Teorija kaosa v modni industriji?

14. 7. 2016

Modna industrija se je po številnih zamenjavah znašla v zelo ustvarjalnem, a tudi zelo turbulentnem obdobju.

Obdobje zmešnjave v modni industriji še vedno traja.

Potem ko so svoja mesta kreativnih direktorjev predali Hedi Slimane, Alber Elbaz in Raf Simons ter je k Saint Laurentu presedlal Anthony Vaccarello, k Lanvinu Bouchra Jarrar, [...] se je v času tednov mode največkrat šušljajo o novem modnem koledarju.

Ali je končno napočil čas, da se modna industrija osredotoči na urnik po načelu videti zdaj, kupiti zdaj, kar bi omogočilo, da oblačila z modnih brvi potujejo naravnost v trgovine, v prodajo? Še več, tako imenovana hitra moda bi končno dobila možnost lastnega zaslužka, medtem ko bi njeni oblikovalci lahko končno zadihali s svojimi pljuči.

V septembru lahko tako že pričakujemo prve spremembe

Pri Burberryju so najavili, da se bodo v tem mesecu predstavili s sezonsko moško in žensko kolekcijo, ki bo takoj na voljo za prodajo. V Ameriki je Tom Ford, ki je v februarju odpovedal svojo modno revijo, najavil, da bo jesensko kolekcijo javnosti predstavil septembra, Tommy Hilfiger pa se bo na koledar prestavil spomladi 2017. Medtem ko je nova vizija prodaje oblačil očitno pri ameriških kolegih naletela na dober odziv, je pri večini evropskih blagovnih znamk naletela na gluha ušesa.

»Model videti zdaj, kupiti zdaj je zanikanje sanj in želja«

... pravi François-Henri Pinault, ki ima v lasti modne hiše GucciBalenciaga, Alexander McQueen in Bottega Veneta. Njegovemu pozivu se je pridružil še Ralph Toledano, predsednik modne divizije Puigi, ki vključuje blagovno znamko Paco Rabanne, in predsednik vodilnega francoskega združenja francoske mode Fédération française de la couture. Pozval je celo k temu, da se medsezonske modne prireditve (tako imenovane prefall in resort kolekcije), ki večini modnih hiš prinašajo najvišji pričakovani dobiček, uvrstijo na redni modni koledar.

Novemu urniku pa je v nasprotju s šefi veliko bolj naklonjen Demna Gvasalia, novi ljubljenec novinarjev, ki je za svojo debitantsko kolekcijo za Balenciago prejel le najboljše kritike. Oznanil je namreč, da bo tako moško kot žensko kolekcijo lastne blagovne znamke Vetements predstavil na tednu moške mode v juniju in januarju, saj želijo, da bi bile kolekcije že mesec dni po predstavitvi v prodaji. Združenemu koledarju se za konec pridružuje še kreativni direktor Guccija, Alessandro Michele, ki bo prav tako združil predstavitev moške in ženske kolekcije v letu 2017, vendar zdaj še ne ve točno, ali se bo to zgodilo na tednu moške ali ženske mode.

Vsekakor pa je kaos, kar zadeva oblačila v prihajajoči jesenski modi, kreativna in navdihujoča beseda.

Prevedla Petra Windschnurer

Preberite še: 6 načinov, kako v tem poletju nositi črtasta oblačila

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc