Lifestyle Promocijsko sporočilo

Ozvočenje, ki mu ni para! Navijte glasbo do konca za vožnjo na višji ravni!

27. 3. 2019
Ozvočenje, ki mu ni para! Navijte glasbo do konca za vožnjo na višji ravni! (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Ali ni poslušanje glasbe med vožnjo eden od največjih užitkov? Nekomu pomeni brušenju glasilk, drugemu meditacijo, tretjemu polnjenje z energijo. Ne glede na to, kam bi se uvrstili, vas bo ta zgodba o ustvarjanju vrhunskega ozvočenja v avtomobilih, dosegljivih vsakemu kupcu, vsekakor zanimala.
 

Predstavljajte si. Usedete se v avto, zaženete motor, radijski sprejemnik se samodejno vklopi, iz zvočnikov zaslišite komad, ki vam požene kri po žilah. Gumb za nastavitev glasnosti zavrtite v desno. V hipu ste boljše volje in volja do življenja je na vrhuncu! Hm ... Na vrhuncu pa ni zvok, ta vas zmoti ravno ob refrenu. Vse hrešči in moti pozitivne vibracije. Kaj če bi se temu v prihodnosti izognili in glasbenemu doživetju dodali kar največjo vrednost? Ste že kdaj sedeli v avtomobilu, ki je imel nadgrajeno ozvočenje? Potem vam je očitna razlika več kot jasna in želja po takem zvoku neustavljiva. S to novo zgodbo ozvočenja pa njena uresničitev tudi dosegljiva ...

Nova zgodba ozvočenja

Peugeot in Focal sta z modelom Peugeot 3008 začela skupno zgodbo ustvarjanja vrhunskega ozvočenja v avtomobilih, dosegljivih vsakemu kupcu, in jo nato do trenutnega vrhunca pripeljala z modelom Peugeot 508. Govorimo o zvočnem sistemu, diskretno pozicioniranem na povsem običajnih mestih. Včasih so bili takšni sistemi rezervirani le za avtomobile premijskega razreda. Po zaslugi Peugeota in proizvajalca sistemov za ozvočenje Focal pa so zdaj nekoliko bližje tudi širšemu krogu ljudi.

Podjetje Focal je kot majhna delavnica nastalo pred 40 leti v Parizu, že na začetku pa je njegovega ustanovitelja Jacquesa Mahula gnala želja po tem, da bi ustvaril kar najboljši mogoč zvok, da bi kar najbolje reproducirali glasbo, ki jo glasbeniki izvajajo na odru ali v studiu. Tudi zato se je podjetje že na začetku osredotočilo na proizvodnjo dveh vrst produktov: sistemov za uživanje v glasbi med štirimi stenami in studijskega ozvočenja. Prav ta segment pa od proizvajalcev zahteva najvišjo kakovost zvoka. Par zvočnikov, uporabljen v studiu, mora biti namreč popolnoma usklajen, to pomeni, da so kakršnakoli neskladja med enim in drugim zvočnikom nedopustna.

Tudi ko pomislimo, kaj vse vpliva na zvok v avtomobilu, se najprej ustavimo pri zvočnikih, nato pri radiu, morda ojačevalcu, potem pa se stvari končajo. A ko so se pri Focalu pred leti po več kot 20 letih v svetu avtoakustike spoprijeli z izzivom izdelave ozvočenja za točno določen avtomobil, Peugeot 3008, so morali poleg zvočnikov pripraviti in upoštevati še veliko drugega. Celoten postopek snovanja ozvočenja se namreč začne tri do štiri leta pred predstavitvijo končnega izdelka.

Ob začetku dela tako avtomobil sploh še ne obstaja, zaradi česar se inženirji dela lotijo le s pomočjo računalniških ilustracij. Pri tem tesno z roko v roki sodelujejo s Peugeotovimi inženirji. Skupaj določijo število zvočnikov, ki jih bodo v vozilu uporabili, njihov položaj v vozilu, materiale, iz katerih bodo izdelane zaščitne mreže, vse to pa ob določenem finančnem limitu, ki ga postavi avtomobilski proizvajalec. Kompromisi so zato nujni, hkrati pa je seveda nujno, da voznik takoj sliši razliko v zvoku.

Glede na to, da se celoten proces razvoja začne ob snovanju vozila, je jasno, da obe strani sodelujeta ves čas vse do predstavitve in skrivnosti na eni ali drugi strani skoraj ni. Delu z računalniškimi grafikami nato sledi delo s prototipi, pozneje pa še s predserijskimi vozili. Sistem je na tej točki že izdelan, vseeno pa sledijo zadnji popravki. Focalovi tehniki si za ta korak vzamejo kar tri tedne, v tem času pa izvajajo drobne nastavitve zvoka, preverjajo in po potrebi naročijo dodatno izolacijo kabine, kar dosežejo s posebnimi oblogami predvsem na notranji strani vrat, in vozilo je pripravljeno na vstop na trg.

Koliko stane sistem Focal?

Prvič je Peugeot Focalov sistem ponudil v modelu Peugeot 3008 in nato enakega tudi v Peugeot 5008. Na voljo je za doplačilo, pri novem Peugeotu 508 pa je zgodba drugačna, saj je v najboljšem paketu opreme GT že serijski. V vseh drugih paketih je sistem Focal, ki ga v novem Peugeotu 508 sestavljajo osem zvočnikov, nizkotonec in centralni zvočnik, na voljo za 750 evrov. A tudi za doplačilo sistem upraviči vsak vložen evro, sploh ker so podobni sistemi pri drugih znamkah lahko dražji za več tisoč evrov. Tudi sistem Mark Levinson, ki ga najdemo v avtomobilih znamke Lexus. In zakaj omenjamo zadnjega? Zato, ker velja za enega od boljših v svetu avtomobilizma, predvsem pa zagotavlja odlično razmerje med kakovostjo in ceno. Hkrati je to sistem, ki so si ga za referenco vzeli tudi pri Focalu. Želeli so ponuditi podobno kakovost, a za nižjo ceno. Kakorkoli, zdi se, da jim je uspelo – oboje!

Je kdo kdaj rekel, da nam je ženskam kakovostno poslušanje glasbe manj pomembno kot moškim? S tem se vsekakor ne bomo strinjale tiste, ki v osnovi rade živimo po Elle načelih. Ta poleg stila vključujejo visoko kakovost na vseh področjih. Hreščanje med poslušanjem tistega komada, ki močno dvigne naše razpoloženje, torej ni sprejemljivo, ker prisegamo na neoporečno, dodelano, čim bolj popolno. In tako lahko trdimo: običajni zvočniki niso dovolj, če želimo svoje komade občutiti prav tam do kosti, srca, duše. Le tako lahko rečemo, da smo jih slišale v popolnosti, in ne le napol poslušale. To pa je že zelo Elle! 

Novi Peugeot 508 lahko, če želite, zapeljete tudi na testno vožnjo! Več informacij dobite tukaj.

Avtorji o novem Peugeotu 508 in ozvočenju Focal

Saša Kapetanovič

Do obiska Focala sem živel v zmoti, da je za dobro ozvočenje preprosto dovolj vgraditi močne zvočnike. Niti približno se nisem zavedal, koliko znanja, načrtovanja, prilagajanja in ne nazadnje tudi testnih kilometrov je vloženih v avdio perfekcijo, ki odzvanja iz zvočnikov Peugeotove petstoosmice. Tudi to, da so celotno znanje in proizvodnjo zadržali doma, me spominja na nekega priznanega proizvajalca izpušnih sistemov, ki se s kakovostjo in dovršeno izdelavo bori proti cenenim izdelkom z azijskega trga. Vse to je dodana vrednost, ki se sliši daleč.

Sebastjan Plevnjak

Glasba mi že od nekdaj veliko pomeni. Poslušam jo doma, na letalu in zaradi narave dela pravzaprav najraje v avtu. Sploh če se peljem sam, jo lahko poslušam tudi zelo na glas. Velikokrat se tako med vožnjo spomnim, ko sem kot najstnik v avto vgradil več kot 1.000 takrat nemških mark vreden avtoradio. Da ne govorim še o zvočnikih, ojačevalcu in kablih. Danes lahko v novem Peugeotu 508 dobiš boljši sistem za zgolj 750 evrov. Za meni podobnega navdušenca za glasbo je to darilo, ne pa strošek!

Jure Šujica

Obiska tovarne Focal in spoznavanja avdio sistema v novem Peugeotu 508 sem se že vnaprej veselil, saj njihove izdelke, ki med glasbeniki veljajo za izredno cenjene – eno izmed področij, na katerem so se najprej uveljavili, je prav izdelava studijskih zvočnikov – poznam že dalj časa. Kljub velikim pričakovanjem pa sem bil nad videnim v podjetju navdušen, saj je bilo takoj jasno, da se svojega dela lotevajo profesionalno in brez kakršnikoli bližnjic. Končen rezultat je tako izdelek, ki se ga ne bi branila še tako zahtevna ušesa med vožnjo v precej dražjem avtomobilu, kot je Peugeot 508.