Največja sodelovanja modnih oblikovalcev in trgovskih verig te jeseni vključujejo nekatere naše najljubše znamke

17. 9. 2023
Največja sodelovanja modnih oblikovalcev in trgovskih verig te jeseni vključujejo nekatere naše najljubše znamke (foto: Profimedia)
Profimedia

Peter Do in Clare Waight Keller sta med dizajnerji, ki oživljajo model združevanja visoke in hitre mode. 

Sodelovanje med uveljavljeno modno znamko in priljubljeno trgovsko verigo, ki je osredotočena na množično maloprodajo in predstavitev artiklov v nakupovalnem središču, je dovolj, da na sceni vzbudi hrup, ne pa nujno dovolj, da bi nas prevzelo ali navdihnilo. A dve prihajajoči sodelovanji nosita potencial za popestritev preverjene formule »blagovna znamka + poznan trgovec na drobno = prodaja«. Banana Republic in Uniqlo sta svoj ogromen obseg in doseg namreč že uporabila za uspešno sodelovanje s sodobnimi luksuznimi znamkami. Prvi je v preteklosti delal s Charlesom Harbisonom na jesenski kolekciji, ki jo je navdihnila njegova družina, Uniqlo pa je prodajno plodne kolekcije že izdal z modnimi hišami, kot sta Marni in J.W. Anderson.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by UNIQLO Global (@uniqlo)

Banana Republic je avgusta napovedala, da bo oktobra z newyorškim oblikovalcem Petrom Dojem lansirala kapsulno kolekcijo, »zasnovano za ljudi, ki živijo večplastna življenja«, temelječo na prevelikih, nevtralnih vrhnjih oblačilih in uporabnih srajcah. Dan zatem je Uniqlo naznanil, da bo s Clare Waight Keller, nekdanjo kreativno direktorico Givenchyja, 15. septembra izdal prvo skupno kolekcijo Uniqlo : C. Ta vključuje kose od transsezonskih plaščev iz gabardina in pletenin do minimalističnih srajc in oblek z mikro cvetličnimi motivi. Oblikovalka je posebno pozornost namenila trajnostnosti in brezčasnosti kosov, za katere je uporabila nevpadljive, zemeljske barve in udobne ohlapne silhuete. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue Philippines (@voguephilippines)

Posebno vznemirjenje glede omenjenih sodelovanj temelji tako na estetiki in kakovosti njunih osnovnih kosov, kot so preveliki trenčkoti, široke hlače in pletenine, kot tudi na globljih razlogih za njun obstoj. Kolekcija Waight Keller za Uniqlo bo njena prva po skoraj treh letih, odkar je leta 2020 zapustila mesto kreativne direktorice pri Givenchyju. Peter Do pa je, ravno nasprotno, iz individualnih v priznane luksuzne dizajnerske vode skočil kot novi kreativni direktor Helmuta Langa. Modni oblikovalec velja za stvaritelja minimalističnih, a visoko konceptualnih kosov, ki v elegantni igri barv in vzorcev presegajo spol in starost. Njegov cilj je ustvariti nov, bolj trajnosten in dostopen sistem visoke mode, ki bo nudil udobna, vsestranska in prilagodljiva oblačila. Kaže, da bo Do s sodelovanjem z Banana Republico, za katerega je navdih črpal iz arhivov vintage kosov, le še okrepil sentiment, ki ga je s svojo prvo kolekcijo za eminentno modno hišo že utelesil ta teden na newyorškem tednu mode.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Banana Republic (@bananarepublic)

Dizajni, ki jih pričakujemo, niso razvodenele različice tega, kar modni hiši počneta že sami, prav tako pa ne rezultat zgrešene združitve dveh sicer neskladnih blagovnih znamk v poskusu zadovoljitve peščice ljudi. Kosi služijo svojemu namenu; so trajnostni, klasični, estetski in enostavni za stiliranje. Njihove brezčasne oblike, teksture in barvne kombinacije pričajo o vzponu kapsulne garderobe in tihega razkošja brez logotipov, potencial združevanja visoke in hitre mode pa dokazujejo tudi pretekli projekti, kot so Mugler x H&M, Balmain x H&M in Adidas x Stella McCartney.  

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Kreativni vizionar Heron Preston in H&M predstavljata H2

Priporočamo tudi: H&M danes predstavil težko pričakovano kolekcijo v sodelovanju s francosko modno hišo Mugler

Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.