"To je brez dvoma recept za dušo in telo!"

Tek je iz rituala postal prijatelj in zaupnik.

Lifestyle, 12. 11. 2016

Tek

Dobrodošli v svetu, kjer je Tough Mudder, poligon z ovirami na blatu, otroška igra, maraton pa lahkoten jutranji tek.

Tekači niso redni obiskovalci fitnesa ali pristaši najzahtevnejše skupinske vadbe F45. Z občutkom svobode med tekom so presegli dneve lahkih skupinskih vadb in posegli po višji ravni zahtevnosti. Oviti v sintetična oblačila polnijo družbena omrežja s povadbenimi fotografijami in nam, ki tečemo le za avtobusom ali pred nevarno živaljo, vzbujajo slabo vest. A prebijte se skozi hrup tekaških copat in opazili boste več kot trend, dogaja se kolektivni preobrat življenjskega stila. Težko je določiti trenutek, ko se trend vplete v življenjski stil in nato postane način življenja.

Na tej točki me zanima, ali je aerobna vadba zares potrebna ...

Po mnenju vseh raziskav, ki so bile kdaj narejene na temo človeškega telesa, je odgovor pritrdilen. Za vse nas.

S tem se strinja tudi naša art direktorica in tehnična urednica Dunja, ki je začela teči, ker je čutila, da je večkrat utrujena in da za dodatno energijo potrebuje več aktivnosti. Aerobna oziroma kardio vadba ne oskrbuje le celic v telesu s kisikom, ampak ustvarja tudi več mitohondrijev, ki v njih delujejo kot tovarne energije in pomagajo, da kisik bolje porabljamo.

Zmanjšuje možnost srčnega infarkta in sladkorne bolezni tipa 2 ter skrbi za jasne misli, saj naše možgane oskrbuje z nevroni. Za stilistko in pomočnico odgovorne urednice, Katjo, je tek popolna kombinacija aktivnosti in sprostitve, saj z njim ohranja kondicijo in si zbistri misli po napornem dnevu. Naše telo je naš dom. In če ga ne uporabljamo pravilno, ga izgubimo. Vsaj njegovo najlepšo obliko in obilico zdravja, ki nam ga ponuja, če zanj skrbimo lepo in ga ne zanemarjamo.

Ženska udeležba športnih aktivnosti pospešeno raste. Delno mogoče tudi zaradi težnje po enakosti spolov?

Dokazati želimo, da smo lahko uspešne v službi in hkrati v formi ter življenje še vedno zajemamo s polno žlico. Za številne ženske, še posebno zaposlene mame, je tista samotna ura teka nekajkrat na teden zelo pomembna in precej zaželena. Za druge je preprosto način črpanja nove energije. Ljudje imajo lahko občutek, da nikakor ne dosežejo izmikajočega se cilja ali da so v življenju pozabili na svoj smisel, telesna vadba pa jim prav tega povrne. Življenje se jim začne vrteti okoli nečesa, kar je pri njih našlo posebno mesto, in zasvojeni postanejo s hormonskim navalom.

Med telesno vadbo se sproščajo endorfini, ki povečujejo vzdržljivost pri telesnih naporih, to pa daje občutek zadovoljstva. Prvi hormoni sreče Dunji narišejo nasmešek na obraz že med tekom in jo opomnijo, da je ta občutek vreden truda in napora. Temu prikimava Katja in dodaja, da napor odtehta občutek zadovoljstva zaradi doseženega cilja. To dokazuje, da vsaka terapija deluje bolje, če vstanete z zofe. Z vas se dvigne teža bremena. Na več kot le en način. Izboljšali si boste spanec, spočili misli, lažje zadihali in z vztrajnostjo odvrgli tudi kakšen kilogram, ki vas je v preteklosti vlekel k tlom, tako fizično kot psihično.

Če je stres vaš zvesti spremljevalec, se ga vsaj za nekaj kilometrov na teden otresite in si predstavljajte, da med tekom ne bežite od problemov, ampak lovite rešitve za svoje vsakdanje izzive.

Odsotnost tujih glasov vas prepušča sami sebi, da prisluhnite svojemu umu in telesu, se povprašate o svojem počutju in si privoščite porcijo endorfinov, ki bo vaše telo nasitila do naslednjega teka.

Večinoma gre za pozitivno napredovanje, a do težave pride, ko motivacija ni več notranja. Navsezadnje bi morali biti telesno dejavni za svoje zdravje in se ne bi smelo vse vrteti okoli številk, rezultatov in vmesnega časa. V družbi, kjer se ves čas ženemo do ekstremov v vsem, česar se lotimo, upočasnite svoj ritem in ne pozabite, da tečete za zabavo. Temna plat zasvojenosti je tudi neke vrste družbeno sprejemljiv in pogosto tekmovalen in nezdrav način nadzorovanja svojega telesa ter njegovega primerjanja s tistimi, ki se potijo ob nas, pod pretvezo, da smo zgolj fit. Ne govorimo o kalorijah, temveč o štetju kilometrov. Včasih težja, daljša in hitrejša pot ni edina pravilna, ko gre za preizkušanje telesa.

Od kod se torej črpa motivacija, ki sili telo k vadbi?

Za trenutek pozabimo na osladne motivacijske stavke, ki gredo skozi eno uho noter, skozi drugo pa ven. Motivacija je izmuzljiva stvar, danes jo imate, že naslednji dan je ne najdete. Določa vašo moč in zagon. Dunja pred vsakim tekom najde neskončno izgovorov in opravkov, ki bi jih morala še nujno postoriti preden se odpravi teč, a pravi, da jih vsakič znova premaga, in ko naredi prve korake, ji zadeva kar 'steče'.

Njena glavna motivatorka in osebna trenerka je zapestnica za beleženje aktivnosti, ki ji pomeni stalni nadzor nad telesom in beleži vsako napredovanje in dosežek, na katerega je ponosna. Če ritem, v katerega je padla s tekom, kot temu pravi sama, kdaj preskoči, ima slabo vest do sebe. Zdi se ji, da je za vse drugo poskrbela, zase pa ni naredila nič koristnega.

Motivacije pa zadnje čase nikakor ne najde Katja, in to pripisuje zelo hedonističnemu stilu življenja. Kar niti ni tako v nasprotju s tekom, saj pravi, da med njim poskuša tudi uživati, in sicer tako, da v naravi teče v času svojega najljubšega dela dneva, pozno zvečer, in ob poslušanju najljubše udarne glasbe, ki ji daje ritem in zagon. Fizične implikacije telesne vadbe so več kot očitne in večkrat pozitivno vplivajo na nadaljnjo motivacijo, kar marsikomu zadostuje. A disciplina in mentalna trdnost, ki sta potrebni, da presežete mejo udobja, naj bo to 10 ali 100 kilometrov, bi morali biti gonilni sili, ki vas potiskata proti ciljni črti. In seveda polne baterije v vašem telesu, ki jih napolnite med tekom.

Pozabite na učitelja športne vzgoje, ki vas je silil teči za kazen, in stecite dobri volji v objem!

Pripravljeni, pozor, zdaj!

Preberite še: Zato bi morali jogo prakticirati vsak dan! in "Ta sadež je zlat, imate vsaj enega v hladilniku? Kaj še čakate?! Limonizirajte se!"

Priporočamo tudi: Letošnjo jesen se obrani prehladov! Tu je top 9 krepilcev tvojega imunskega sistema

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri