Londonski teden mode iz prve roke: Kako ga je doživela Slovenka Nastja Nastič?

Med 19. in 23. februarjem je London pokazal svoje modne napovedi za prihajajočo sezono. Londonski kul za jesen in zimo prinaša barve in pomembne spremembe. Preverite, kakšne.

Moda, 29. 2. 2016
Londonski teden mode iz prve roke: Kako ga je doživela Slovenka Nastja Nastič? - Foto: Profimedia

Modni pavi

Če bi v zadnjih nekaj dneh na londonskem Regent Streetu zavili v eno izmed stranskih ulic, bi se kaj hitro znašli v Sohu, kjer bi vas pričakala eksplozija barv in vzorcev, skupaj s številnimi fotografi in le kančkom črnine. Vsako leto se konec februarja modni pavi mudijo v mestu, kjer na londonskem tednu mode razkazujejo svoje perje in poskušajo zaužiti najnovejše trende za prihajajoče leto.

Glavna lokacija - parkirišče v Sohu

Že drugo sezono zaporedoma je glavna lokacija londonskega modnega tedna parkirišče v Sohu, kamor se ponosno, z vstopnico v roki, vzpenjajo modni navdušenci, da bi si ogledali najnovejše trende za jesen in zimo 2016. V petek, ko se je vse začelo, je bila prva na sporedu korejska oblikovalka Jackie Lee, ki je za svojo znamko J. JS Lee pripravila zelo klasično kolekcijo, inspiracijo pa je našla v viktorijanski arhitekturi, ki jo je navdušila, medtem ko je iskala svoj novi londonski dom.

V ospredju ženske oblikovalke

Čeprav je London skoparil z vstopnicami, je bilo po nekaj ogledanih kolekcijah jasno, da so na letošnjem modnem tednu v ospredju ženske oblikovalke. Tako novinke kot tudi tiste, ki so že nekaj let prisotne na londonski modni sceni. Vsaka izmed njih je v svojih kolekcijah pokazala svoje trenutno občutje in pogled na modni sistem. Alice Archer je v svoji drugi kolekciji predstavila tridimenzionalno vezenje na svili v bogatih odtenkih temno modre, vinsko rdeče in gorčično rumene, pri čemer je naletela na veliko odobravanje vselej prisotne modne kritičarke Suzy Menkes.

Priložnost za mlade ustvarjalce

Sadie Williams je v svojem slogu ohranila lureks tkanine s kovinskim leskom, prvič v svoji karieri je v kolekciji uporabila tudi pletenine. Kolekcijo so navdihnile fotografije njenih staršev med smučanjem – retro smučarska oprema v srebrnem usnju in škotski kilti so bili predstavljeni v razstavnem prostoru inštituta za moderno umetnost, ki ga je za nadobudne mlade oblikovalce pripravil British Fashion Council. V nekaj dneh se je tako na londonskem Mallu (na poti do Buckinghamske palače) zvrstilo kar nekaj predstavitev. Te so v Londonu trenutno najbolj priljubljen način prikazovanja najnovejših modnih stvaritev. Vsekakor je prostor, namenjen mladim oblikovalcem, zelo dobrodošel, saj jim daje možnost, da se predstavijo širni publiki. Claire Barrow je na nedeljsko dopoldne združila različna zgodovinska obdobja in ustvarila raznovrsten nabor idej, oblik in identitet ljudi, ki jih želi obleči. Oblačila je uporabila kot medij za izražanje svoje umetnosti, medtem ko je Phoebe English desetletnico ustvarjanja obeležila z izborom desetih kosov, ki odražajo njeno estetiko in značaj.

Največje presenečenje

Največje presenečenje se je zgodilo na deževno soboto, ko je kurir dostavil najbolj vročo vstopnico sezone – za ponedeljkovo modno revijo Burberry v Hyde Parku. V šotoru so se na dan modne revije zbrala najbolj zveneča imena modnega sveta. Po kensingtonskih vrtovih so se sprehodili manekenki Naomi Campbell in Rosie Huntington Whiteley ter fotograf Mario Testino. Točno ob enih (zaradi prenosa v živo, kakopak) se je začel spektakel, ki si ga je ogledalo vsaj dva milijona ljudi po vsem svetu. Manekenke je po modni brvi pospremila glasba Jaka Bugga, ki je v slogu Burberryjevih spektaklov že nekajkrat prepeval ob zvokih kitare. Prva se je sprehodila manekenka Edie Campbell v modrem vojaškem plašču, ki je zakrival z bleščicami pošito vzorčasto obleko. Kolekcija je bila kot mozaik, sestavljen iz krajših oblek in kril v metalnih odtenkih in primarnih barvah v slogu 70. let, skupaj s plašči in suknjiči v različnih stilih. Krzneni plašči olivne barve, dežni plašči iz črnega lakastega usnja in aviacijski jopiči so le nekaj izmed slogov, ki sestavljajo kolekcijo. Bogati odtenki zelene, rdeče in modre so barve, ki jih je Christopher Bailey izbral za prihajajočo sezono.

Naslednjo sezono bo nakup možen takoj po modni reviji

Oblikovalec je le eden izmed revolucionarjev, ki počasi spreminjajo modni sistem, kot smo ga poznali doslej. To je zadnja kolekcija, na katero bodo kupci morali čakati šest mesecev. Septembra se začenja novo obdobje mode, številne blagovne znamke, med njimi tudi Burberry, bodo vstopile v nov model, ki omogoča nakup takoj po modni reviji in združuje predkolekcijo s klasično kolekcijo. Drzna poteza, ki si jo lahko privoščijo le največji, je prinesla val ugibanj, kaj nam lahko to prinese v prihodnosti. Drugačen način nakupovanja, manj priložnosti za ponarejanje in več časa oblikovalcem, da izrazijo svojo kreativnost v že prehitrem modnem kolesju.

Tekst: Nastja Nastič

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri