United Nude: Arhitekturne fantazije

S kreativnim direktorjem in soustanoviteljem blagovne znamke United Nude, Remom D. Koolhaasom, smo se pogovarjali o tem, zakaj visoke pete mešajo ženske glave.

Moda, 14. 11. 2014
United Nude: Arhitekturne fantazije - Foto: promocijski materijal United Nude

Je res, da se je zgodba United Nude (UN) začela z zlomljenim srcem?

Seveda je res! Moje zlomljeno srce me je pognalo v skiciranje prvih čevljev. Začutil sem potrebo oklestiti arhitekturo do najmanjše velikosti – do ženskega stopala.

Ste arhitekt z zmočnimi arhitekturnimi koreninami, vaš stric je bil svetovno znan arhitekt Rem Koolhaas. Galahad Clark prihaja iz sedme generacije britanske dinastije izdelovalcev čevljev – Clark. Pri United Nude je lepo vidno, kako ti dve navidezno različni branži ustvarjata harmonične izdelke, a prosim, razkrite nam, kako je videti proces dela, ko se srečata ti dve različni smeri.

Na začetku se mi ni niti sanjalo, kako izdelati čevelj, tako da sva začela z rušenjem vseh 'pravil izdelovanja obutve'. Pa ne iz želje, da bi jih kršil, ampak preprosto zato, ker jih nisem poznal. Zdaj smo se izredno izurili v izdelavi, vendar še vedno nenehno raziskujemo nove načine, nove tehnologije, nove materiale in s tem premikamo meje – kadar ustvarjamo za UN ali pri sodelovanjih z drugimi blagovnimi znamkami. Zdaj imamo celo svoj center za razvoj, tako da vse prototipe ustvarjamo pri nas.

UN je znan tudi po uporabi precej nenavadnih materialov. Je odkrivanje novih, zanimivih materialov le del procesa ali platforma za nastajanje nove obutve?

V resnici gre za spoj obojega. Preizkušanje novosti je rezultat potrebe po inovaciji in razvoju ter hkrati odraz naše želje po zabavi in igrivosti.

Avgusta je UN predstavil prvo obutev, narejeno s 3D-printerjem. Je to prihodnost v izdelavi čevljev?

3D-printer uporabljamo že kakšnih 12 let, zdaj pa smo prvič predstavili čevlje, ki si jih lahko naprintate kar doma – printer Cube 3 by 3D Systems je tako majhen, da smo morali oblikovati čevelj v treh delih, ki jih sestaviš v celoto.

Iris Van Herpen, Masha Ma, Zaha Hadid, Mattijs, Antoine Peter – pogosto sodelujete z modnimi oblikovalci in nastale kolekcije so preprosto čudovite. Se proces oblikovanja razlikuje od tistega, ki ga uporabljate znotraj svoje blagovne znamke?

Skoraj vsa ta obutev je bila narejena za modne brvi in včasih se njeno življenje tam tudi konča. V svoji prvotni obliki je nekompromisna, tako da njena pot navadno ne vodi do poznejše proizvodnje.

Sodelujete tudi z različnimi umetniki. Kako pride do sodelovanj – poiščete vi njih ali oni vas?

Proces poteka v obe strani. Naš sloves podjetja, odprtega za sodelovanje, se iz dneva v dan krepi in posledično tudi vedno pogosteje dobivamo ponudbe za sodelovanja. To je seveda zelo zanimiva pozicija, je pa včasih kar težko izbrati, s kom uresničiti sodelovanje.

Ko fotografiramo modne zgodbe, se pogosto zgodi, da se manekenke najprej skremžijo, ko vidijo vaše čevlje, saj predvidevajo, da bodo v čevljih neznansko trpele. Ko jih obujejo, pa so presenečene nad njihovim udobjem. Kako vam uspe obdržati ravnotežje med udobjem in vizualnim učinkom?

Imamo odličen tim strokovnjakov in zelo sposobne mojstre. Zavedamo se, da je udobje tisto, ki zagotavlja priljubljenost blagovne znamke.

Imate raje visoke pete, nizke, ali čevlje brez pet?

Visoke, seveda! Ne pravim, da bi morale biti ženske vedno le v visokih petah, vendar pete naredijo prostor za vznemirjenje in magijo. Na žensko podobo imajo najmočnejši vpliv – močnejši kot katerikoli drugi modni kos. To jim daje moč in mislim, da je prav zato večina žensk zaljubljenih v čevlje.

Katero obutev bi razglasili za vroči kos sezone?

Pri ženskah je to verjetno Jacky, ki je naša prodajna uspešnica in bo stalnica tudi v prihodnjih kolekcijah, saj izraža harmonijo geometrije.

Mene so zelo razveselile superge v vaši kolekciji. Pa vi? Ste človek superg ali imate raje klasične čevlje?

Nosim naše superge, še raje pa hibrid obojega – FLX Desert. Njihov videz je dokaj klasičen, udobje pa primerljivo s košarkarskimi supergami.

V Ljubljani se je odprla prva Pop Up trgovina z vašim arhitekturnim podpisom. Ali svojo znamko raje vidite v starih mestnih jedrih ali v nakupovalnih središčih?

Prva izbira, seveda! Prostora nismo začeli graditi iz nič, ampak smo obstoječega podpisali z United Nude (United Nudified an existing space). Osebno nisem ravno privrženec nakupovalnih središč in mislim, da imajo izjemno težko nalogo tekmovati s šarmom, ki ga ponujajo stara mestna jedra.

Vas v bližnji prihodnosti že čaka kakšen nov arhitekturni projekt?

Morda ne ravno v bližnji, a nekega dne si želim zgraditi svojo hišo.

Pripravila: Tina Curk

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri