TO je hrana, ki ustreza vašemu ajurvedskemu tipu (+ kako ga prepoznate)!

Poiskali smo nasvete, kako bi se morali prehranjevati glede na to, kateri ajurvedski tip ste.

Lifestyle, 16. 8. 2018
TO je hrana, ki ustreza vašemu ajurvedskemu tipu (+ kako ga prepoznate)! - Foto: Unsplash.com/Thought Catalog

Prijateljici v novih kavbojkah tako super vse stoji, da ste jih tudi vi morala takoj poskusiti. Žal pa … na vas poudarijo le tiste malenkosti, ki vam niso v ponos. S hrano je zelo podobno. Morda vaši prijateljici ustreza močno začinjena hrana, vas pa po njej le peče zgaga …

Ajurveda, indijski sistem tradicionalne medicine, vajine ugotovitve le potrjuje, saj trdi, da sta določena vrsta hrane in način kuhanja popolna za nekatere, za druge pa le recept za višanje telesne teže in prebavne motnje.

Če boste ugotovili svoj ajurvedski telesni ali doša tip (obstajajo trije – vata, pita in kapha) in če se boste prehranjevala primerno svojemu doša tipu, boste lahko vplivala na odzive telesa na vse – od stresa do hrane.

Da boste ugotovila svoj tip, na seznamu odkljukajte lastnosti, ki so najbolj značilne za vas. Če ste pri dveh tipih narisali podobno število kljukic, imate dvojni dominantni doša tip, kar velja za 60 do 70 odstotkov ljudi. Ko boste ugotovili svoj doša tip, sledite našem vodniku za izbiro najboljše hrane za vas: lažje boste izgubila odvečne kilograme in izboljšali svoj prebavni sistem.

Določite svoj doša tip

Vata

Telesna zgradba: Visoka ali nizka in suhljata z malo telesne maščobe.
Teža: Lahka; težko se redi.
Koža: Suha, hladna in medla.
Lasje: Suhi, grobi, skodrani ali valoviti.
Telesna moč: Malo moči in vzdržljivosti.
Osebnost: Zanesenjaška, ustvarjalna in zelo aktivna.
Odziv na stres: Nagnjena ste k napetosti in zaskrbljenosti.

Pita

Telesna zgradba: Srednje zgradbe, dobrega mišičnega tonusa.
Teža: Zmerna, hitro pa se zredite in hujšate.
Koža: Topla, vlažna in rožnata, nagnjena k izpuščajem in potenju.
Lasje: Tanki ali fini.
Telesna moč: Srednja.
Osebnost: Ambiciozna, organizirana, pogumna in močne volje.
Odziv na stres: Nagnjeni ste k razdražljivosti in jezi.

Kapha

Telesna zgradba: Z veliko oblin ali nabita.
Teža: Z lahkoto se redi, težo pa težko izgublja.
Koža: Debela, mastna in hladna.
Lasje: Debeli, dolgi, gosti ali valoviti.
Telesna moč: Močno žilava in vzdržljiva.
Osebnost: Umirjena, ljubeča, odpuščajoča, metodična in počasna.
Odziv na stres: Utrujenost in pomanjkanje energije; ne jočete zlahka.

Če ste vata…

Ko ni v ravnovesju, je doša tip vetra nagnjen k prebavnim težavam, kot so napihnjenost, otekanje in preobčutljivost za hrano ali alergije. Vate imajo hladen, suh in lahek ustroj, zato jim ustreza hrana, ki je nasprotje tega – topla, malo težja, vlažna in kuhana. Prav tako potrebujejo hrano, ki je dovolj slana in blago začinjena.

Jejte več: juh, vlažnih enolončnic, golaža, hrane, ki je slana, malce bolj začinjena in topla ter kuhana – kar bi lahko opisali kot krepka hrana za zimske mesece. Sadje: jagode, breskve, marelice, kaki, banane, kompoti; oreščke in suho sadje namakaj čez noč. Zelenjava: poleti surova, drugače kuhana s toplimi začimbami – kumino, šetrajem, timijanom, majaronom.

Jejte manj: hrane, ki je hladna, kot je surova hrana in solate. Izogibajte se suhi hrani, kot so piškoti, in hrani, ki napenja, kot je zelje ali cvetača. Izogibajte se kofeinu in namesto kave popijte toplo mleko, začinjeno s cimetom ali z muškatnim oreščkom.

Če ste pita …

Ko ni v ravnovesju, je doša tip ognja nagnjen k težavam s kislino, kot so čiri, zgaga, rdeči kožni izpuščaji in vročice. Pite imajo močan prebavni ogenj,  zato jim ustreza hladilna hrana, izogibati pa bi se morale hrani, ki je preveč začinjena in povzroča vročino.

Jejte več: hladilne hrane, kot so listnate solate in presna hrana, ter agrume.

Izogibajte se: začinjene hrane, težke mastne hrane in težkim večerjam pozno zvečer. Kisla hrana, kot so kis, paradižnik ter čili, prav tako odpade.

Če ste kapha …

Ko ni v ravnovesju, je doša tip zemlje nagnjen k preveliki telesni teži, utrujenosti, otopelosti in sluzi (bronhitis, sinusitis itn.). Kaphe imajo vlažen, težek ustroj in se bojujejo s hrano, ki je preveč nasitna, težka ali sladka. Sladka hrana, kot so torte in slaščice, jih zelo privlači, toda morali bi se ji izogibati, ker se po njej počutijo težje.

Jejte več: lahke kuhane hrane, najraje na sopari, ki je dobro začinjena – tajska hrana je dobra izbira. Belo meso in ribe naj bodo veliko večkrat na vašem krožniku kot rdeče meso. Kava zjutraj vam lahko pomaga premagati naravno jutranjo počasnost.

Jejte manj: kruha in žit. Sladka hrana in deserti odpadejo, prav tako kot ocvrta in težka ali nasitna hrana. Ajurvedska terapevtka Boža Jemc jim priporoča tudi post enkrat tedensko. ''In ne pojdi ležatti po jedi, jejte pa le med 10. do 18. uro,'' še svetuje.

Priredila: Petra Arula

Fotografije: Unsplash.com/Thought Catalog

Vir: Cosmopolitan.si

Za strokovno pomoč in pregled članka se zahvaljujemo Boži Jemc, lastnici Ateljeja za lepoto in zdravje ter ajurvedski terapevtki.

Preverite še: Ko se boste poskusili obriti S TEM, ne boste nikoli več poskusili nič drugega!

Priporočamo tudi: 6 enostavnih stvari, ki jih vsi moški hočejo med seksom

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri