Kaj naj pijem, da bom lepa?

Ni lepotne navdušenke, ki ne bi imela svoje priljubljene pijače. Pravi čaj, zeliščni čaj, mineralna voda – kaj je tisto pravo za vitko postavo in zdravo polt?

Kaj naj  pijem, da bom lepa? - Foto: Fotografija Shutterstock

Vsak dan je treba popiti liter in pol tekočine.

Res je. To je količina, ki skupaj s tekočino, vneseno s hrano, ustrezno nadomesti dnevno izgubo vode v telesu, če ledvice in srce normalno delujejo. V tropskih krajih in ob povečani športni aktivnosti oziroma vedno, ko se znojimo močneje, pa je treba to količino povečati. Maratonec na primer porabi liter in pol vode v eni uri.

Piti je treba, ko začutimo žejo.

Ni res. Piti moramo, preden občutimo žejo, saj smo takrat že rahlo dehidrirani. Priporočeno je, da popijemo kozarec vode vsako uro. Če naenkrat zaužijemo večjo količino tekočine in mislimo, da je to dovolj za ves dan, se motimo, kajti v tem primeru tekočino izločimo tako hitro, kot smo jo vnesli.

Nikoli ne moremo popiti preveč.

Ni res. Več kot trije litri tekočine imajo lahko že škodljive posledice, saj lahko privedejo do izdatnega redčenja natrija v telesu, ki je nepogrešljiv za pravilno delovanje naših organov. Še bolj nevarno je, če smo obenem na dieti, ki močno omejuje uživanje soli.

Z večjimi količinami tekočine lažje odplaknemo strupe iz telesa.

Res je in ni res. Ledvice dnevno prefiltrirajo 180 litrov krvi, z uriniranjem pa izločimo odstotek te količine. Količina tekočine, ki jo zaužijemo, na ta proces nima vpliva. Ob večjih količinah je urin bolj razredčen, vendar ne vsebuje več strupov. Res pa je, da s tem pospešimo njihovo izločanje.

Boljše počutje si lahko zagotovimo z vodo, bogato z minerali.

Res je – v določenih primerih. Voda z uravnoteženo vsebnostjo kalcija in magnezija je dobra za športnike, saj pomaga nahraniti mišice in nadomešča minerale, ki se izločajo s potom. Vode, ki vsebujejo samo kalcij ali samo magnezij, so primerne za tiste, ki jim določenega minerala primanjkuje. Mineralne soli telo iz vode sprejme brez težav, zato si lahko vsi, ki so opustili uživanje mlečnih izdelkov, potrebno količino kalcija zagotovijo z vodo. Če ne sodimo v nobeno od omenjenih skupin, pa je za nas nizko mineralizirana voda povsem dovolj.

Vsaka voda poskrbi za lepšo polt.

Res je. Vsebnost mineralov je pravzaprav nepomembna, molekula H2O je tista, ki igra glavno vlogo pri vlaženju kože. Edina izjema pri tem je silicij, ki ga nekatere vode vsebujejo v večjih količinah. Silicij je namreč naravno prisoten v kožnih tkivih – je pomemben dejavnik proti izsušenosti in s pospeševanjem sinteze kolagena in elastina izboljša čvrstost kože.

Bolje je piti toplo vodo.

Res je. Zlasti zaradi vpliva na jetra je priporočljivo piti toplo vodo (ne vroče) – ta namreč učinkuje na receptorje, ki spodbujajo delovanje jeter. Strokovnjaki priporočajo, da zjutraj, takoj ko vstanemo, zaužijemo kozarec tople vode, da ponovno poženemo krvni in limfni obtok ter spodbudimo življenjsko energijo. Takšna navada pomeni pravi protistrup za polt, ki je utrujena in brez sijaja. In ko govorimo o topli vodi, ne mislimo čaja. Čisto toplo vodo telo hitreje sprejme, zato je to najboljša izbira. Če vam gre težko po grlu, ji lahko dodate kapljico ali dve limone. Tudi za pitje med obroki je topla voda najboljša izbira, saj v nasprotju z mrzlo, ki prebavo upočasnjuje, nanjo vpliva poživljajoče. Dobra prebava pa pomeni tudi lepo kožo in lepo postavo.

Ob težavah z zastajanjem vode je treba piti manj.

Ni res. Še vedno je priporočljivo popiti liter in pol tekočine na dan; če pijemo premalo, začne telo v strahu pred pomanjkanjem tekočino skladiščiti. Najbolje je torej piti večkrat po malo. Vodi lahko dodamo odvajalne rastline; za pravo pomoč pa se je treba obrniti na svojega zdravnika, ki bo odkril vzrok težave, najverjetneje s hormonskim pregledom.

Bolje je piti vodo, obogateno z vitamini.

Res je in ni res. Voda je zelo dober prenašalec vitaminov in mineralov, zato so takšne vode lahko koristne. Večina je sladkanih, zato pazite, da jih ne uživate prekomerno.

Med pravim in zeliščnim čajem ni razlike.

Ni res. Pravega čaja, razen če je brez teina, ne smemo uživati v velikih količinah, obenem pa si ga je bolje privoščiti zjutraj, vsaj pol ure pred zajtrkom ali po njem, saj tanini, ki jih vsebuje, zavirajo absorpcijo železa. Antioksidanti v pravem čaju pa so dragoceno orožje proti staranju kože. Zelo pomembna je prava izbira. Edini, ki telesa ne zakisa, je zeleni čaj japonskega izvora. Zeliščne čaje pa lahko pijemo ves dan, tudi pri jedi namesto kozarca tople vode. Na kožo imajo blagodejen vpliv zelišča z antioksidanti in tista, ki čistijo kri. Tisti, ki jih bolj mika sladko, lahko izberejo sadne čaje, ki so zdrava alternativa gaziranim in drugim sladkim pijačam.

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri