Nina Šušnjara: “Glavna inspiracija znamke SUSNYARA so še naprej 60. in 70. leta, kontrasti in surovi materiali.”

4. 6. 2015

S svojo ljubkostjo bi zlahka bila fotomodel. A je najbolj poznana kot modna oblikovalka. Se pa kreativnost simpatične Nine Šušnjara izraža na več področjih. Odlično se znajde v vlogi fotografinje, slikarke, arhitektke ... Po novem pa se predstavlja tudi kot oblikovalka pohištva.

Pod novo blagovno znamko SUSNYARA in v sodelovanju s podjetjem Mömax predstavlja večfunkcionalen kos pohištva. Pravi, da jo različna življenjska obdobja spodbujajo k temu, da ustvarja specifične kolekcije, ki pa vedno odražajo njeno življenje.

Nina, ste tudi vi tipična ženska, ki obstane pred garderobno omaro in reče, da nima česa obleči?

Absolutno! (smeh) Prej ko slej se s tem spopademo vse ženske. Pride dan, ko se resnično tako počutim ali pa zaradi poklicne deformacije preprosto nimam tiste popolne rešitve, kaj obleči za določen dogodek. Ampak ne delam drame. Hvala bogu je to moje delo in hitro najdem rešitev.

Kakšna je vaša garderobna omara?

Pravzaprav je moje celotno stanovanje ena velika garderobna omara. Čevlji in dodatki pa so si zaslužili celo svojo sobo. Ker se ukvarjam tudi s stiliranjem, je to hkrati tudi neki osebni fond oziroma arhiv. Ko potujem, velikokrat kupim zanimiva in posebna oblačila, ki mi prej ko slej pridejo prav pri delu. Sanjam o ogromni sobi, v katero bi lahko ves svoj modni svet pospravila 'na varno'.

Brez katerega kosa oblačila si težko predstavljate svojo omaro? Je to oblačilo vaša kreacija?

Bi rekla, da je to črn oprijet puli. Je uporaben, osnoven kos oblačila, ki naj bi ga imela vsaka ženska v svoji omari. Je hkrati šik, konservativen, a še vedno zelo zelo seksi. Po mojem mnenju celo bolj seksi kot neki kos, ki razgali več kože. To jesen in zimo je bil zagotovo številka ena v moji omari. Zato pa jih imam v desetih izvodih. (smeh)

Oblekli ste že marsikatero znano osebo oziroma slovenskega estradnika. Ste kdaj razmišljali, kdo bi bil za vas še poseben izziv?

Vsak človek je po svoje izziv, ker ima vsak drugačen karakter s svojimi pogledi na zunanjost. Obožujem tovrstne 'provokacije', če jim lahko tako rečem, ko moram zajeti želje stranke, svoj občutek za estetiko in hkrati še vedno ponuditi nekaj novega in svežega. In naj povem, da ni tako lahko, kakor je videti.

Kako bi opisali stil povprečnega Slovenca? Smo po vašem mnenju pri modi zadržani, kreativni, dolgočasni, povprečni ...?

Mislim, da smo predvsem povprečni, kar se tiče modnega izražanja. Še vedno se preveč obremenjujemo, kaj bodo drugi rekli, namesto da se oblečemo lepo, elegantno, zanimivo in predvsem tako, da pride do izraza značaj osebe. Večkrat sem že poudarila, da je oblačenje močno orodje neverbalne komunikacije, s katerim lahko izrazimo svoje počutje, prepričanja in osebne lastnosti. Tako lahko veliko situacij obrnemo v svojo korist.

Poleg modnega oblikovanja vas zanimajo tudi fotografija, slikanje, arhitektura, notranje oblikovanje. Ste aktivni na vseh področjih?

Žal ne tako, kot bi si želela. Imam obdobja, ko slikam in rišem predvsem za dušo, ker je to izvrstna terapija. Ampak zadnja leta imam tako polno življenje, da do tega enostavno ne pridem. Z notranjim oblikovanjem pa se srečujem konstantno. Vsakič, ko je treba prenoviti ali opremiti določen prostor, sem prva v vrsti za ta 'opravek'.

Pred kratkim ste poudarili, da je čas za korak naprej. Če sva konkretna, to v tem trenutku pomeni, da želite prodreti v tujino. S čim se boste najprej predstavili?

Ta želja je v meni že od začetka. Vedno pa sem vse svoje večje korake in premike delala po občutku. Preprosto moram začutiti, da sem pripravljena in dovolj samozavestna za korak naprej, in ta čas je prišel pred letom in pol. Ves ta čas smo se z ekipo pripravljali ter snovali načrte.

V tujini pa je težko uspeti. Vsak oblikovalec mora za seboj imeti predano, strokovno ekipo in zanesljivega investitorja, ki mu krijeta hrbet. To pa je šele predpogoj za resno vstopanje v igro. Čeprav je pred nami še veliko dela, pa lahko naznanim naslednje: moja blagovna znamka od danes naprej obstaja v prenovljeni podobi pod novim imenom SUSNYARA, ki se bo jeseni s prvo samostojno kolekcijo predstavila čez lužo. Kje, pa naj za zdaj še ostane skrivnost.

Od kod ideja za tako drugačen in uporaben stilski element?

Glavna inspiracija znamke SUSNYARA so še naprej 60. in 70. leta, kontrasti in surovi materiali. Tako velikokrat najdem navdih v kontrastnem interjerju 70. let. Lous Kahn izvrstno opiše to mešanico skozi svoje delo. In ker je interjer velik del mojega oblikovanja, se mi je zdelo popolno, da oblikujem kos pohištva, ki bi predstavil estetiko in prepričanja znamke SUSNYARA skozi surove materiale.

Pravite, da se pri kreiranju vedno osredotočite na osebo, ki bo oblačilo nosila. Kako pa je pri oblikovanju kosa pohištva? Je mogoče izdelati produkt, ki je univerzalen in všečen množici, ne le posameznikom?

Tega niti nismo želeli - da bi bil kos univerzalen. Želimo, da je poseben in da tisti, ki ga kupi, ceni smisel za estetiko in dizajn. Ponudili smo rešitev večnamenskosti, a to še ne pomeni, da bo to kos pohištva za vsako stanovanje. Predstavljam si ga kot center stanovanja, hiše, kot kos, ki je sam po sebi dovolj, a še vedno uporaben. Res je čeden. (smeh)

Ste pri ustvarjanju multifunkcionalnega pohištva imeli v mislih koga posebnega?

Imela sem v mislih predvsem rek, ki pravi: Kreiraj stvari, za katere si želiš, da bi obstajale.

Pripravil: Domen Mavrič