Vetements: Pariška modna senzacija

21. 3. 2016

Na njihove revije prihaja Kanye West, oblikovalec Demna Gvasalia pa je zdaj 'prevzel' še – Balenciago.

»V naši pisarni je beseda sofisticirano tako rekoč tabu – z nami nima nikakršne povezave,« razlaga 34-letni Gruzijec Demna Gvasalia, glavni oblikovalec pariške cutting-edge blagovne znamke Vetements.

»Pokazati želimo drugačno različico Pariza. V tem mestu živimo in v našem delu se odraža to, s čimer se srečujemo vsak dan – to je zapuščen in umazan obraz mesta namesto elegance in šika, na katerega so bili ljudje navajeni.« Tako Gvasalia in njegov tim (oziroma kreativni kolektiv, kot sami sebe imenujejo) najbolj uživajo v dekonstrukciji klasičnih oblačilnih kosov, kot so bomberji, kavbojke, hlačni kostimi in puloverji. Igrajo se s teksturami in proporci ter tako ustvarjajo nepričakovane, a prepoznavne kreacije, ki so povrhu še zelo nosljive. Nikar ne mislite, da govorimo o dolgočasnih osnovnih kosih.

Vetements se je javnosti prvič predstavil v začetku leta 2014, nato pa je v le treh sezonah dosegel status insajderskih favoritov svetovne modne scene. Njihove modele je mogoče kupiti v kultnih konceptnih trgovinah, kot sta pariški Colette in milanski 10 Corso Como. Lani so prišli tudi med finaliste za prestižno nagrado za mlade oblikovalce, ki jo podeljuje velikan modnega luksuza, korporacija LVMH. Ob dejstvu, da v Parizu danes še vedno vladajo elitne modne hiše, globoko zaverovane v tradicijo, in se preboj katerekoli eksperimentalne blagovne znamke zdi pravi čudež, je to uspeh že sam po sebi. »In če bi ustvarjali v Londonu ali Los Angelesu, bi bile stvari enake,« nadaljuje Demna. »Gre za način, kako filtriramo vse, kar vpijamo iz zunanjega sveta. Preprosto radi oblačimo ženske, ki so 'močne' in imajo zelo oseben stil. Mi jim ponujamo elemente, one pa jih kot lego kocke uporabijo za gradnjo individualnega videza.«

Blagovna znamka je prežeta z Margielovim duhom, vidnim tako v konceptualnih krojih in oblikovanju kolekcije kot tudi v anonimnosti 13-članskega tima, ki deluje skupaj z Gvasalio. Primerjava ni niti malo naključna – Gvasalia je takoj po diplomi iz ekonomije, ki jo je pridobil v Gruziji, in pozneje še diplomi iz modnega oblikovanja na akademiji Royal Academy of Fine Arts v Antwerpnu svoj prvi modni posel dobil prav v tej kultni pariški hiši. Nato je prešel k Louisu Vuittonu, kjer je pomagal Marcu Jacobsu pri njegovi zadnji kolekciji kot tudi Nicolasu Ghesquièru pri prvih dveh kolekcijah. V tem obdobju je ob koncih tedna z dvema prijateljema razmišljal o ideji nove blagovne znamke. Risali so skice in izdelovali poskusne modele, in to kar v njegovi kuhinji.

Njihovih kolekcij ne druži skupna tema, njihov cilj je oblikovanje garderobe, ne koncepta. Pristop k oblikovanju je popolnoma intuitiven – ustvarjajo oblačila, kakršna oni in njihovi prijatelji radi nosijo, in pri tem se še zelo zabavajo. »Nekatere najboljše ideje so se porodile na najbolj divjih zabavah, kjer se vsi sprostimo, pijemo poceni vino, pokadimo preveč cigaret ...« pravi Gvasalia.

Navdušenje nad blagovno znamko je tako hitro zraslo, da sta se na predstavitvi aktualne zimske kolekcije v kultnem pariškem gejevskem klubu Le Depot ob vsej modni eliti v prvi vrsti gnetla tudi Jared Leto in Kanye West, da bi med prvimi videla nove kreacije. A da bi se izognili nevarnosti prehitre rasti, Gvasalia želi, da se stvari razvijajo počasi: »Še vedno bomo delali vse tako kot do zdaj. Vse se dogaja tako hitro, oblačila je prepoznalo veliko več ljudi, kot smo sprva mislili. Ko vidimo, da jih tudi zares nosijo, je to za nas največji in najlepši poklon. Zaradi tega se ukvarjamo z modo.«

Veliko vprašanje je, ali bo tempo sploh mogoče upočasniti. Na pariškem tednu mode je oktobra kot bomba odjeknila novica, da Alexander Wang zapušča mesto kreativnega direktorja Balenciage, in lastnik blagovne znamke, luksuzni konglomerat Kering, je za to prestižno mesto angažiral prav Demna ter mladega Gruzijca tako postavil v središče zanimanja svetovne modne javnosti. Kakšen bo rezultat, bomo videli marca, ko bo Gvasalia predstavil svojo prvo kolekcijo za to legendarno modno hišo, hkrati z novo 'edicijo' Vetementsa. Upočasnitev?

Prej eksplozija! 

Tekst: Emma Selle

Prevedla in priredila: Petra Windschnurer

Foto: Profimedia