Denar ni dovolj za nakup znamenite torbice – treba si jo je zaslužiti

featured image

Francosko modno hišo Hermès je doletela tožba, ker samo strankam z "zadostno zgodovino nakupov" pri podjetju omogoča, da kupijo njihove znamenite torbice Birkin.

22. marca, 2024 05.30

Prebivalca Kalifornije v skupinski tožbi trdita, da luksuzni velikan Hermès krši protimonopolne zakone s tem, da pogojuje nakup enega izdelka z nakupom drugega. Tožba je bila vložena v torek v San Franciscu, piše britanski portal Sky News.

Prodajalci in prodajalke v Hermèsovih trgovinah stranke silijo k nakupu čevljev, šalov, nakita in drugih predmetov, da bi sploh dobile priložnost za nakup torbice Birkin, piše v tožbi.

Kdo si torbico zasluži

Torbica Birkin, poimenovana po lani preminuli igralki Jane Birkin, očitno ni dostopna vsem bogatašem. Tudi ti si jo morajo namreč najprej prislužiti.

Potrošniki ne morejo kupiti torbice Birkin po spletu. Poleg tega usnjene torbe, ki so ročno izdelane in lahko stanejo več tisoč dolarjev, niso razstavljene v fizičnih trgovinah podjetja, navaja tožba.

“Običajno se torbica Birkin v zasebni sobi pokaže le tistim kupcem, za katere velja, da so vredni nakupa te torbice,” trdita tožnika.

Hermèsovi prodajalci pri prodaji torbic Birkin ne zaslužijo provizij. Naročeno jim je, naj torbice uporabljajo “kot način prisile potrošnikov k nakupu pomožnih izdelkov”, še piše v vloženi tožbi.

Hermesova torbica Birkin
Torbice Birkin se prodajajo tudi po več deset tisoč dolarjev (Foto: PROFIMEDIA)

Modna ikona

Tožba torbico Birkin opisuje kot “modno ikono”. Glavni prodajni izdelek francoske modne hiše je nastal leta 1981, ko je Birkin na letu iz Pariza v London sedela poleg glavnega izvršnega direktorja Hermèsa Jean-Louisa Dumasa, piše revija L’Officiel.

Po pogovoru, kako težko je najti torbo, ki bi izpolnila potrebe matere dveh otrok, se je rodila torbica Birkin. Dumas je torbico oblikoval na kraju samem. Ko je leta 1984 stekla proizvodnja, jo je poimenoval po igralki. Od takrat je statusni simbol. Za nekatere različice je treba odšteti več kot 10 tisoč dolarjev (dobrih devet tisoč evrov).

Ekskluzivnost izdelkov je lani prispevala k temu, da je Hermes kljuboval negativnemu trendu na luksuznem trgu. Podjetje je ustvarilo 13,4 milijarde evrov prihodkov od prodaje in 4,3 milijarde evrov čistega dobička. Za letos so napovedali osem do devet odstotkov višje cene.