Pazljivo tudi na dopustu

Med dopustniško sezono se je dobro držati nekaterih preverjenih dejstev in varnostnih nasvetov, ki nam lahko nepričakovano pokvarijo dopustniške dni. V to je vključeno plavanje, skakanje v vodo, zaščita sebe in bližnjih, telesna pripravljenost ter na splošno skrb za prijetno dopustovanje.

Pazljivo tudi na dopustu - Foto: Fotografija: Silvina Rostan

  • Med plavanjem v morju se ne oddaljujte od plavalnega pasu, označenega z bojami, saj je izven označenih mest tveganje za morebitno nesrečo večje. Prav tako bodite vedno vidni, in preden greste v vodo, o tem obvestite prijatelje ali družino.

  • ­Nikoli ne plavajte sami, saj se vam, četudi ste se pripravili na marsikatero stvar, lahko pripeti kaj popolnoma nepričakovanega in boste potrebovali pomoč. Plavanje čez ožino ali do navidez ne preveč oddaljenega otočka se vam lahko maščuje. Vsekakor tovrstnih podvigov nikoli ne delajte sami.
  • ­Sebe, še posebej pa svoje otroke, če jih imate, namažite s kremo z visokim zaščitnim faktorjem vsaj 30 minut pred sončenjem in plavanjem. Po prihodu iz vode kremo seveda ponovno nanesite, saj se je kljub zagotovilom o vodoodpornosti zagotovo že izprala.
  • Vedno preverite, kako prehodno je območje ob jezeru ali morju, kjer se nameravate kopati. Obenem preverite globino, saj se lahko poškodujete, če se kar brez zadržkov vržete v vodo. Raje skočite na noge.
  • Hladna voda oži krvne žile in s tem dodatno obremenjuje srce. Najhuje, kar se vam pri skoku v preveč mrzlo vodo s popolnoma razgretim telesom lahko pripeti, je zastoj srca. Vedno preverite in telo vsaj malo pripravite na šok s prhanjem ali polivanjem po telesu.
  • Ne plavajte s polnim želodcem, saj začne po zaužitem obroku delovati prebava in kri, ki je prepotrebna za druge organe, steče v prebavila. Počakajte vsaj uro do dve (odvisno od vrste prebavljivosti hrane), da se izognite neprijetnim krčem, težavam z ožiljem in posledični nesreči.
  • ­Plavanje ne vpliva blagodejno zgolj na vašo telesno kondicijo, ampak je dobro tudi za vašo duševnost. Najsi gre za vodno aerobiko ali plavanje po dolžinah v bazenu, oboje bo dodobra zaposlilo in okrepilo vaša pljuča, srce in mišice, pa še dobro se boste počutili.
  • ­S plavanjem je podobno kot z drugimi aerobnimi vadbami. Pomembno je, da se pred aktivnostjo ogrejete, nato opravite trening, temu pa mora slediti sproščanje. Tako boste od plavanja največ odnesli.
  • ­Za občasne plavalce je dovolj, če se v bazenu spotijo le enkrat na teden, tisti, ki pa vam je plavanje glavna oblika rekreacije, pa si ga le privoščite od tri- do petkrat na teden po 30 do 60 minut. Organizem vam bo še dolgo hvaležen.
  • Vir: Aktivna.si

    Najbolj brano

    Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

    Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
    Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

    zapri