni, da namesto polnega, dinamičnega in iskrivega živite nepopolno, polovično življenje. Že stari Kitajci so učili, da srce nadzoruje možgane. Če je srce žalostno, so žalostni tudi možgani.

In nasprotno … Vzemite torej v roke vse, kar je potrebno, da si ukrojite prihodnje življenje. Škarje že imate, izberite primerno nit in začnite ustvarjati najlepšo stvaritev na tem svetu – vaše lastno življenje. Toda preden se prelevite v metulja, boste morda morale znova prevetriti stališča glede sebe in sveta okoli vas. Predvsem pa si zapomnite, da svoje sanje lahko tudi uresničite.

Pravzaprav s sanjami negujete sile privlačnosti. To seveda ne pomeni obešanja kristalov nad posteljo (razen če tako želite), niti to niso ponoreli feromoni. Gre preprosto za to, da se same spravite v stanje, v katerem boste zmožne zaznati in črpati veselje in radosti življenja. Stvar je v pozitivni naravnanosti najprej do sebe in nato do drugih ljudi, da živali in rastlin niti ne omenjam.

Ko vam bo to uspelo, boste kot magnet privlačile prave priložnosti, ker boste delovale optimistično. Predvsem boste dovolj v stiku s svojo bitjo in priložnosti vam ne bo težko prepoznati.

Resnično življenje v slikah

Se sprašujete, ali je človek res zmožen prepričati samega sebe, da začne misliti ali čutiti ravno nasprotno od tistega, kar je mislili ali čutili pred nekaj minutami? Je mogoče premagati žalost, zgolj s stavkom, “saj vendar nisem žalostna, ampak vesela”? Pa je mogoče! Možgani so zelo pameten organ, toda kljub razcvetu znanosti jih še zdaleč ne razumemo v celoti.

Zagotovo pa vemo, da se jih da preslepiti. Znanstveniki trdijo, da naš živčni sistem pogosto ne more razlikovati med resnično in izmišljeno situacijo (zaradi česar ljudje doživijo histerične napade, ko jim sploh ne grozi nevarnosti). Če si predstavljate sebe v neki situaciji, si vaši možgani lahko razložijo, da tudi v resnici ste v tej situaciji in se bodo temu primerno odzvali.

Tako lahko na določen način “programirate” svoje možgane in osvobodite ustvarjalne sile, ki vas bodo pripeljale do želenega cilja – seveda, če ste si že na začetku izbrale primeren cilj. Kot da bi oprale možgane same sebi in se osredotočile na življenjske cilje, razpihale žar in vnemo v sebi.

Vse, kar morate narediti, je, da v skriti kotiček vaše zavesti shranite vizijo o sebi v bližnji prihodnosti, za drugo bodo poskrbeli možgani sami. Ko boste shranile vhodne podatke, bodo možgani ustvarili nekakšen filter, ki izbira ali izloči ljudi ali okoliščine, ki so koristni ali škodljivi za doseganje vaših ciljev. Sliši se zapleteno, pomeni pa le, da obdržite vero in zaupanje vase in svojo pot ter dopustite, da vplivata na vaše odločitve.

Kako postati pozitiven v negativnem svetu

Strinjam se, da je vendarle težko biti pozitiven in srečen v svetu, polnem agresivnosti, gorja, žalosti in bolečine. Če bi človek bral le turistične brošure, bi verjel, da svet pesti le nekaj bolezni, prgišče protipehotnih min in občasna ideološka pričkanja, sicer pa je dokaj prijazen kraj. To na žalost ne drži. Tehnologija in napredek namreč ne koristita vsem enako. Tako kot nekoč, je privilegirana bogata manjšina.

Vsakdanje misli in energijo posvečamo aktualnim temam, kot so vojna proti terorizmu, lakota v tretjem svetu ali dolgoročni učinki genetsko obdelane hrane, s katerimi nas bombardirajo mediji. Kot da to ne bi bilo dovolj, se Slovenci za nameček še prepogosto sprašujemo, ali bomo umrli naravne smrti ali s pomočjo pijanega voznika, norih krav, ali pa bomo kar sami storili konec in predčasno izstopili z vlaka.

Večino časa svetovna bolečina in trpljenje sicer res ne rušita našega veselja. Toda včasih, ko slabih novic ni in ni konec, naša obramba oslabi.

Ali je otožnost ženska zadeva?

So ženske bolj dojemljive za otožnost in stanja nerazpoloženosti? Naj bodo to geni, hormoni ali socializacija, zdi se, da so ženske res bolj nagnjene k depresijam in tesnobnim napadom kot moški.

Psihologi pravijo, da zato, ker ženske živijo v bolj čustvenem svetu kot moški. Večinoma se o svojih težavah najraje pogovarjamo z ženskami (mamami, prijateljicami, partnerkami), zato ste kot ženske lahko bolj izpostavljene jezi in bolečini. Medtem ko smo moški bolj gluhi za čustva, ženske znate poslušati in čutiti bolečino drugih, kar na drugi strani pomeni, da ste tudi bolj ranljive.

Živimo v družbi, v kateri vas učijo, da je prav, da izrazite svoja čustva. Zaradi tega prej pokažete simptome trpljenja, ko stopnja stresa v okolju naraste. Na čustveni stres se moški v nasprotju z vami najraje odzovemo tako, da se zakopljemo v delo, šport ali alkohol.

Preutrujene za čustva

Kot utrujenost zaradi sočutja bi lahko poimenovali stanje, ko težko izražamo čustva ter skrb in pozornost do drugih. Stanje je značilno za ljudi, ki porabijo ogromne količine čustvene energije za izražanje sočutne skrbi, ne da bi pri tem dobili dovolj v zameno. Brez povratne energije namreč ne zmorejo obnavljati energetskih zalog, zavesti o uspešnosti in smislu svojega življenja.

Predvsem je to tveganje značilno za poklice, kjer je skrb osnova delovnega opisa, na primer pri medicinskih sestrah ali socialnih delavkah. Doleti pa lahko seveda vsakogar, ki skrbi in mu ni vseeno za stare ali obolele, nenehno sočustvuje z žrtvami nesreč in podobno. Ta vrsta utrujenosti lahko povzroči čustveno in telesno izčrpanost.

Preprosto nam zmanjka energije, ki bi jo lahko dali drugim. Ne moremo občutiti veselja ali žalosti, hkrati pa trpimo, ker se brezupno zavedamo, da se stvari ne bodo spremenile ne glede na ves vloženi trud.

13 korakov,

ki vam bodo prižgali notranji plamen pri iskanju optimizma in notranjega zadovoljstva in miru:

1. Ubranite se negativnih vplivov. Določeno obdobje kvazieskapizma od sveta bo ponudilo začasno zavetje pred napadi slabih novic. Če že ob preletu prve strani časopisa postanete živčne, se nekaj časa raje ne posvečajte dnevniku in časopisom ter se ne spuščaje v debate o morečih temah.

2. Osredotočite se nase. Za povrnitev življenjskega ravnovesja ne zanemarjajte več svojih telesnih in čustvenih potreb. Privoščite si čas za odklop in zavestno počnite stvari, ki vas pomirijo ali razveselijo – sprehod po gozdu, dolga čutna kopel (dodajte ji kapljice protidepresivnih eteričnih olj, kot so ylang-ylang, citrona, pačuli ali poprova meta), druženje s prijatelji ob čaju in klepetu in podobno.

Vsake toliko časa si privoščite kaj posebnega, izogibajte pa se omamnim substancam, kot so alkohol, kava ali droge.

3. Vzdržujte čustveno formo. V preventivne namene si redno privoščite čustveni počitek. To lahko storite s pogovorom s tistimi, ki so vam blizu. Lahko jih izrazite ustvarjalno, denimo s slikanjem ali pisanjem. Vedite, da je poleg dajanja pomembno tudi prejemanje. Če vedno le poslušate in pomagate, si kdaj dovolite nasloniti glavo na prijateljičino ramo.

4. Naučite se reči ne. Ko vse naokoli sebe čutite kot negativno, stres ponavadi poskrbi za tisti nežni sunek, ki vas pahne čez rob. Študije so pokazale, da je človek pod stresom veliko bolj dojemljiv za depresije. Dokazano je bilo celo, da stres vidno prizadene možgansko tkivo. Ne prepustite se stresu in ne dovolite blagi otožnosti, da se poglobi v depresijo. Praktično gledano to pomeni, da se morate naučiti reči ne. Če ste na tleh in vam služba ali odnosi dodatno težijo ramena, povejte ljudem, da potrebujete malce prostora za dihanje.

5. Spremenite pogled na svet. Spoznanje, da v vsakem koncu leži obljuba o začetku in da je v vsaki negativni situaciji možnost za izziv in optimizem, vam bo še kako pomagalo. Zahodno poloblo je na primer zajel val recesije, zaradi katerega ste ob službo.

Nastalo situacijo lahko sprejmete kot osebni poraz, ki je zadal smrtni udarec finančni varnosti in družbenemu ugledu. Ali pa jo zaznate kot priložnost, da znova ocenite svoje življenje in določite, kaj bi zares rade počele. Če boste ostale zveste sami sebi, je prav mogoče, da boste našle v delu vse – veselje, ugodje in zaslužek.

6. Nekatere stvari sodijo na stranski tir. Za notranji mir je življenjsko pomembno vedeti, da so nekatere stvari zunaj našega nadzora in nanje ne moremo vplivati. Kot posameznici so vam bile dane dokaj omejene moči, zato se morate privaditi, da pojave, kot sta vreme ali potres, postavite na stranski tir.

Ljudje izgubljamo premnogo živcev zaradi stvari, na katere kot posamezniki nimamo vpliva, namesto da bi jih odložili na stran in posvetili pozornost manjšim, lažje izvedljivim ciljem. Na koncu koncev svet vrtijo majhna dejanja, storjenja iz ljubezni.

7. Prevetrite odnose. Nekateri ljudje se na težke okoliščine odzovejo tako, da začnejo drugim izžemati energijo s salvami pesimističnih misli. Zaščitite se pred negativnimi vetrovi in določite meje v takšnih odnosih.

Če dobra prijateljica zadnje čase le še javka zaradi gospodarskega položaja in podražitve obmorskih letovanj, ji razložite, da razumete njeno bolečino, a bi se trenutno raje pogovarjale o drugih, bolj osrečujočih in manj obremenjujočih zadevah. Zapomnite si tudi, da je povsem v redu, če stike s pesimistično naravnanimi ljudmi za nekaj časa ohladite. Za svojo družbo izberite raje “pozitivce”.

8. Držite se navad. Ko ste na tleh, se vsakodnevne rutine hitro prelevijo v kaotično zmedo, zaradi česar je še manj razlogov, da zjutraj vstanete iz postelje. Ne izpuščajte obedov, prihranite si čas za telovadbo in sprostitev ter poskrbite, da boste dovolj spale. (Če težko zaspite, se uležite v posteljo in berite vsako noč ob določeni uri.)

9. Cenite to, kar ste in kar imate. Nehajte hrepeneti po službi, popolnem telesu, fantu ali življenju nekoga drugega in začnite ceniti to, kar imate. Življenje si boste najlaže uničile tako, da se boste primerjale z drugimi. Vedno se bo našel kdo, ki je boljši, in kdo, ki je slabši od vas.

Pomislite na vse pozitivne stvari, ki ste jih naredile, ovire, ki ste jih premagale, cilje, ki ste jih dosegle, poklone, ki ste jih prejele. Bodite ponosne nase. Uvidele boste, da imate še kako upravičene razloge biti zadovoljne same s sabo.

10. Spravite s k delu. Si želite potovanja, a ga prestavljate v nedogled, ker se bojite potovati same? Bodite prava ženska in obiščite že enkrat potovalno agencijo! Se bojite poklicati prijateljico, ker je besna na vas? Zavrtite številko in občutite olajšanje! Skrb in tesnoba nista nič drugega kot strah, ki se je izmaknil nadzoru, strah pa je nekaj popolnoma vsakdanjega.

Vsakogar od nas je v določenih okoliščinah strah, zlasti ko doživljamo novo in neznano. Strah premagujemo s pogumom, zato je treba vedeti, da pogum ne pomeni, da smo popolnoma brez strahu, ampak da storimo neko dejanje navkljub strahu. Zberite pogum, lotite se nalog in se znebite stvari, ki vas skrbijo. Tako bo na voljo več prostora za veselje.

11. Cilji naj bodo stvarni. Pazite na to, da bodo cilji postavljeni na stvarni osnovi vaše osebnosti, znanja in veščin. Ali je cilj dosegljiv ali le grad nad oblaki, lahko preprosto ločite takole: če vam sanje še dodatno zamorijo predvideno mlačnost prihodnjega življenja, boste morale začeti drugače razmišljati. Sanje o ciljih naj vas navdihujejo, ne zatirajo.

Če se morate za izpolnitev svojih sanj odreči prijateljem, družini ali osebnosti, si raje omislite nove sanje. Resnični cilj je tisti, za katerega si lahko zamislite, da ga boste v prihodnosti dosegle takšne, kakršne ste sedaj – čeprav se zdi danes še povsem nedosegljiv.

12. Naj bo domišljija vaša prijateljica. Morebiti se vam zdi škoda časa, ko ure in ure ležite v kopalni kadi in si živo predstavljate, kaj bi naredile, če bi imele pravo službo, pravega moškega, pravi zanos. Naj vam ne bo žal trenutkov, ko se vaša fantazija razbohoti! Če ste na primer osamljene ali nezadovoljne z družabnim življenjem, vam lahko neotipljiva ideja o želenem krogu prijateljev služi v veliko pomoč.

Oblikovanje idealnega sveta v domišljiji še zdaleč ni brezplodno delo. V resnici je celo najboljši način, da željam določite dejanske poteze in obliko; če si lahko v domišljiji natanko opišete lastnosti nekoga, s katerim bi zelo rade preživljale čas, ga boste laže prepoznale, ko vam bo takšen človek križal pot v resničnosti.

13. Premagujte izzive. Že res, da si nečesa goreče želite, toda ali globoko v sebi v resnici verjamete, da si to zaslužite in da ste sposobne to stvar doseči? Prvi temeljni kamen vašega uspeha je prepričanje o uresničljivosti vaših želja. Dober način, da začnete verjeti, da lahko naredite tudi kaj povsem groznega, je, da si privoščite malce tveganja. Ko poskusite nekaj drznega – najsi bo to padalstvo ali pikantna hrana – se oglasi vaše telo.

Srčni utrip se zviša, začne se izločati adrenalin, hormon, ki dviguje krvni tlak. Hitrejši krvni obtok spravi več kisika v možgane, kar povzroči tisti ščemeči občutek, ki ga povezujemo s tveganjem. Adrenalin sproži tudi izločanje endorfinov, ki so odgovorni za veselje.

Ko adrenalin doseže najvišjo raven, se povečajo telesna moč ter tudi čustvena in umska zavest – to pa so sestavine, ki jih potrebujete, da zgradite močno samozavest in začnete početi stvari, ki bodo obogatile in razveselile vaše življenje. Potem si boste opomogle kakor cvet, ki kot metulj pade na svojo vejo. Ne boste niti žalostne niti vesele, rekle si boste “življenje je lepo” in pomežiknile junijskemu soncu.

Mark Lenart

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri