Timotej Bistan: Mladi vizionar, ki je talent podedoval po babici

12. 6. 2017

"Vsak je svoje sreče kovač," pravi mladi oblikovalec, Timotej Bistan.

Kako bi opisali svoj oblikovalski stil?

Oblikujem žensko modo, ki se spogleduje tako z elementi visoke mode kot z elementi prêt-à-porterja. V močne oblačilne kose vnašam ženstvenost in določeno mero seksapila, saj želim, da ženska z mojimi oblačili izraža svojo individualnost in karakter. Rad uporabljam stare tehnike in jih vnašam v sodoben čas oziroma v svojo oblikovalsko vizijo.

Pred študijem na NTF ste se vpisali na študij ekonomije. Kdaj ste ugotovili, da vas vleče v modne vode?

Dejansko sem vse življenje obkrožen z modo in šivanjem, saj se je s tem ukvarjala že moja babica, ki je med drugim šivala za Jovanko, ženo nekdanjega predsednika Jugoslavije. Sam modi nisem namenjal prevelike pozornosti, dokler me po končani gimnaziji ni popolnoma prevzela.

Kamera obožuje vaša oblačila. Razmišljate o tem, ko oblikujete, ali je v ospredju kaj drugega?

V glavi si takoj ustvarim končno podobo izdelka in skozi celoten proces izdelave stremim k temu. Seveda vmes pride do kakšne korekcije, vendar samo za potrebe modela in funkcionalnosti.

Kaj vam kot mlademu oblikovalcu pomeni največji izziv? Kaj so ovire?

Izzivi in ovire pridejo in grejo. Ovire sprejemam kot izzive ter se trudim  iz njih pridobiti čim več izkušenj in znanja. Verjamem, da se z vsako oviro oziroma izzivom ustvari nova priložnost, ki je v nasprotnem primeru ne bi bilo. Trenutno mi je največji izziv pozicioniranje sebe oziroma svoje blagovne znamke.

Nekoč ste izjavili, da je bolj kot talent ali trdo delo v modnem oblikovanju potreben dober marketing. Zakaj?

Živimo v času, ko je z razvojem interneta in predvsem družbenih omrežij marketing postal nepogrešljivo orodje za doseganje ciljev. Talent in trdo delo sta seveda še vedno najpomembnejša, vendar je marketing tisti faktor, s katerim hitreje in učinkoviteje širši publiki predstaviš in ponudiš svoje izdelke.

Vaša oblačila je mogoče najti v trgovini Pentlja Concept Store. Kakšne možnosti vam je to ponudilo?

Pentlja je tisto, kar je naš trg nujno potreboval. Goga Štiftar je nam, mladim oblikovalcem, s Pentljo in njenim konceptom ponudila možnost, da se predstavimo, prodajamo svoje izdelke in se s tem razvijamo ter tako rekoč uresničujemo svoje sanje. Za to sem ji neizmerno hvaležen.

Lahko tudi letos vaše stvaritve pričakujemo na brveh ljubljanskega tedna mode?

Seveda. S kolektivom Young@Squat se bomo še z zadnjo kolekcijo predstavili na tednu mode v aprilu, medtem ko je v pričakovanju tudi študentska revija NTF, kjer trenutno študiram v prvem letniku magisterija.

Kako vidite modno prihodnost?

Moda se nenehno spreminja, zato bomo morali biti oblikovalci vedno bolj inovativni in fleksibilni.

Pripravila Klavdija Rupar
Fotografije: Ivica Ivanović, Nenad Cakić, Nina Glavič in Jure Makovec

Preberite še: Pozabite na klasične Crocsice! To so novi modeli, ki jih boste obuli tudi za v mesto

Priporočamo tudi: "Povej, če tako res misliš" (zapiski modne urednice Elle)

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc