Ikona Hollywooda

6. 8. 2010
Fotografije Dusan Reljin, stiliranje Kate Lanphear, pričeska Sanae Furutani, ličenje Jeannia Robinette za Chanel/Tracey Mattingly, asistentka stilistke Kristen Shirley

Bonnie Timmermann je kasting direktorica in legenda Hollywooda. Odkrila je Julio Roberts, Brada Pitta, Bena Stillerja, Georgea Cloo­neyja, Scarlett Johansson, Sandro Bullock, Patricka Dempseyja . . Odstopila nam je polaroide bodočih zvezd, ki jih je posnela, ko so šele začenjali svojo kariero.

Imenovati Bonnie Timmermann za direktorico za kasting bi bilo poenostavljeno in ne povsem točno, saj je neke vrste prerokinja, ki bere usodo z obrazov in navadne smrtnike spreminja v zvezde. Prav ona je izbrala Seana Penna za glavno vlogo v komediji Ameriška gimnazija (1982), Ralpha Macchia za film Karate Kid (1984), Jennifer Gray za Umazani ples (1987), Tima Robbinsa za romantično komedijo Bull Durham (1988), Ralpha Fiennesa za Kviz (1994) in Rusella Crowa za Prebujeno vest (1999) – čeprav je to vlogo najprej ponudila Alecu Baldwinu. »Zavrnil jo je zaradi vloge v Moški za poročanje s Kim Basinger, « pove Bonnie in vzdihne. Tudi ona ne more ničesar storiti zoper usodo.

Če želite boljšo predstavo o njeni uspe­š­nosti, poleg kultne serije iz osemdesetih Miami Vice v spletni iskalnik odtipkajte imena Julia Roberts in Bruce Willis, Steve Buscemi in Annette Bening, Chris Rock, Helena Bonham Carter, John Turturro, Kyra Sedgwick . . in si oglejte ekskluzivne videoodlomke s šele rojenimi zvezdami.

»Bonnie mi je odprla vrata Amerike, « pravi danes slavni irski igralec Liam Neeson, eden od 'diplomirancev' Miami Vicea. »Po manjši vlogi v filmu The Mission sem ostal v New Yorku pri prijatelju, ki mi je organiziral sestanek z njo. Od TriBeCe do njene pisarne na Upper East Sideu sem šel peš, saj si nisem mogel privoščiti taksija. Tam me je pričakala ta mala 'ciganka' in takoj sem jo začel osvajati; sploh se nisem zavedal njenega ugleda.« Ko je Liam odšel, je Bonnie prek telefaksa dobila sporočilo, ki so ga poslali producenti nadaljevanke Miami Vice, naj najde nekoga za vlogo Irinega terorista. »Poklicala me je in rekla: 'Poslušaj, moramo ti priskrbeti delovno dovoljenje. Če ne dobiš te vloge, se umikam iz tega posla! Danes jo kličem moja velika sestrica. Je ena izmed največjih. Zelo sem ponosen nanjo. Kakšen talent, kakšno zaznavanje . . «

Ni dolgo trajalo, da so odkrili njen talent. Rojena na Manhattnu, je Bonnie v sedemdesetih opravljala manjša dela v manj znanem Phoenix Theatru, ko jo je lastnik prosil, naj poišče igralce za predstavo Wendy Wasserstein Uncommon Women and Others. Med novimi obrazi, ki jih je izbrala, so bili tudi Meryl Streep in Glenn Close, Swoosie Kurtz in Jill Eikenberry. »Drame, za katere sem izbirala igralce, so vrteli tudi na kanalu PBS in kmalu so sledili klici Francisa Forda Coppole, producenta Freda Roosa in Michaela Manna, ali bi delala zanje.« Mann, tedaj izvršni producent Miami Vicea, se je kmalu preusmeril k režiji in posnel Poslednjega Mohikanca, Vročino, Prebujeno vest, Državne sovražnike – vsi ti naslovi so med 68 filmi, pod katerimi je podpisana tudi Bonnie. Mann dobro ve, zakaj se vedno znova odloči zanjo. »Ima veliko več kot oko za talente. Neverjetno ambiciozna in odločna je pri odkrivanju novih ljudi in ima zelo neznačilne ideje, kot so: Zakaj pa ne bi poklicali Leeja Iacocca? ! Dona Kinga! Leonarda Cohena? ! In res so ti igrali v Miami Viceu. Ko si Bonnie nekoga zaželi, ne popusti. Znal sem ji reči: 'Če boš le še enkrat omenila to ime, boš letela skozi vrata dvigala! ' A kadar ona vztraja, ima običajno prav.«

Kasting pri Bonnie je videti tako: »Ko izbirate igralce, morate biti zelo nežni, kot bi imeli pred seboj kristalno kroglo. Avdicije so za igralce lahko prehude. Da se jim približam, uporabim lastno izkušnjo negotovosti. Vsi vemo, kako je, če si zavrnjen in razočaran. To boli. Poklic kasting menedžerja je danes bistveno drugačen kot nekoč. Danes lahko igralca slišite in vidite na posnetku, poslanem prek e-pošte. Prej je bilo to veliko bolj intimno. Z igralcem ste se srečali, z njim preživeli nekaj časa, preden je odšel, pa ste naredili polaroid in ga priložili njegovemu rezimeju. Danes se vse vrti veliko hitreje.«

Na neki zabavi leta 1983 je Bonnie našla igralca za glavno moško vlogo v njenem življenju. K neznanemu moškemu je pristopila z vprašanjem: Bi bili moj mož? On, scenarist John Connor, pa ji je odgovoril: Bi. Rečeno – storjeno. Par pa šele sedaj prvič tudi poslovno sodeluje. Bonnie, ki je že producirala nekaj manjših projektov, je odkupila pravice za serijo romanov britanskega pisatelja Andyja McNaba, potencialno franšizo, katere prvi scenarij z avtorjem sopodpisuje Connor. Goreče vprašanje – koga bo Bonnie izbrala za glavno vlogo? Ime zaupa neuradno in doda: »Popoln kasting, mar ne? « Vedno.

Holly Millea