Klepet: Maja Zupančič

Maja Zupančič je slovenska modna oblikovalka, letošnja dobitnica nagrade Anne Chapelle in je študentka ene izmed vrhunskih modnih šol na svetu, Royal academy of fine arts Antwerpen v Belgiji.

Njena oblačila so na prvi pogled prepojena z mistiko sodobnega časa, ki se vračajo k tradiciji.

Klepet: Maja Zupančič

Kako to, da ste se odločili za študij modnega oblikovanja? Kako je potekal vaš študij oziroma izobraževanje?

Že v gimnaziji mi je bilo jasno, da bo moja pot kreativna. Kot najstnik sem imela kritičen pogled do elitizma umetnosti in mode. Vendar se mi je osebni stil in pripadnost neki subkulturi zdel eden najmočnejših medijev provokacij. Kontradikcija procesa od ulice do Vogue-a …

Študij oblikovanja sem začela na NTF-ju, vendar sem kmalu ugotovila , da mi študij ne ustreza . . Belgijski modni svet se mi je zdel najbolj blizu tistemu kar sem iskala in tako sem se znašla v Antwerpnu.

Je poučevanje na tujih šolah, kot je Royal academy of fine arts, res tako zahtevno in so profesorji tako neizprosni, kot je velikokrat slišati?

Ja, res je. Dejstvo je , da je modna industrija neizprosna in edino prav je, da ti ze tekom študija postane jasno kdo si in kam greš.

Na Akademiji si zmeraj v negotovosti, ker je vsako leto 50% selekcije. Lani nas je bilo na začetku leta v 3. letniku še 22 študentov, na master pa nas je bilo sprejetih le še 9.

Kako je na potekal vaš dan med študijem na Royal academy of fine arts?

Značilno za Antwerpensko akademijo je, da si prepuščen sam sebi. Od tebe se pričakuje da se povežeš z industrijo, najdeš sponzorje, šivilje . . Doma imaš pravo malo manufakturo. Vendar pa preživiš minimalno tri dni v tednu na korekturah kjer se individualno pogovarjaš s profesorji. Spiš bolj malo.

Kaj je tisto kar vas pri oblikovanju oblačil največkrat navdihuje?

Klasično moško krojenje, Manipulacija telesnih proporcev, umetnost, arhitektura . .

Vaša zaključna kolekcija v tretjem letniku je bila na temo ptujskega kurenta, če se ne motim? Kaj vas je tako prevzelo pri tej temi?

Tretji letnik je sestavljen iz dveh projektov. Etno kostum in kolekcija, ki pa nista nujo povezana. Cilj etno projekta je gora raziskovanja , ki ga opraviš med poletjem in spoznaš kulturo sveta, nato pa kostum, ki si ga izbereš, izdelaš v prvem mesecu študija. Uporaba originalnih materialov na primer krzna ni dovoljena, zato veliko eksperimentiraš. Podoben projekt je tudi v drugem letniku z zgodovinskim kostumom, kjer lahko uporabljaš samo bombaž iz katerega moraš narediti npr. svilo.

Moja kolekcija ni bila povezana s kurentom, sem pa imela zelo zanimiv mesec. Etnološko društvo Kurent iz Ptuja mi je zelo pomagalo. V Belgijo so mi poslali celo pravega kurenta. Walter Van Beirendonck je bil navdušen!

Kakšni so bili odzivi po končani reviji?

Odziv je bil zelo dober. Prejela sem eno glavnih nagrad internacionalne žirije. Nagrado Anne Chapelle, ki je ena najvplivnejših oseb Belgijske modne industrije lastnica znamk Ann Demeulemeester in Heider Ackermann.

Bi v prihodnosti raje ustvarjali kot samostojna oblikovalka ali bi raje delovali v kreativnem timu kakšne izmed znanih modnih hiš? Katera bi to bila, če bi lahko izbirala?

Ne vem, trenutno se mi to zdita to zelo abstraktni vprašanji . . Sem na razpotju.

Kakšen je vaš naslednji projekt?

Sredi decembra zaključim s 'stage'-om pri Jan Fabre teatru. Ravno zaključujem svoj porfolio, januarja pa se selim v Paris, kjer imam odprtih nekaj možnosti.

Kateri so tisti kosi brez katerih to jesen in zimo po vašem mnenju ne gre?

Kapa, šal, rokavice, plašč, volnene nogavice . .

Se vam zdi, da se je tudi v Ljubljančanih začela prebujati modna ozaveščenost? Kako se vam zdijo oblečeni Slovenci?

Mislim, da se situacija med mladimi ustvarjalci izboljšuje sorazmerno z dostopnostjo informacij na internetu.

Slovenska kulturna dediščina je neizmerno lepa in raznolika, vendar pa bi o slovenski Modni tradiciji težko govorilo. Knjige Marije Makarovič so zelo dober pokazatelj slovenske kulture oblačenja, ki je bila zmeraj preprosta in praktična. Glede na trenutno finančno stanje, pa nekih sprememb ne vidim . .

Spremljate slovenske modne oblikovalce? Kateri so vam ljubi/všečni?

V Sloveniji me ni že kar precej časa in res ne vem kaj dosti o delu in projektih slovenskih modnih oblikovalcev. Spremljam ljudi s katerimi sem tudi v osebnem stiku, in vsi so unikatni na svoj način; Mateja Benedetti, Nika Ravnik, Anja Mlakar, Maja Mehle, Dajana Ljubicič, Degenerotika . .

Kar pogrešam v Sloveniji je slovenska modna industrija, ki je temelj modne scene in je v Slovenji zaradi skorumpiranosti politike in nesposobnosti kadra skoraj čisto propadla. Modna scena pa ostane brez produkcija bolj sama sebi namen.

Kaj bi sporočili našim bralkam?

Tekstilna industrija, na čelu s hitro potrošniško modo (H&M, Zara, New Yorker . . ) je ena najbolj umazanih, nekorektnih korporacij, ki podpira poceni delavno silo, moderno suženjstvo, krajo intelektualne lastnine . .

Ljudje naj kupujejo zavestno in ne do nezavesti. In naj čutijo empatijo do sočloveka.

P.M.

Fotografije osebni arhiv

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri